Thursday, September 5, 2019

Grease, Shah Alam

berkursus di Shah Alam selama seminggu, pagi petang siang malam makan kat kafe hotel, aku naik muak la juga kan...so ada satu hari tu, takde kelas malam, so aku ajak Zu, Wani dan Emi dinner di luar...so lepas Marghrib aku ajak diorang ke Grease, Shah Alam...aku tau kedai ni lama dah, tapi baru nak ada kesempatan singgah...tempat ni famous dengan cheesesteak dan chicken wings dia...yeahhh ayuh kita...
menu kat kedai ni takde la banyak sangat...ada laaa sausages, pastas, chicken wing, burger dan juga cheesesteak!selain tu ada jugak la snacks macam nachos, fries onion ring dan sebagainya...untuk minuman pun takde la fancy sangat, biasa je laaa...takpe, tujuan aku pun datang memang nak layan chicken wing dan cheesesteak dia, so tak kisah la menu sikit pun...hehehe....
untuk air aku layan coke la sebab lama tak dapat....hahaha then Zu order iced mocha, tapi tak berapa umphhh katanya...tengok rupa pun kurang menyelerakan...hahaha...then sampai Spicy Aglio Olio Pasta (RM13) dan Carbonara Pasta (RM16)...both pasta ni banyak gila portion diaaaa...yang aglio olio tu memang pedas berdesup tapi sedap...carbonara plak creamy gila, kena makan masa panas, kalo dah sejuk dia jadi kureng sikit....
then kami order gak 1 dozen Hot Chicken Wings (RM25) yang pedasss dan sedap gak la...crispy ayam dia, dan ofcourse la pedassss...hehehe ada cheesy sauce makan sekali ngan ayam ni, so leh reduce sikit rasa pedas dia tu...then Emi order Chili Beef Greasy Cheesesteak (RM23) yang sedappppp...kuah chili beef tu sedap dimakan bersama cheese yang banyak...so yummeh!fries dia pun sedappp...aku order Beef Bacon Greasy Cheesesteak (RM23) pun sedappp sebab melimpah ruah cheese dia, dan tak kedekut bahan weh...cumanya aku lebih prefer chili beef tadi sebab berkuah sikit banding yang beef bacon ni...hehehe tapi pape pun semua pun sedap, especially untuk yang suka cheese ni...melimpah ruah kauuu...nyummy!
kami semua pun happy dapat makan luar...hahaha first time rasa duk hotel sampai rasa muak makan makanan hotel...almaklum makanan dia lebih kurang sama je weh hari-hari...hahaha ada satu hari tu aku order McD je untuk dinner, ada masa aku skip breakfast sebab dah bosan sangat makanan kat hotel tu....ada cakap aku kufur nikmat weh...hahaha adoi, pasrah je la aku ada yang berfikiran gitu...takpela aku redho...huhuhu
pape pun aku suka hotel ni, view bilik aku adalah terbaikkk...ngadap masjid weh...lawa gila bila senja gini...hehehe...niceeee...sejuk mata memandang kannn...hehehe overall seminggu workshop yang memenatkan sebab kelas pagi petang siang malam...penat dari Bali pun tak abes, sambung penat workshop ni, memang bikin pengsan...

2 comments:

  1. Tu dia back to back. Dari baju bunga2 ke baju formal gitu kakak DJ. Suka gile kedai yang hidang makanan x kedekut bahan ni. View Masjid Shah Alam ni aku rasa dari dulu memang lawa. Masa sekolah, dorm aku pun mengadap masjid ni. Indah nian kata orang.

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahahaa komited namanya sis...berjimba berjimba gak, masa kerja kena diutamakan juga...hahahaa

      Delete