Wednesday, December 25, 2019

JJCM di Senai & Skudai, Johor Bahru

hujung Oktober hari tu aku kena pi Johor sorang sebab ada audit...dah la dengan demamnya, dengan penat jaga mak aku pun chicken pox, pagi sebelum ke Johor tu kena siap kan mak aku nya makanan dan macam-macam, hasilnya aku hampir nak pitam kat airport weh...huhuhu selesai check in luggage semua, masa tengah nak jalan ke boarding gate, aku rasa lain macam...dah la masa ni aku duk puasa gula, lagi la kan...leh plak terhenti depan gerai Krispy Kreme, terus aku beli 2 bijik!hahaha then duduk jap bagi kepala ok balik...then baru gerak ke boarding gate...
sampai kat gate, masih awal...so aku rileks makan donut...dah tenang sikit aku keluarkan buku Ustaz Mizi Wahid, The Art of Letting God...aku ni jarang baca buku sebenarnya...tapi jiwa kacau ni kan, haruslah cari sesuatu untuk dibaca demi mengubati luka di hati...ecewah...hahaha by theway aku suka Ustaz Mizi Wahid ni, cara penulisan dia, isu yang dia kupas semua rasa dekat di hati...gituuu...
sampai di Johor dalam jam 5 petang, aku on je handphone, Rina message tanya dah sampai ke, dia ada kat airport...Allahu aku sibuk dengan demam, mak aku chicken pox berderet dengan anak buah aku pun chicken pox...aku memang lupaaa aku pernah cakap ngan Rina dolu kala aku ada audit kat Johor ni...huhuhu ingatkan dia lupa dah, sebab aku tak de remind dia ke apa lepas tu...huhuhu aku plak dah booking airport transport dengan hotel...makanya aku jumpa dia salam-salam, kemain semua askar dia dengan laki dia ikut sekali, lepas tu aku naik airport transfer terus ke hotel...diorang follow belakang...aku booking bilik di Perth Hotel, Senai tak jauh pun dari airport...so sampai hotel setel check in dan letak barang semua...lepas tu aku keluar balik...
masa ni seriously aku rasa nak makan panadol dan tido je...tapi rasa tak sampai hati sebab beriya Rina sekeluarga datang dari Kulai nak jemput aku kan...so aku follow je laa dia ajak makan mi bandung udang di Warung Pak Abu, Senai...bak kata Jimmy, selak udang baru jumpa mi nya...hahaha sedap gak la, dia ada rasa kacang sikit kat kuah mi bandung tu....udang dia freshhhh, sedap!harga dia adalah RM10...memang berbaloi... 
Jimmy nak kena balik Klang malam tu, so diorang pun takleh lama layan aku...so lepas makan diorang hantar aku balik ke hotel...dan aku terus telan panadol dan pengsannn...sakit gila kepala aku weh...plan nak study pun takdan...sebab dah sakit kepala sangat...huhuhu...
dan esoknya laaa aku bangun awal pagi sikit untuk baca dokumen audit....lepas tu turun sarapan...best gak sarapan sini...banyak gak laaa menunyaaa...aku ingat takde orang sangat, tapi ramai gak...maybe sebab dekat gila dengan airport kot...hehehe...then aku naik Grab je pergi tempat audit...tak jauh gak dari situ, dalam 5 km jer pun...
dannn masa makan tengahari, diorang bawa kami lunch di Tea Garden Restaurant tak jauh dari tempat audit, berhampiran dengan hotel aku stay...restoran ni ala-ala Papparich sikit laa...banyak menu masakan cina dan aku cuba makan herbal chicken...mak aihhh sedap gilaaa...lembut gilaaaa ayam dia stim tu...sedap weh!adalahh rasa herba cina sikit, tapi still ok pada aku...sedap!aku suka restoran ni...hehehe tapinya dia banyak kat Johor je, kat KL aku tak sure ada ke tak...
selesai audit, petang tu Rina call ajak dinner sama...aku baru nak tido...hahaha penat weh...tapi tak sampai hati nak tolak plak kan...pompuan ni memang beriya kalo melayan aku datang Johor ni...gigih datang amik aku dengan anak-anak dia yang ramai tu...hehehe...so dari Senai kami sampai ke Skudai makan di Restoran Asam Pedas & BBQ ni...cantik weh restoran ni dan makanan dia sedappppp!aku suka gila asam pedas dia...cumanya mahal sikit laaa...kami makan asam pedas, sotong goreng tepung, telur dadar dan sayur dalam RM100 lebih sikit laaa...tapi sedap weh, puas hati hiruppp kuah asam pedas tu...
dan hari kedua dan terakhir audit tu, aku dah sihat banyak dah...Alhamdulillah...awal pagi aku dah siap check out dah dan tinggal kan luggage di lobi hotel...then pi sarapan dan ambil Grab ke tempat audit...aku memang happy dapat kenal kawan-kawan di state dan daerah masa audit ni...kalo tak keje aku duk dalam kubikel je laa tak kenal orang...sobsss...huhuhu...
dan sebelum balik, kami pi lunch di Restoran Tea Garden sekali lagi...wallawei aku seriously suka...kali ni makan nasi dengan ayam masam manis tu...sedap gilaaa...ayam dia freshhhh dan rangup...kuah dia pun just nice masam manis dia...tak sabar nak ke Johor lagi, sebab nak try makan menu lain dia plak...hehehe...
setel lunch, member hantar aku ke hotel...then aku ambil airport transfer terus ke airport...asalnya flight aku lewat petang, tapi bila audit habis awal, aku cuba standby untuk naik flight lebih awal...so sebabkan tiket aku adalah by kerajaan, makanya senang laaa nak minta tukar tu...setel, dapat balik awal sikit, kalo tak malam baru sampai rumah...hehehe...Alhamdulillah selamat sampai KLIA lewat petang tu, sempat aku pi shopping kat Watson dan makan 4Fingers di KLIA2...hahaha...makan, makan dan makan je keje kau kan!

2 comments: