Monday, November 19, 2018

#1963TeamChallange bersama Geng Lari

sepanjang bulan Ogos yang lepas aku cabar diri aku nak capai 100km run sendiri dalam sebulan sempena #1963TeamChallenge by GetBiiB...so GetBiib ni anjurkan laaa pertandingan group larian yang kena capai sekurang-kurangnya 1963km untuk dapat plaque challenge ni, untuk individu pula kena capai sekurang-kurangkan 16km untuk dapat tshirt GetBiib ni...so banyak-banyak group tu, aku join Geng Lari sebab atas suggestion Ab, walaupun asalnya masa dia ajak join challenge ni, aku tolak...sebab ingat kena lari beriya, rupanya jalan pun ok...lepas seminggu challenge berlalu, baru aku terhegeh-hegeh nak register...hehehe...so nahhh aku share gambar yang aku snap sepanjang kegigihan aku abeskan 100km...gigih tau asal free aku lari sorang-sorang lepas kerja...sampai Maghrib...hehuuu...ada masa ada kawan gak la...

selain selfie selambak, ada gak gambar view...tapi macam biasa laaa...route sama je hari-hari boring gak nak ambil gambar...hahaha memula aku rajin jalan kat Taman Tasik Empangan sampai Pusat Sukan Air, ada masa aku jalan area opis je...pernah kegigiah melampau, dari opis aku jalan sampai Pusat Air, patah balik hala ke masjid plak...gigih laaa sorang-sorang kannn...hahaha...ada gak weekend lari kat Nilai...
dan akhirnya pada 30 Ogos 2018 hari terakhir aku berlari untuk melengkapkan 100km aku ni...saje aku gatal nak pakai baju kurung dengan kasut sukan...ajak Zu teman lari dari Masjid Besi sampai McDonalds....hahaha...4 km je pun tinggal masa ni...tu gigih wat keje gilaa...tapi mana plak sangka ada yang memerhatiiii...hahahaha dem pastu sombong tak tegur kan....booooo la...hahahaha...
dan akhirnya selesai misi 100 km aku...tapi sampai laaaa nih tak terima tshirt GetBiiB punnn...hehuuu...plaque plak tak order, sedangkan admin Geng Lari dah cakap dia nak belanja plaque ni kalo kita beli, dia bayar balik nanti...hehuuuu...so tumpang gambar plaque orang je laaaa....haa cuba carik nama DJ dalam tuuu...hehehe...
tapi sib baik laaa tshirt Geng Lari dah dapat masa join Larian Hari Keputeraan Sultan Nazrin Shah 2018 baru ni...jumpa Admin dan kawan-kawan lain dalam Geng Lari...

No comments:

Post a Comment