Monday, May 28, 2018

Restoran Sri Ghazal, Bandar Baru Bangi

satu hari tu aku ngan Irma ada kerja di Kajang...balik tu dah lunch hour so decided nak makan kat Bangi jer...pikir punya pikir, aku ajak Irma layan nasi beriani di Restoran Sri Ghazal ni...restoran ni dah lama gila kot sejak zaman aku belajar...hahaha ko bayangkan aku kerja dah 11 tahun kot...eh sis dah tua laaa...hehehe...tapi dalam dia macam dah baru je...aku last pi pun zaman blaja kot sini...
konsep layan diri kat sini...masuk je terus pi kaunter dan order makanan dan minuman...makanan haruslah nasi beriani kan...kita pilih laaa nak ayam beriani ke, ayam merah ke, ayam goreng ke, daging beriani atau kambing beriani...
aku layan nasi beriani kambing dan Irma makan ayam masak merah...ermmm...nampak sendu je la pinggan nyaaa...hahahaha kambing tu banyakkk gilaaa weh...sedap dan lembut...nasi dia pun ok lembut...tapi macam bukan basmathi je sebab beras pendek-pendek je...tapi gebu gebas laaa...kuah dalca dia tu cair pada aku, tak sedap...ayam masak merah pada aku kecik sangat laaa...harga mahal-mahal bagi la ayam besar sikit...hehuuu....

6 comments:

  1. Murah la harga briyani tu... ni bukan time bulan posa kan..? hahaha...

    ReplyDelete
  2. Semuanya dah berubah ... dulu ni tempat sya tahunan bg membuat iftar . bnar² kegemaran saya... tp sekerang harga naik rm5 dan dan sangat sedikit

    ReplyDelete
    Replies
    1. amboi banyak nyaa naik diaa...huhuhu tu la macam tak berbaloi kan...huhuhu

      Delete