Monday, May 14, 2018

Ohlimpik JK1M 2018

hujung bulan 1 aritu kan aku join program Jom Kurus 1Malaysia oleh Kevin Zahri tu kan...jangan tanya la berapa kilogram hilang kan...hahaha sebabnya aku tak jaga makan langsung!malas gilaaa...hahaha tapi aku seronok join program ni sebab banyak gila aktiviti dia...selain 2 hari seminggu ada workout on weekdays, sabtu plak akan ada outdoor program...aku dah share dah sebelum ni dalam blog pergi hiking Bukit Broga, layan obstacle games di Taman Rekreasi Paya Bakau dan meneroka Gua Batu Maloi...selain tu, yang paling best bila abes jer program, kitorang ada progam Ohlimpik JK1M 2018...di mana ada banyakkkk games dipertandingkan...kita lawan antara kawasan...so aku ada la jugak join...yang pertama sekali aku carik pasal join acara balapan!hahaha...aku mati-mati ingat yang masuk gemok-gemok, sekali yang BMI atas pagar sikit jer weh...dah aku paling gemok masuk lari kan...koo ghase?hahaha...
punya gatal aku masuk sampai 2 acara tau!aku masuk larian 100 m untuk BMI >30 dan juga acara 4 x 100 m wanita...hahahaha jangan tanya laaaa dapat nombor berapa kan?janji bukan nombor last okayy...hahahaha serious laaa gatal sangat masuk larian kan...tapi aku enjoy!lama gila kot tak join acara balapan ni...
overall the whole team sangat enjoy hari tu....event buat kat UIA Gombak...dah la team Putrajaya kami pakai baju yang coach design...memang lawa gilaaa laa kan pink hitam dia...harimau pink kau...hahaha...i loike!nampak naik sangat...
setel larian di Gombak, esoknya aku masuk plak bola baling...ok aku pernah main sekali je bola baling ni...masa sekolah dulu...tapi sebabnya tak cukup orang kali ni, aku terpaksa rela main je laaa...hahaha dah la training sekali je, belasah je laaa....event kat Shah Alam masa ni...team kami cedera masa ni, so tak dapat teruskan permainan sebab tak cukup pemain...tapi masa 2nd game aku tunjuk handal gak la sampai mencium lantai, sampai bengkak la bibir aku...kahkahkah...tu belum lutut terhempas di lantai lagi...hahaha pape pun enjoy gilaaa...
eh nak selit lah sikit citer pasal Abam Ultra Marathoner ni sebabnya dah ada gambar kan...masa aku duk bertarung bola baling ni, aku duk tunggu gak keputusan member aku si Ab masuk larian 50 km kat Kuching Ultra Marathon nun...duk terpikir lepas ke tak mamat ni, ke DNF di tengah jalan...hahaha sebabnya dia duk kalut cuak takut tak lepas sebelum larian tu...sekali dengar perkhabaran dia sampai ke garisan penamat, so harusnya lah, esok tu aku ajak geng kesekian sambut Abam Ultra Marathoner di airport...saje buat kecoh kan...sempat laaa aku pi beli belon tengahari tuu...pastu kitorang berkumpul kat depan arrival hall...dengan belon menjulang...saje kasik gempak sikit...
tengah menunggu tu, sekali Ab message cakap flight dia dari Kuching pi mendarat kat Penang sebab cuaca buruk!gila lah, flight dia naik pun leh uturn...aku ingat tuan punya diri je suka uturn...hahaha memang jadi bahan la kan...adoi laaa...kalo tak pelik-pelik kejadian ni, memang bukan Abam Ab la nama dia kan...so kami pun pi la makan dulu dan melepak, dalam kul 9 malam baru la Ab sampai...malu dia tengok belon besar-besar tu...tapi kena paksa jugak la bawak balik rumah kan...
then lepak jap sembang ngan Ultra Marathoner sambil makan eggette dan minum Boost...lepas tu kami pun balik...gigih la Ab naik Grab sebab maluuuuu nak bawa belon balik rumah naik ERL...bagus, memang tu yang kitorang nak tu, saje nak bagi dia malu bawa belon...hahaha...
ok berbalik pada cerita Ohlimpik JK1M 2018 tadi, lepas beberapa minggu tu, aku join plak bola tampar...ada laaa beberapa kali training, coach duk cakap aku laaa harapan team kami...ah sudah, kat opis aku kira nubies je dalam bola tampar, dan-dan masuk team ni aku jadi harapan...hahaha..layan je laaa...first time jumpa Kevin Zahri masa ni..hensemnyaaaa dia!hahaha...
again aku enjoy gilaaaa main bola tampar masa ni...best gila weh walaupun tak menang...hahaha ada laaa game yang kami menang, ada yang kalah...tapi tak dapat mara ke next peringkat pun...hahaha tapi seriously enjoy gilaaa...sampai skang rindu nak main bola tampar weh...hehehe...team kitorang siap bawak makanan beriya, sambil main sambil makan la kita kan...hehehe...
overall aku enjoy la join program JK1M ni sebab selain workout tu, hujung minggu ada banyak outdoor activitiesss...aku sampai sakit lutut la sebab beriya aktif aritu kan...hahaha...pastu paling aku suka Ohlimpik ni laaa...best!aku tak tau plak abes program ada Ohlimpik ni, so sebab aku dah banyak susun program awal-awal, so banyak Ohlimpik yang aku tak leh join...next time join JK1M, aku nak aim main banyak-banyak games la dalam Ohlimpik nih...hehehe...yeay saya sukaa!

No comments:

Post a Comment