Friday, January 3, 2020

Travel in 2019!

so dah recap secara umum perihal yang berlaku dalam tahun 2019 dalam post yang lepas, so kali nikita recap cerita travel plak...dah nama blog travel kan, haruslah buat post special untuk travel...hehehe sooo Alhamdulillah. Alhamdulillah. Alhamdulillah. Rezeki nak travel pada tahun 2019 sangatlah melimpah ruah...hampir setiap bulan aku mengecop passport, dan tu tak kira lagi yang berjalan dalam negara...memang hampir nonstop...syukur Alhamdulillah dengan rezeki ni...aku happy dengan dunia travelling aku untuk tahun 2019 ni...

JANUARI



FEBRUARI





MAC



APRIL



Hadiri workshop di Bangkok, Thailand

MEI


JUN


JULAI




OGOS


SEPTEMBER



OKTOBER


Seoul, South Korea bersama Sue dan berjumpa kaklong kawasan Seoul, Bibie Karim

NOVEMBER 

Jeju Island, South Korea bersama Sue, Bibie dan Eiwa

Manis Manis Villa, Port Klang bersama family

Melaka bersama Mrs

DISEMBER

Ipoh & Taiping, Perak bersama family

End year solo trip to Myanmar

2020/2021 trip?

asalnya nak jalan sakan lagi tahun 2020 ni, tapi masa aku naik darah tinggi tu, doctor saspek aku stress dan penat...dia tanya apa hobi aku...so aku cakap la travel dan jjcm...dia tanya awak takde hobi indoor ke macam menjahit ke gardening ke...aku cakap takde, so dia suggest kurangkan hobi sekarang yang energy consuming tu, cari new hobi yang lebih rileks...huhuu supaya aku tak stress dan penat katanya...memula aku macam takleh blah gak dia kaitkan hobi aku dengan stress dan penat...tapi bila pikir balik, tahun ni aku banyak jalan kejap kejap yang memenatkan...macam pi hujung minggu je, sampai rumah dah malam Ahad, esoknya dah kerja...banyak trip macam tu...so logik la kot aku penat tu...badan plak dah tuaaa...sobssss...

so aku rasa aku dah kena stop cari tiket untuk tahun 2020 ni laaa, kecuali untuk birthday trip la takde tiket lagi dan another solo trip hehehe...yang lain tu, cukup la sekadar yang ada sekarang ni je...Alhamdulillah aku dah ada beberapa tiket domestik yang balik hari dan overnight. Pastu untuk oversea plak, aku ada dua je untuk 2020, dan satu lagi pada 2021..doakan aku berjaya kumpul duit ya kawan-kawan!hehehe...ok jangan bosan membaca dan terus mengikuti cerita berjalan aku di blog ni yaaa...hehehe....baiii....

6 comments:

  1. So apalagi, moh ler berkebun or menjahit.

    ReplyDelete
  2. Nak kena ada percutian santai2 di pulau ni DJ... baru tak stress...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hehehe ada je tepi pantai tp nanti stress sbb kulit abesss terbakor...hababa

      Delete