Saturday, March 18, 2023

#39th Birthday - The Qing KL & Lemon Tree Cafe

haa marilah kita sambung jalan-jalan sambut besday yang ke 39 tahun lepas...hahaha...dah nak masuk besday ke 40 pun kang kau tak habis update cerita...sobsss! ok sihat je aku dari batuk dan selesema balik umrah tu, meronta-ronta jiwa nak menyongket kan hahaha almaklum masa ni dah lepas bulan September...hehehe so yang pertama sekali ajak aku nyongket nak celebrate birthday aku adalah Mrs...hehehe so malas nak cerita panjang, pagi yang hening kami sampai di The Qing, Chow Kit KL...masa ni tempat ni duk viral kat media sosial so teringin la nakpi...sebab kan kami orang pertama sampai, so tak buka lagi ya...hahaha so bergambar kat luar la dulu...
bila dia buka je terus kami masuk dan sambung bergambar...cantikkk...so memang luar, bawah, atas semua kita terjah untuk ambil gambar...ada private room kat belah atas tu terpaling aku suka...ada cermin bulat besar kat bawah ni...tapi untuk ramai orang laa kan...so takleh la kita duk situ...kita pi ambil gambar je laaa, takde orang masa ni....
sebabkan kami datang awal pagi, ada beberapa menu yang kami nak tu macam tak ready lagi...kuciwa gak la kan...takpe la kita order je la mana teringin tu...harga kat sini agak mahal la...ye la tengok kawasan dan kedainya la kan...lawaaa...so kami order set dimsum tu dia recommended...cantik untuk amik gambar katanya...hahaha sib baik la sedap gak....pastu amik gak congee yang biashe je...tapi fried radish cake, fried rice dan mee wantan daging dia sedap...cumanya rasanya macam kami terlebih tamak sebab lepas tu sendattt perut nak habis kan makanan...hahahaha tapi overall ok gak la makanan dia...total makan berdua ni aku rasa almost RM200....thanks Mrs belanjaaa...moga murah rezeki sis!
dah kenyang tetapppp nak cari kek ya...ye la dah nama birthday kan, kena la makan kek!hahaha Mrs suggest ke Lemon Tree Cafe yang terletak di Parkroyal Hotel KL...aku follow je la sebab masa ni aku macam lost banyak info pasal duniawi...hahahaha aku dah tak berapa alert ngan kafe cantik ni...hahaha poyo kannn...hahaha...so sampai sini kami layan coffee dan kek!sedap!tapi harga diaa agak meletop yaa...aku rasa untuk 2 kopi dan 2 kek ni dalam RM80 juga hahaha...pasrah!nasib baik cantik amik gambar...pasrah!
masa jumpa ni aku baik lagi laaa...aura baru balik buat umrah kannn...hehehe cerita pun yang baik baik je...tapi now dah berbulan balik dah kan, dah tak berapa baik dahhh...sobsss!pape pun baju cantik aku pakai ni kawan aku, Emi yang hadiahkan sempena birthday akuuu...siap pos lagi dari Kedah sana...hehehe cantik!ok nanti sambung lagi sambutan birthday aku...hahaha!

2 comments: