Friday, January 24, 2020

South Korea Day 4.3 ~ Jeju Island

Sambungan dari: South Korea Day 4.2 ~ Jeju Island

dan kemudian dari Innisfree Jeju House tu, kami gerak nakpi tengok windmill haaa...dulu datang tak de plak nak tengok benda alah ni, kali ni datang teringin kekdahnyaaa...entah macam mana punya jalan tah nakpi sini, aku sampai yakin tak yakin je kan...memang agak ke dalam laaa Sinchang Windmill Coastal Road ni...tapi kita yakin je la dengan GPS tu kan, akhirnya sampai gak ke sini...haaa excited nampak windmill kan, sebab kat Malaysia nan hado...eh ada, kat Pulau Perhentian!hehehe...so dah sampai sini, ada toilet gak, so apa lagi singgah la sebentar...jauh perjalanan tadi kan...hehehe dan lepas tu apa lagi, moh la posing...datang Jeju ni memang sakan posing je sebab cantik cantik tempat dia...
dan dari windmill tu kami menuju ke arah timur pulau Jeju ini...nak menuju ke port terbaikkk sunset katanya di Jeju ni...port di mana terletaknya banyakkkk gila kafe hipster di sini...tapi masa masuk area ni, kecuakan berlaku sebab dah la jalan curam, pastu kecik, bertembung kereta plak tu....aduhai sabar je la aku...huhuhu dan plan asal aku ke sini sebab aku nak ke Bomnal Cafe yang aku tengok kawan aku pergi...Bie duk sibuk nakpi kafe GD dia tu...so kita layan Bomnal Cafe dulu, sebab tengok peta kafe GD dia kena ke atas lagi...so kami dapat parking kat area kafe pink ni, tapi tak masuk pun...tumpang parking...
then jalan la ke Bomnal Cafe ni, ambil gambar dari bahagian luar je laaa sebabnya nak masuk wajib order kau...kat pintu masuk dia depan tu kena order dah...hehehe so aku jalan belah belakang kafe ambil gambar, pastu baru ke depan kafe...masa ni matahari dah nak turun...view dia lawaaaaa sangat!masa aku jalan ke belakang Bomnal Cafe ni, aku dengan Kak Eiwa je, sekali nampak macam ada kafe lawa berkaca atas tu...rupanya tu la kafe GD kegilaan Bie...takde plak icon mata juling ke atas blog ni...hahahaa..
so ingatkan kena naik kereta nakpi GD punya kafe tu, rupanya belakang Bomnal Cafe ni je...haa ko dapat bayang tak sape tergedik gedik excited masa ni?tapi memang ngam la view sini sebab dia tinggi sikit, siap ada pelantar tempat letak kerusi nak layan sunset..tapi kami tak lepak sini laaa...kita gerak ke atas lagi, ke arah kafe GD ke G Dragon cemana eja tah aku malas nak google!hahahaha...lawa laaa kafe ni...takleh nak kutuk, aku cuma kutuk perangai pompuan gila kpop tu je...hahahaha!
haaa seeee lawa ke idokkk!hehe lawa la weh...aku suka dengan kaca keliling ni...sangatlah cantik!langit punnnn bekerjasama dengan baik berwarna biruu...menghadap plak sunset dan laut nan indah tuuu...alahai bestnya feeling masa ni...aku seriously enjoy lepak sini....memang tangan tu tak henti ambil gambar cantik...patut laaa orang cakap sini port terbaikkk layan sunset di Jeju...kalo korang ala ala romantis macam aku, ecewah...hahaha Ms Jintana kawan Thai aku cakap aku romantis sebab suka sunset...hahaha so korang wajib datang sini tau...hehehe...
naik atas kafe tu memang kita lepak luar je la kannn...takkan duk dalam weh rugi laaa...view lawa ya amat kot ni...snap laaa ceruk mana pun, semuaaaa cantik!happynya lah aku petang tu...hehehe cermin tu pun memang jadi prop cantik dengan view sunset tuuu...Subhanallah cantik!cantik!cantik!haish rindu plak nak layan sunset dalam keadaan dingin sebegituuu...hehehe...dah panjang aku bercakap, meh layan lagi gambar sunset tak henti aku ambil ni...sampai matahari betul betul terbenam tauuuu aku ambil...hehehe...
pastu barulah aku pi intai dalam kafe tengok Bie yang sedang order makanan dan minuman...kemain lama, aku ingat kot dia jumpa oppa dia kat dalam tu yang tak keluar keluar...hahaha...sempat gakkk aku masuk toilet sini...hehehe...dan kami layan ngopi dan kek kat sini petang tu...masa ni dah jauh sikit dari tea museum, so hilang dah trauma dengan kek ada pork tadi tu...huhuhu...dalam KRW42,000 gak la abes minum petang kat sini....hehehe...biasa je la kek dia pada aku...kopi dia ok laaa...so layan laaa minum kopi sejuk sejuk dengan malam yang makin menjelang...gituuu...
