Friday, September 20, 2019

OOTD semasa 36th Birthday Trip!

so aku baru balik dari 36th birthday trip aku kelmarin...nak start cerita tu, maybe next month la kot baru leh start publish cerita sebab cerita bersusun tunggu auto publish sekarang ni...hehehe tapi sementara tu aku nak update sikit kegedikan aku berootd sepanjang trip ni...hahaha sebelum trip ni, instead of aku kalut nak study or siapkan itinerary macam biasa, aku jadi kalut pikir baju nak pakai kat sana...boleh?hahahah antara mangsa duk tengok dan dengar cerita baju aku ni adalah Wani dan Mrs!hahaha macam-macam cadangan dan pandangan diorang bagi, lagi tambah kalut aku...hahaha dan aku nak buat confession, untuk trip ni je, 4 kali pos laju datang hantar bungkusan ke rumah aku, dan 1 kali aku pi kedai beli baju...hahaha gila!aku pun tak tau nape aku beriya nak ootd...siap masa kat sana, tiap hari member message tanya hari ni pakai apa plak...Sue, travelmate pun malam-malam tanya esok pakai baju apa plak...hahahah Sue sampai dah hafal tau mana aku beli baju...hahahah!ikon fashion plussize sangat kan...kahkahkah...Sue siap report kat Dini cakap maybe hormon perempuan aku dah banyak sekarang ni, dulu hormon jantan je banyak...hahahahaha!ok jom tengok ootd aku sepanjang trip ini...aku memang saje pilih warna terang-terang sebab Turkey kan banyak macam earth color je, lagi Cappadocia tu...dan oh ya, semua shawl aku adalah dari Nur Hannah di Ayer@8, Putrajaya ya...harga tersangat lah murah, dari RM10 ke RM25 sahaja...aku tak beli yang mahal-mahal...hehehe...

Day 1 - Muscat, Oman
aku pakai blouse bunga-bunga yang aku beli direct dari Raycha Closet yang berharga cuma RM53 sahaja...harga asal baju ni adalah RM59, tapi sebab beli 3 helai, dapat la total RM160...kain sedap dan selesa, pattern dia pun comel terletak untuk yang berbadan comel...saiz dia pun ngam untuk aku yang plussize ni...dia ada showroom kat Semenyih, so aku memang pergi sana terus je...seluar jeans aku adalah dari Mis Claire tapi dah lama beli dah hujung tahun lepas...harga dalam RM89 sahaja...material dan kualiti memang tip top meletop...aku dah lama beli dengan Mis Claire ni since 2017...

Day 2 - Istanbul, Turkey
aku gedik nak pakai dress / jubah masa di Istanbul...sengsara gak nak buat pilihan masa ni..macam-macam corak dan gaya aku tengok, last sekali aku beli di Raycha Closet je, sedangkan dah aim dress seksi dari Mis Claire lama dah...hahaha tapi kena pakai dengan sweater yang tu, sebab kan Istanbul panas, tu aku decided beli jubah munge-munge ni je dengan harga RM95...seriously best pakai jubah...flowy gila, kain sedap...seronok aku berposing di Istanbul...hahaha kasut sebenarnya aku nak beli boot, tapi weekend last sebelum birthday trip ni aku nakpi Genting Premium Outlet, tapi pakcik aku meninggal, so tak jadi pi...makanya aku pakai je la kasut Converse aku je...hehehe...lantak la hilang ayu pun...hahaha...

Day 3 - Istanbul, Turkey
dari atas ke bawah ootd aku adalah dari Mis Claire...blouse bunga tu berharga RM72 dan seluar putih berharga RM65...sebenarnya dah lamaaa aku aim nak beli seluar putih ni, baru ada keberanian...hahaha tapi aku pakai dengan blouse yang labuh sikit laa...hahahaha!menyerlah betul aku kat Istanbul masa ni...orang paling terang di jalanan...hahaha...

Day 4 - Cappadocia, Turkey
hari suram di Cappadocia aku serikan dengan dress hitam jalur kuning dari Raycha Closet lagi berharga RM53 juga...kat belah dalam tu aku pakai seluar lama dari Mis Claire berharga RM59 sahaja...seronok aku bila dress ni berkibarrr masa angin kuat sebab tepi dia tu belah sampai ke lutut..hahaha nampak lawa plak...hahaha matiklaaa puji diri sendiri..hahaha...tapi selesa dan best!aku suka...pakai plak shawl kuning, memang aku la paling berwarna kat Cappadocia yang tandus masa ni..kahkahkah...

