Wednesday, March 22, 2023

Trip LHKSN 2022 - Seri Iskandar, Ipoh & Kuala Kangsar

penghujung November 2022, aku join Larian Sempena Hari Keputeraan Sultan Nazrin 2022...last join 2018 kot dan kali ni Sue yang register kan aku...pasrah je laaa...sampai Seri Iskandar pada petang Jumaat tu, Sue bawa aku dinner di Master Grill...sambil dinner sambil member sibuk main telepon...busy nau dia ni sekarang hahaha...aku dalam kenyang duk layan chicken chop cheese banjir...sedap gak!hahaha...then kami gerak ke rumah Sue...
esoknya aku dan Sue bersama kawan Sue gerak ke Ipoh nak makan-makan sebelum gerak ke Kuala Kangsar untuk amik race kit...so tempat pertama kami singgah adalah Restoran Canning Dimsum...banyak kali Sue cakap nak bawa aku ke sini, akhirnya sampai gak...dan paling rezeki, masa sampai tu takde orang beratur sangat, makanya cepat je laa dapat meja...hehehe...so style sini, nanti diorang bawa dimsum baru masak ke meja kita, then kita pilih nak mana...air je kita order...kopi ais dia padu weh...dimsum dia sedappp teruk!hahaha sedap...aku tak tau la banyak gilaa kami amik tapi licin!hahaha...serious sedap dan harga dia okay...aku sukaaa...ada macam jenis...steam, goreng bagai...best!
then sementara nak tunggu sorang lagi kawan Sue, kami sempat singgah Etre Patisseris...Sue cakap dia tak makan kek lagi ngan aku so dia ajak layan kek...hahaha so kita onz je la kannn...kopi sedap, kek cantik dan sedap!memang best!cumanya masa sampai tu takde meja so kena tunggu sikit tapi takde la lama mana...harga a bit pricey tapi sesuai dengan kualiti dia pada aku...
then baru la kami gerak ke Kuala Kangsar!yeay lamanyaa tak pi collect race kit ni sebab lama tak join event la kan...hahaha masa ni nervous gak pikir cemana nak jalan 10 km sok ni...gatal la Sue pi register kan aku...sobsss...masa sampai ni, ada 1 group mamat ni ajak kami join diorang untuk bulk collection...so layan...dia amik nombor aku dan akan call bila dapat race kit nanti...setel...
sementara nak tunggu tu, moh la kita berjalan sekitar Kuala Kangsar ni...masa ni ada disediakan bas hop on hop off secara percuma...laju la kita pi beratur kan...tapi dah naik hujan plakkk hahaha pasrah je la kannn...tapi takpelaaa janji leh buang masa sementara tunggu race kit leh diambil tuuu...hehehe tapi best gak la dia pusing naik ke Bukit Chandan...nampak laa Istana Kenangan kita tuu...eh!hahahaa...
masa tengah naik bas ni laaa, budak laki tadi call cakap race kit dah leh collect...so turun bas terus ke dewan semula...tapi ada isu plak race kit kami tak lengkap...aku dah give up dah masa ni cakap takpela aku tak payah lari lah sok haahaha sebenarnya kau memang cuak kan nak kena lari 10 km sok...hahaha sekali dapat plak race kit aku....terpaksaaaaaa lari gak sok hahaha...
dan sebelum balik ke Seri Iskandar, kami singgah dinner di Teratak Robeah...tapi dah lewat petang ni banyak makanan dah habis...tapi kita malas dah nak cari tempat lain sebab dah penat, so makan je la apa yang ada pun...layan la mi kari, chicken chop dan keropok lekor...ok gak la makanan dia...layan...hehehe...dan lepas tu kami gerak balik ke Seri Iskandar...aku biar Sue yang drive...aku dah ngantok...dah la gelap, ikut jalan dalam kan...tak koser aku nak drive...sampai rumah malam tu, pengsannn...hahaha...
dan harinya telah tiba hahaha awal pagi kena gerak ke Kuala Kangsar semulaaa...Alhamdulillah mudah la nak dapat parking bagai...so terus la kita join the crowd...sempat jumpa Fatin masa ni...aku dah cakap ngan Sue, jalan je nanti jangan tunggu aku hahaha aku memang takde keyakinan masa ni...hahaha dan bila mula je, sempat la aku selpie ngan Sultan seround dan terus layan perasaan berjalan...jumpa beberapa kenalan gak masa ni...tapi malas nak cari gambar semula hahaha...then lepas half perjalanan aku rasa sampai kat sawah padi, barulah aku jumpa Sue...dia terkejut sebab dia kata laju gak aku hahahaa...well darah runner mengalir dalam badan tau hahahaha lepas tu kami jalan bersama...Sue sepanjang jalan kalut duk cari kut ada 'kawan baik' dia tau...nyampah aku hahahah dia duk citer laa dia selpie ngan kawan dia tu masa LHKSN 2019 yang aku tak pergi tuuu...hahaha nyampah...tapi sampai sudah tak jumpa...aku dah kata, kawan baik dia tu mana dah main level fun run gini...hahaha then sampai tempat wajib, minum kelapa dan makan kuih...sakan gak kami makan tahun ni...hasilnya lepas makan tu kaki aku cramp weh!masa ni Sue dah laju ke depan...sobsss...tapi berjaya gak aku menahan rasa sakit tu sampai ke pengakhiran...Alhamdulillah...aku rasa selesai 10 km masuk poya poya tu dalam 3 jam cam tu...hehehe...

No comments:

Post a Comment