lama gak laaa kami melepak kat kafe tu kan...seronok ya amat...sampai lupa perjalanan jauhhh lagi nakpi ke tempat tido kita malam ni...dah laaaa luar dari Jeju City kita ni, jalan memang gelap je la kan...sampai macam cuak cuak gak la, betul ke jalan kita ni...sebabnya kami akan stay di Jeju Starlight Glamping, makanya dapat bayang la kan jalan nakpi ke tempat ni agak gelap...sebelum sampai sini kami sempat singgah 7E beli nasi instant dan air untuk bekalan dinner kami malam tu...sampai di glamping site memang gelap laaaa...nasib baik staff dia ada lagi...so staff dia bawa kami ke tent kami...aku pun siap siap alih kereta parking kat tent kami....
dah malam ni memang tak nampak la ghopernya tent kami ni, esok la aku ambil gambar bagi korang tengok ya...hehehe so memula staff dia yang bawa kami ke tent kami, then aku bayar cash KRW119,000 kepada dia, sebab walaupun booking through Agoda, tapi dia suruh bayar kat sini...staff dia duk tunjuk la apa ada dalam bilik tu, mana suis nak pasang heater semua sebab sejukkk weh malam tu...pastu sempat la cakap kat staff dia nak projector sebab baca review leh minta projector dan layan movie...gitu...best tent ni, complete semua ada tau...ada toilet yang besar, katil ada satu, tapi dia tambah laaa tilam...then ada dapur, microwave, peti ais semua...best lahhh...aku suka!
dan tak lama tu anak owner datang sembang sakan siap ajar pasang projector bagai...alih alih tak pakai pun sebab sibuk menyembang je kami...hahaha bagus anak anak owner semua pandai cakap english dan belajar di luar negara...haaa lepas sakan sembang semua, aku terus masuk bilik air dan mandi...Allahu lega dapat mandi sebab macam lama nauuu tak mandi rasanya...hahaha...pastu baru la memasing mula bersiap untuk makan malam...untung kami ada Kak Eiwa yang baru sampai dari Malaysia, kemain banyak stok makanan dia...makanya untuk malam tu, kami makan sambil bilis yang dia bawa, ada rendang apetah aku lupa dengan nasi instant korea...pastu masak megi Kak Eiwa gak, sedap nyaaa hirup kuah megi panas panas malam sejuk tu....hahaha harap kan aku dan Sue mau makan nasi instant je laaa malam tu...hahaha pastu layan plak kopi panas...perghhhh terbaik!
dah kenyang, kemas kemas baru la bebudak ni mandi...sambil aku ngemas beg, pastu bersembang main handphone, update media sosial...dannn tengah malam sikit kami keluar nak stargazing kononnya...sekali sejuk gilaaaa kau...menggigil!hahahaha tapi bertahan jugak laaa konon nak ambil gambar bintang...tapi apakan data, handphone cikai, tak de skill plak tu, nanhado laaa gambar bintang aku...hahaha kelammmm je gambarnya...tapi nampak banyak bintang malam tu...cantik!hehehe...dan tak lama lepas tu memasing pun beradu dengan jayanyaaa...penat weh!esok nak kena ada tenaga untuk hari yang panjang....

10 comments:

  1. Bestnya itinerary DJ pi korea!! Alahaiii suka suka suka. Sejak dah layan cerita korea ni, senyum sorang-sorang lak baca posting korea ni. haha

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hehehe best best. Mmg kali ni rasa besttt sangat itinerary ktorg hahaha

      Delete
  2. Eh, yang orang pi jeju island ambil gambar winter sonata tu kat sini juga ke? cara nak pi macam mana?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Winter sonata ada kat jeju eh. Xingat lah pulokkk 😂

      Delete
    2. Kahkahkah, salah, winter sonata tu di nami island.Excited punya pasal, main sebut aje islandnya. sorry!

      Delete
  3. Sempatttttttttttt mengutuk aku kan. Asal x cerita kau poyo live story ig masa kat Aewol Monsant tu? Dah lah keji xletak nama cafe tau. Hahaha

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahaha oh tu ke namanya. Mmg aku xtau n xkoser amik tauu haha

      Delete
  4. bestnya p singgah kafe bagai lagi. kami p, tak sempat langsung nak singgah. masa singkat gila rasa, huhu

    ReplyDelete