Monday, May 21, 2018

Budak Podeh ke Genting Highlands!

Assalamualaikummm...korang puasa ke tuuu...hehehe...aku puasa lagi ni, Alhamdulillah...so puasa ke tak puasa, tetap nak update blog supaya tak banyak sangat post tertinggal or terkebelakang...hahaha...aku malas nak jadi macam dulu, banyak nauu yang tertunggak...so sementara rajin ni, update je laaa...kang ada entry makan kang, maap la banyak-banyak ye...hehehe...tapi ok per, atleast leh jadi panduan korang nak berbuka puasa gak nanti kan....hahahaha....

ok penghujung Mac lepas, aku ada ambil cuti Khamis dan Jumaat sebab nak ke Kedah bawa mak abah, sebab ada kenduri kawin abang sepupu aku...nak drive kononnya, tu ambil lama sikit cuti...sekali last minute gila, abang aku paksa aku naik flight, siap dia yang sponsor tiket untuk kami semuaa...haaa redho pasrah je la aku kan...beli tiket hari jumaat, tapi aku dah minta cuti Khamis kan...so gatal kaki nak berjalan gak, 2 hari sebelum cuti aku message geng podeh aku ajak naik Genting Highlands!aku cakap aku teringin nak makan Nene Chicken yang dah buka kat sana...hahaha sebenarnya tu alasan je, sedangkan gatal dah nak berjalan!dann tanpa diduga semuaaa setuju cuti!semua pun sangap dah lama tak bercuti rupanya...hahahaha...

dan pagi hari kejadian, Dini datang rumah aku, then kami bersama ke rumah Liana dan seterusnyaaa ke rumah Amoi...then naik 1 kereta, pi cari breakfast dulu...kami makan kat kedai roti canai beratur di Gombak...sedap gak roti canai dia, tebal tapi rapuh...then layan gak nasi lemak kat situ...ayam goreng diaaa kemain panas dan rangup!
dah kenyang, terus laaa Amoi memandu sampai ke Genting Highland Premium Outlets!haaa first time sampai sini sebenarnya...bangunan GPO ni attach dengan SkyCentral / Skyway Station tempat nak naik cable car ke Genting Highlands rupanya...so sempat laaa kitorang cuci mata kejap di sekitar GPO ni duluuu sebelum naik ke Genting Highlands...layan bergambar sakan dulu...
then usha GPO sekejap...memasing tak sabar dah nak usha kedai kat sini...lagi si Amoi tu...aku tahan kan aje, cakap naik Genting Highlands dulu...balik nanti kita datang sini balik...hahaha tapi kita pusing kejap laaa GPO tengok kawasan...hahaha...masa ni tak ramai orang pun, dah la cuaca dingin...memang syiok laaaa bershopping uols!
lepas tu kami menuju ke SkyCentral / SkyWay Station...memula macam konpius gak, tapi follow je signage yang ada tu...insyaAllah tak sesat...last aku naik genting Highlands ni tahun 2012 kot...dengan Amoi dan Izza...hehehe so excited laaa bila tengok dah berubah dah station nak naik cable car ni...siap dah ada kiosk tiket layan diri tau...harga tiket gondola biasa sehala adalah RM8 sahaja...kami siap-siap beli tiket pergi dan balik...
tak ramai orang langsung beratur...jalan je terusss sampai naik gondola or cable car!excited sangat sebab dah lama tak naik cable car...hahaha dah besar dah cable car dia dan baruuu...so syiok kami berempat conquer sebijik cable car tu....sakan bergambar dalam ni....macam jakun sangat tak pernah naik cable car...hahaha...
nak sampai ke Genting Highlands tu, nampak laaa pembangunan pesat outdoor diaa...lama gila dah tutup outdoor games diorang ni, tak sabar nak pergi kalo dah buka baru nanti...hehehe...walaupun bukan kaki theme park sangat, tapi berangan dah nak terjah jugak nanti...
sampai di stesyen cable car, memasing blur kejap nakpi mana...sebab terus masuk dalam mall...tak macam dulu kala...Dini dan Liana selalu ke Genting Highlands sebab belajar kat UIA kan...tapi diorang pun macam konpius...aku apetah lagi kan...hehehe...so masuk dalam mall layan Theater of Light & Sound...layan je la, percuma...
lepas tu kitorang berjalan je la dalam mall tu...sambil sakan gak memasing shopping...aku duk membeli coklat je la kat TANGS...murah gak coklat kat sini...duty free eh Genting ni?aku pun tak tahu...hahaha...sambil shopping sambil bergambar sakan...
lepas tu penat, kami stop makan aiskrim di Baskin Robin...gigih la kan sejuk-sejuk makan aiskrim haaa...tapi layan je la sementara nak rehatkan kaki...dah tua-tua ni, cepat nauuu penatnyaaa...hahaha...ala kata trip sempoi, takde nak rushing pape pun...
lepas makan aiskrim kita pun pergi cari Nene Chicken!yeay...tujuan utama sebab aku datang sini...hehehe aku sebenarnya pernah makan Nene Chicken di Singapore!tu yang teringin nak makan lagi bila dengar dia dah buka di genting Higlands...sekali Liana cakap baru seminggu sebelum kami ke Genting Highlands ni, Nene Chicken ada buka di KL dah...hahaha denggg...hahaha...so order ayam freaking hot, lepas sangap melompat-lompat nak makan!hahahah takde la sedap sangat, budak tiga orang tu pun duk bebel cakap tak sedap!hahahah dengg...haah memang takde la sedap gila, tapi aku ni kalo dah nama ayam, semua pun sedappp!makan plak dalam suasana dingin tu kan, asyikkk....
lepas dah kenyang kami pun naik balik cable car menuju ke GPO...memasing berpecah duk shopping ikut tekak masing-masing...but the end kami berkumpul kat Converse dan sepakat plak semua orang beli sorang satu kasut Converse!hahaha comel je kaler aku pilih kannn...
dah penat shopping kami pergi kedai jual churros...layan minum petang sat...tak sedap la churros dia...hahaha tapi sebab penat dan lapar, layan je la...dah la kedai dia panas takde aircond...alahaii tau la buka kedai kat Genting, tapi panas kot...jangan la tutup aircond tu...huhuhu...
lepas tu kami pergi solat then terus ke kereta dan bergerak turun...sempat singgah jap di strawberry park kat sana...nak masuk dalam dah takleh, leh masuk kafe dia je...ada la plak strawberry coklat...tengok macam sendu je, tapi sekali layan sedappp plak...so bertambah-tambah kami order...hahaha melepak gak la kat situu...
dalam jam 6.30 petang kami geraka turun dari Genting Highlands...sekali jem teruk gilaaa sebab jalan ke KL ditutup...sebabnya ada lori minyak accident...huhuhu gila wehhh jem diaa...kitorang siap masuk jalan lama ke arah Gombak lagi...nasib baik Amoi tau jalan...huhuhu...
lapar gila nak tunggu sampai KL, dan dekat jam 9 malam baru laaa kami sampai semula di Sentul dan terusss carik makan...Amoi bawak makan kat Restoran Q-Astana...sedap gak makanan dia cuma lambattt gilaaa sebab ramai orang...huhuhu pasrah je laaa...dan lepas tu kami berpisah balik ke Putrajaya, then ke rumah akuuu...hahaha...begitulah berakhirnyaaa perjalanan kami....

2 comments: