Monday, December 23, 2019

Makanan Viral - Sushika, Kogo Corndog, Pau Pak Ngah & Ayoo Chicken

ada satu weekend tu di bulan Oktober, adik aku dengan family mertua dia join meniaga di satu event ni...so dua hari dia niaga, dua hari la aku dengan family aku melepak kat sini support business diorang...dah lepak tu satu hal, makan nonstop weh sebab banyak gilaaa makanan viral ada kat event ni tau...hahaha...so marilahhh aku share ngan korang yang sempat aku rasa...
first sekali adalah Sushika yang viral gilaaa tu...memang gerai yang paling ramai dikunjungi laaa masa ni...merupakan sushi muslim citarasa melayu katanya...harga dia boleh tahan mahal, tapi size dia besar laaa...seriously memang famous dan orang nonstop ke gerai diorang...aku sempat la rasa beberapa jenis yang viral antaranya Octopus Prime (RM18) dan Chicken Teriyaki (RM15)....sedap tu memang sedap, penuh isinya...tapi sushi melayu la kan, aku suka lagi sushi jepun kot...hehehe..podeh weh!hahaha...
selain tu aku cuba gak makanan viral corndog ni haaa...Kogo nama gerai ni...pun antara yang teramai weh...manjang orang beratur je kat gerai ni...tapi sayangnya tak sedap weh...harga mahal dah, satu RM9.90 tapi alahai...baik pi makan kat Chun di IOI City Mall...yang ni dengan batter dia biasa je, pastu takleh blah sos tu rasa sos murah timbang kati tu weh...Allahu...takleh ke bagi sos elok sikit...hilang nafsu makan aku...hahaha...
pastu ada juga Pau Pak Ngah yang famous tu...aku takdan amik gambar sebab sibuk makan...sib baik ada sekeping gambar ni haaa...beberapa kali gak pi sini...memang wajib cuma premium pau dia laaa...RM10 untuk 3 biji...eh pilih antara cheesy beef bolognese, mushroom chicken carbonara atau rendang daging...sedapppp!serious sedap...beberapa kali gak aku pi...aku prefer bolognese tu la dari yang lain, but still sedap yang lain tu gak...
dannn paling win adalah Ayoo Chicken!hahaha satu kotak anak buah aku makan sorang....ayam dia freshhhh, dimakan panas-panas dengan limpahan cheese yang sedappp sangat!Allahu aku tak sure entah berapa puluh kali kami ulang alik beli Ayoo Chicken ni...harga antara RM10 ke RM15 ikut bilangan ayam dalam tu...Allahu sedap sangat....oh ya sebab sedap, lupa ambil gambar, so aku share gambar dari Google je ni...hehehe...
selain tu ada gak Kula Cakes, thai tea famous tu lupa nama dah...hehe pastu duk ulang alik beli nasi kambing gak...sedap gilaaa...pendek kata memang kenyang gilaaaaa la duk sini...nonstop makan, abes duit aku...hahaha...dannn adik aku plak jual Carboninara...hahaha...best yang ni tak tau bape banyak makan, kitorang je asyik makan, pasangkan plak dengan kambing bakar gerai sebelah memang terbaiklah...hahaha...dan masa hari kedua tu, adik aku sedekah beberapa pek Carboninara ni, so aku ajak Zara pi agihkan makanan..kami masuk kolej yang ada, edar pada student kat masjid....Alhamdulillah...

6 comments:

  1. Bulan lepas beli corndog kat pasar malam.. herm.. samalah rasanya dengan yang di atas.. pulak tu cheese dia pon dok petak lagi kat dalam.. hahaha tak sempat cair dalam tu.. dah rasa cis ketul-ketul...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hehuuuu sadis kan. Nanti cuba Chun mat ioi city mall...sedap gakk

      Delete
  2. If you set out to make me think today; mission accomplished! I really like your writing style and how you express your ideas. Thank you. The IP address of a device is 192.168.l.254 which is regarded as a private IP address. Whenever people buy a new router or modem, it comes with a default username and password. These particular login credentials help the users to protect their internet from irrelevant connections. Unfortunately, if you forget the router password then, it becomes quite challenging to find it out.

    ReplyDelete