Thursday, November 8, 2018

Malaysia Breakfast Day 2018

tahun ni macam tak banyak sangat larian aku masuk...maybe sebab kawan-kawan pun dah slow masuk running, yang masih masuk plak dah advance sangat sampai ultra bagai...makanya aku pun dah malas nak register larian dah...hehuuu...so antara yang aku masuk reramai adalah Malaysia Breakfast Day 2018 anjuran Milooo!yeay ini wajib masuk tiap tahun sebab nak minum Milo free...hehehe...
so nak jadikan cerita awal pagi tu aku cari jalan tikus nak mencelah masuk parking kat opis aku sebabnya banyak gilaaaa jalan tutup dan diorang suh parking jauhh dari tempat flagoff...sedang kan opis aku depan je tempat flagoff tu kan...hehehe sampai tu terus ke tempat flagoff, sambil tunggu semua jemaah sampai...cantiknyaaa warna sunrise pagi tu...indah!
bila semua dah sampai, diroang dah mula panggil semua nak mula...masa ni baru nampak ribuan manusia....wehh gila ramai weh...nasib tempat luas je...aku dengar hampir 10,000 orang weh...dah la tahun ni buat 2 hari...maknyanya almost 20,000 orang atau lebih...gila lahhh...so kami antara yang depan, dan kumpulan pertama yang dilepaskan...dia lepaskan by group supaya tak sesak sangat....
aku dengan Cik Wi mula jalan je la...bebudak lain sakan terus memecut!hahaha...aku memang takde la, rileks je jalan laju sikit sambil bersembang dan ambil gambar...pastu peluh-peluh manja la sikit kannn...hehehe untuk 3 km tu aku ambil masa dalam 30 minit juga laaa...hehehe 
akhirnya sampai di garisan penamat, orang ramai gila...masa ni baru nampak kat tempat flagoff masih ada orang tak lari lagi...gila ramai weh...hahaha...dahsyat lah event Milo ni...memang ramai family laaa...so aku dah Cik Wi terus ke tempat ambil medal...nasib baik banyak kaunter untuk ambil medal, so takde la sesak sangat kan...

lepas ambil medal, kami carik khemah untuk ambil breakfast...tak jumpa plak...duk sakan tengok macam-macam aktiviti yang dibuat sepanjang Persiaran Perdana ni...memang menarik gila la kannn...best!pastu asyik jumpa lori milo plak...duk minum milo je la kami...hehehe
akhirnya patah balik baru jumpa khemah sarapan...hehee pi ambil sarapan dan berkumpul kat padang area office aku...jumpa semua budak-budak ni balik..penuh wehh dalam goodie bag tu dengan milo dan lain-lain...best gila...cumaanya makanan sarapan dia sihat sangat...sampai tak berasa!hahahaha tapi medal tahun ni comel!i loike!
dan lepas tu kami pun sakan la bergambar beramai-ramai..memang aktiviti wajib la kan bergambar ni...hehehekali ni meriah dengan babies...tapi babies tak ikut lari la...para bapa tunggu para ibu berlari...bagus pasangan yang supportive...hehehe moga aku pun jumpa pasangan yang supportive satu hari nanti yaaa....
selesai larian kami ke rumah Asie...dia jemput breakfast nasi lomak dengan ayam bali...kerlas kau siap masak kek bagai...rajin benauuu Asilah ni...memang calon isteri mithali ni...walaupun sedikit garang...hahahaha...lama gak aku melepak sampai tengahari, sampai nak lelap-lelap sebab kekenyangan!hahaha Alhamdulillah...

6 comments: