Friday, September 6, 2019

JP Teres, Grand Hyatt KL

hujung bulan Julai hari tu aku dengan Anim, Shane dan Zara buat weekend getaway sempena birthday Anim...so walaupun tak abes penat back to back travel ke Bali dan workshop di Shah Alam, aku gigihkan juga bangun awal pagi Sabtu, dan gerak dengan Anim dan Shane ke Nilai untuk ambil Zara...then destinasi pertama kami adalah ke Pavillion, KL sebab nak tengok wayang!Anim belanja tengok Lion King kat Gold Class...gila lah sampai RM70 per kepala...takpe la sekali seumur hidup...merasa laaa duk kerusi sedap ni haa...layan...
dari Pavillion kami terus ke JP Teres Restaurant yang terletak di ground floor, Grand Hyatt Hotel untuk lunch...Anim teringin makan sini sebab dia tengok ramai cakap nasi ayamnya sedap...nasi ayam harga RM50 tu ye...hahahaa nasib baik masa ambil Zara, Mama dah bagi duit lunch...hahaha selamat duit aku...hahaha...so marilah kita fefeeling kaya sikit...hehehe menu dia aku malas nak ambil, tapi memang mahal la...ko tengok harga nasi ayam pun dah tau kan menu lain camne harga...hahaha...
ok jom tengok menu kami makan, aku ambil menu of week masa ni...nasi dengan kambing apetah...murah sikit la dalam RM30++ tapii sedap gilaaaa...kambing dia tu lembut dan banyakkk...pastu rasa dia pun lain, nak kata rendang pun ada tapi tak ingat masak apa ni...seriously sedap cuma ada manis sikit tapi balance la...dap!Zara nak makan roti canai, harga roti canai ni pun mahal (RM25) tapi Anim makan cakap sedap gila kari ikan dia...then Anim makan nasi ayam (RM55), aku rasa biasa je, dia cakap sedappp...hahaha bias pompuan ni...dan Shane ambil Dry Wonton Mee (RM49) yang pun aku rasa biasa je, takde yang umpph...hahaha...sedap la tapi takde la sedap gilaaa...ok, just nice...gitu...
then Anim cakap kat sini famous chiffon cake dia, so layan kan je la birthday girl kan...masa kat depan tu nampak dah acuan chiffon cake ni ala-ala olskool wan aku nya dulu, yang ada lubang tengah tu...hahaha sekali sampai, macam ni la rupanya...ok meriah laaa ada pandan chiffon cake, dilimpahi macam kaya yang cair kot, then ada mango compote kat tengah dan juga soft serve ice cream dalam cawan...harga dia RM25...pasrah je la, aku rasa biasa je...omg mayb aku bukan lidah orang kaya kot...hahaha nape Anim cakap retis-retis, insta famous suka makan sini dan cakap kek dan nasi ayam sini best gilaaa...lidah aku rasa biasa....hahaha...sorry!dan sebelum balik sempat ambil gambar kat depan restoran, sebab Anim cakap semua datang sini wajib bergambar kat sini...hahahaa!
lepas makan, makan terus naik ke atas level 39!menuju ke lobi Grand Hyatt Hotel...Shane belanja kami staycation kat sini...aku tak sure la berapa harga bilik ni, kita layan je laa...view kat lobi ni memang meletopsss laaa....cantikkk!aku suka...kalo malam mesti lagi lawa kannn...hehehe..memang 360 darjah cermin...nampak KLCC uols...
selesai urusan check in, kita pun masuk bilik...aku masuk je bilik, aku terus pengsan ok...nampak nauuu penatnyaaa...aku perasan Zara banyak kali datang kejut aku ajak mandi pool, tapi seriously aku tak mampu buka mata dan bangun...hahaha...nah korang layan je laaa gambar bilik kami...ada bath tub, petang tu Zara layan mandi bath tub je laa...hahaha...
petang tu adalah kami pergi dinner, nanti aku ceritakan dalam next entry yaaa...ni nak abeskan cerita pasal Grand Hyatt je...malam tu balik dari dinner, kami terus ke pool...sian plak Zara tak dapat mandi petang tadikan...so lepas usha kawasan, bawa Zara tukar baju dan dia mandi pool malam tu dengan Shane...aku malas nak berbasahan...lawa view malam tu...aku suka...pool dia pun tenang takde orang sangat memalam ni...
dah penat mandi, naik atas kami order makanan through Grab Food...hahaha first time cuba Satay Capitol 1952-Warisan...sedap gila weh..lembut, berlemak...perghh berebut makan weh....untuk Zara kami order McD, sampai merajuk-rajuk dia sebab lembab nauuu sampai...hahahaha...
dan esoknya memasing bangun lambat...kami tak ambik pun breakfast kat hotel ni sebab ingat nak breakfast luar...sekali semua bangun lambat...dah bangun lambat, kena plak bawa Zara mandi pool lagi seround...layan je laaa kan...lama tak mandi pool katanya...orang lain yang mandi semua gaya have have kat sini...yang sedang menikmati percutian...dapat Zara memekak pastu siap bertukar ganti pelampung dia ambil kat tepi tu...hahaha...pasrah!
selesai mandi kami pun bersiap nak balik...hajat hati nak breakfast kat Dotty's sekali jalan tutup, kena pusing jauh gilaaa...makanyaaa tak jadi breakfast...Zara plak ketiduran, so kami gerak balik rumah dia je la terusss...sampai umah dia, Qaiser merajuk taknak kawan kami...alahai dia paham dahhh dia kena tinggal...hahaha acaner ni nanti nak weekend getaway birthday aku plak nanti ni, dia pandai majuk dahhh...hahaha....

8 comments:

  1. cam ni la gaya hidup seorang Diva.

    * cemburu

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kahkahkah terus rasa nak beli baju baru. Eh. #takdekaitan 😂

      Delete
  2. Pergh, sentap tengok harga makanan.hahaha

    ReplyDelete
    Replies
    1. kannn hahaha kalo sedap gila ok la gak...hahaha takpela, ikut request birthday girl setahun sekali jeee..hahaha

      Delete
  3. Tekak divana memang lain sikit ngan tekak reretis & instafamous sis. Bukan sikit, memang tekak divana super special. Eloklah kau xberkenan, kalau x mau pengsan melayan tekak hotel tiap minggu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aku rasa tekak aku level atas lg laa...kahkahkaj

      Delete