Tuesday, May 15, 2018

Happy 60th Birthday Emak!

17 Mac 2018, birthday Emak aku yang ke 60!tahun ni kitorang decided nak celebrate kat rumah je, taknak pergi makan kat luar...so sebab makan kat rumah je, aku malas nak update dalam blog ni memulaaa...sebab takde review tempat makan baru kan...tapi baru ni, masa aku duk ngemas bilik aku, aku terjumpa gambar lamaa...nampak plak gambar mak aku yang gigih laaa bawak makanan dan kek yang sedap-sedap ke sekolah dan universiti akuuu dolu kalaaa setiap kali birthday aku...terharu la plak...so sebab tu laaa aku rasa sekarang ni, kalo sampai je masa birthday mak aku, kitorang mesti celebrate beriya...dulu dia je celebrate birthday kita, now sampai masa kita celebrate birthday diaa...sanggup berhabis pun takpe, sebab setahun sekali kan...hehehe...aku rasa aku ikut perangai mak aku bab sambut birthday ni, suka sambut birthday, seronok sambut birthday...hehehe so kepada kita semua, yang masih ada mak serta orang tersayang tu kan, apa salahnya masa birthday diorang tu, kita tunjuk rasa appreciate kita pada mereka, rasa sayang kita pada mereka dengan beli kek ke, belanja  makan kan...mesti diorang happy kan?kalo buat surprisesss pun mesti lagi best!hehehe
so meh aku share gambar partayyyy BBQ kami adik beradik plan buat kat rumah...beberapa hari sebelum tu kami plan laaa sape buat apa...adik beradik 4 ketul je, yang rajin bergerak benda gini memang yang perempuan je la kan...hahaha so agih-agih kerja maka terhasil laaa...tadaaa...siap deko last minute kauuu...nenas abang aku beli kat Johor pun siap boleh jadi prop!hahaha...kak ipar aku la punya kerja ni, tapi nampak cantik plak...hahaha...
kitorang buat BBQ, lepas tu adalah buat nasi goreng, shepherd's pie, kue teow goreng dan pelbagai jenis dessert...pastu bakar lilin sampai 2 kali!tu bukan apa tu, sebab seronok tengok budak kecik dua orang tu excited nyanyi tiup lilin...hahaha...Alhamdulillah semua dapat berkumpul untuk birthday mak kali ini...semoga tahun depan bertambah ahli keluarga kita yer...insyaAllah...
malam lepas BBQ tu kitorang sambung celebrate dengan layan cerita Peter Rabbit di IOI City Mall...semua ikut kecuali abah aku laa...dia memang tak join kalo bab-bab gini...hahaha haaa best jugak cerita ni weh, seronok dari yang kecik sampai ke tua nengok...hahaha...
lepas tu abang aku blanja dinner makan steamboat di 57 Hotpot & Asian Cuisine...punyalah banyak dia order, sampai semput semua orang nak makan...sebabnya memasing takde la lapar gila sebab dah makan banyak gilaaa siang tadikan...
tapi dalam kenyang pun, lepas tu abang aku nak pow aku plak...dia memang, pantang kalo dia belanja, lepas tu aku tak belanjan...tak lengkap hidup dia rasanya...hohoho so ajak layan dessert kat Haagen Dasz, tapi mak aku nak ajak layan Dip N Dip plak, so layan kan ajer...siap kitorang request staff situ nyanyi lagi...kat sini best sebab nanti diorang tutup lampu dan pasang lagu nyanyi lagu birthday...hehehe...kemain sakan mak aku dari siang bawak ke malam sambut birthday kan...hahaha...layan kan sajer!
dan pada 7 April, kitorang ke rumah pakcik aku...mak aku pergi dulu ngan adik aku...then kami plan nak buat surprise sebab mak aku ada cakap, tahun ni dia tak makan kek lagi ngan mak dia...so aku ngan adik perempuan aku plan beli kek, abang aku beli makanan tambahan...sampai sana je, terus surpriseee...hahaha saje je ngada-ngada kan....seronok-seronok je punnn...lepas makannn...tu je tujuan nya...hehehe...
kemain cikteh kan, sebulan sambut birthday...hahaha....see?jangan salahkan aku kalo perangai aku gitu, ikut genetik mak rupanya...kehkehkeh...Happy Birthday Mak...semoga panjang umur dalam keberkatanNya, semoga dimurahkan rezeki halal, semoga sentiasa sihat, sentiasa bahagia di samping suami, anak-anak dan cucu-cucu tersayang...semoga sentiasa dilindungi dan dirahmati Ilahi...dipermudahkan urusan dunia dan akhirat...dannnn semoga cepattt dapat menantu lelaki!hahahaha....
oh ya cerita pasal surprise kan kawan punya birthday, sambung balik cerita lah...hahaha cuti 1 Mei baru ni haa aku dengan Ab dan Aju plan nakpi makan kat Restoran Kari Kambing 40 Hari di Yong Peng, Johor...tapi sebab Aju fail geografi, dia ingat Yong Peng tu dekat Seremban, so kami terpaksa tukar plan...kitorang pi lepak umah Dini je makan laksa telur sarang!hehehe dah alang-alang ke rumah Dini, aku teringat 2, 3 hari sebelum tu adalah birthday Ed, so terus pagi tu aku pergi beli kek...masa kami sampai dan makan laksa tu Ed tak de lagi sebab kerja...tetiba dengar bunyi motor, cecepat kami keluarkan kek...Ab dah siap pegang kek belakang pintu, Ed masuk je terus kami nyanyi ramai-ramai...seronok sangat laaa Ed tak sangka ada surprise birthday untuk dia, lagi plak kawan kesayangan dia, si Ab yang pegang kek...lagi seronok la dia sebab dah lama tak jumpa Ab katanya...haaa sampai ke malam tau happy dia duk komen dalam FB aku...hehehe see aku dah cakap kan, small thought can touch people heart gituu...hahaha...

2 comments:

  1. wah bestnya...tetiba rasa nak celebrate besday sendiri nanti. sebab selalu malas nak celebrate sendiri..hahaha..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahahaha sila kannn.. syiok setahun sekali meraikan diri...bg reward pada diri sendiri...hehehe

      Delete