Day 5 - Cappadocia, Turkey
aku pakai bawah sampai atas semua dari Mis Claire...printed bomber jacket tu berharga RM65, memang cantik dan naik sangat warna dia....aku suka!sleeveless inner warna putih berharga RM29 manakala jeans aku tu harga RM89 sahaja...tapi jeans dah lama beli dahhh...hehehe...dan setahun lebih pakai...hehehe...Dini siap cakap kau ni dah lain sangat dah ni, siap plak ada inner terkeluar-keluar gitu dari jacket...selama ni mana pernah...hahaha!

Day 6 - Istanbul, Turkey
aku pakai jeans Mis Claire yang sama dengan sehari sebelumnya, dan emboridery blouse warna merah darah dari Mis Claire!hehehe...sebabkan warna dia gelap sikit, aku padankan dengan shawl pink terang...haa hambikkk terang benderang aku masa ni...hehehe...aku suka!ambil plak gambar dengan background biruuu, lighting plak on point...wallawei sis suka!hahaha...lantak la orang nak cakap aku syok sendiri...hahahaa...
well, kalo tanya aku nape aku beriya ootd kali ni, aku pun takde jawapan...aku siapkalo boleh taknak pakai baju pernah pakai...boleh?gilakan...selama ni aku pelik ada orang cakap dia kalo boleh masa travel nak kena beli baju baru...aku pikir eh dah nape...pakai je la apa ada, janji dapat pergi travel...hahaha tapi sekarang aku plak kena penyakit tu...hahaha tapi aku happy dan seronok pakai baju baru masa travel...excited dia lain macam nak posing tu...hahaha sian Sue kena jadi tukang ambil gambar...hahahaha!ok la maybe next trip aku ni aku takde ootd dah kot, sebabnya aku repeat negara, next next trip pun aku nak solo trip so memang takde laa nak ootd bagai...tapi next year punya birthday trip maybe boleh gedik-gedik ootd lagi kot...hahaha so kita tunggu ya, panjang umur kita ootd lagi next birthday trip!hehehehe!bye! #noworanggemokpunbolehbergaya

20 comments:

  1. haritu masuk jg Nur Hannah, banyak sungguh pilihan tudung..reasonable harganya..

    ReplyDelete
  2. Waahhhh...... Cantik2 baju sis kali ni...ai like...kita pun nk ge Turkey dec ni...nk main salji...yeahhhh. Anyway happy birthday sis...happy selalu ye.

    ReplyDelete
  3. Jap jap. Mentang2 aku cakap sana earth colors je, sungguh2 kau mewarnawarnikan bumi Turki eh. Tapi aku suka! Lawa wei. Memang dah boleh Mis Claire lantik kau jadi duta. Sesuai sangat.

    ReplyDelete
  4. Wowww, semua ceria! Reward for birthday kot tu yg beriya OOTD. Lagipun, travel tempat lawa, baju pun kena lawa gitu konsep dia.

    Haha.

    Happy birthday DJ =)

    ReplyDelete
  5. Happy belated birtday sis... admirer dgn kekonpidenan sis DJ :)
    Ada IG tak? nak foolow la kat IG.. hehehehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tqq...hahaha konpiden jer, semua pun boleh 😂 ig? Sila cari ya xleh share sini. Hahaha

      Delete
  6. Assalamualaikum DJ..
    nak tanya..baru ni gi Turkey ada kena departure tax tak..yg govt kata nk mula impose in sept tu..?..
    dan kalau ada.. bayar masa bila ye?
    x sabar nk baca kesah2 DJ di Turkey..antara country yg dlm wish list tu..
    thanks ye for sharing..
    happy belated birthday n happy sokmo deh..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salam. Xde kna pun. Setahu sy tiket yg dibeli lps date kuatkuasa yg akan dikenakan tax tu. So dia siap msuk dlm hrga tiket.

      Tqq for the wishes!

      Delete
  7. ok noted..thanks ye for the info..

    ReplyDelete