Thursday, December 12, 2019

Nasi Goreng Scrapper Daun Pisang, Stulang Laut, Johor Bahru

ok meh nak share tempat makan sodapppp kat JB!haaa aku dah lama dengar pasal nasi goreng scrapper ni, pastu kawan aku pun duk cakap tempat makan wajib dia kalo ke JB ni...so masa lawatan ke JB aritu aku cakap aku nak makan nasi goreng scrapper ni, wajib!hahahah makanya sampai la kami di sini dalam jam 6 petang...masa sampai tak ramai lagi orang sebab baru buka dan masih awal kan...so masa sampai aku macam konpius ni ke kedainya?takde signboard ke apa...hahaha...nasib baik yang lain pernah sampai sini, harap aku mesti tak jumpa kedainya...hehehe...
so sampai je terus pi tempat seafood...so kat sini menu utama adalah nasi goreng seafood dia laaa...pastu kita leh order juga seafood bakar untuk dimakan bersama dengan nasi goreng ni...so sebab kami berempat kelaparan, makanya aku order la ikan dan juga sotong bakar...harga ikut berat seafood la ya, aku pun tak berapa ingat berapa total makan kami masa ni, tapi aku snap gambar bawah ni buat rujukan korang...hehehe...
setel order seafood, aku berkesempatan tengok diorang baru nak goreng nasi...sebabkan goreng nasi ni atas pan besar guna scrapper ni kot yang orang panggil nasi goreng scrapper...hahaha aku rasa laa, sebab dia tak guna sudip kan menggoreng tu...memang menarik la tengok dia masak tu, mengasyik kannn...hahahaha beriya aku duk depan dia ambil gambar dan video...hehehe...sebelah tempat goreng nasi ni plak tempat diorang bakar ikan...perghhhh bau diaaa menggoda weh!
dan tak lama menunggu tu, sampai laaa makanan kami...ada sotong dan ikan bakar...pastu dengan nasi goreng scrapper yang dibungkus dalam daun pisang...allahu bau diaaa...sedap gilaaa...dann rasa dia plak?haruslah terbaik wehhh...nasi goreng dia memang penuh dengan seafood!ada udang dan sotong...freshhh!sedap!aku siap tambah 1 bungkus lagi...hahahaha sotong dan ikan bakar dia pedas dan sedap!sambal dia sedap!memang kena sangat laaa makan dengan nasi goreng tu...sesuai gilaaa rasa dan gandingan dia tu...dah macam awak dan sayaaaaaaa...eh!hahahaha ya ampun, seriously sedap!now tetiba aku rasa teringin nak makan plak nih, acanerrrr?hahaha...dengggg....
dan empat ekor unicornsss pun makan dengan bahagia petang ituuu...hahahahaha...total damage dalam seratus lebih gak la, sebab masuk beberapa bungkus yang ditapau sekali untuk keluarga memasing...hehehe tapi seriously sedap, harga berpatutan, seafood fressh, nasi goreng wangi...harus cuba, wajib cuba kalo korang ke JB okay?okay lah next kita nak makan mana plak ni?hehuuu...bila nak diet tah...sobsss...

No comments:

Post a Comment