Wednesday, December 11, 2019

Unicorn in Johor Bahru!

sambutan birthday diteruskan lagi...kali ni dengan kawan kawan satu matriks aku..untuk yang tak tahu, kawan matriks aku, satu rumah dulu semua lahir bulan September...so sejak 2016, semua anak dah besar kecuali aku la kan, makanya dah ada masa me time ngan kawan-kawan so kami decided sambut birthday bersama tiap tahun...hehehe so this year kami ke JB lagi sekali...so macam biasa awal pagi aku jumpa Suzy di KLIA2 untuk kami bersama ke JB...tema kali ni pink!hhehehe macam tak berapa pink je aku rasa...
plan asal, sampai kami di JB, Rina yang akan jemput kami berdua...tapi beberapa hari sebelum hari kejadian, anak sulung Rina dimasukkan ke hospital atas masalah kesihatan...makanya kami tunggu Emy la jemput kami...lambat gak pompuan ni sampai sebab salah jalan...hahaha...haish bangsa Johor sorang ni kan...hehehe...
sampai je Emy kami terus gerak ke rumah Ilon...haaa sakan gilaaa pompuan sorang ni buat dekorasi untuk sambutan birthday kami weh!siap dengan tema unicorn!hahaha...laki dia kerja, anak dia semua dia pos pi umah mak dia...so memang our time sungguh la masa ni...Ilon ni anak laki semuanya makanya dia gila nak buat besday tema unicorn, tu sambutan besday kami dia sakan buat hiasan unicorn ni...haaa layan kan je laaa pompuan ni kan...hehehe...
sebelum tiup kek dan posing kami makan duluuu...sebab kelaparan weh...Ilon 'masak' kacang pool, lontong, paru goreng...Allahu sedap gilaaa...memang semua makan bertambah tambah weh sambil bising bersembang!bercakap macam nak pecah rumah, semua tak reti cakap dengan volume rendah!hahahaha...sambil tu duk plan apa nak buat lepas ni semuaaa la kan...almaklum bila berjumpa ni baru ada masa nak bincang pi mana, buat apa...hehehe tapi kami ni asal dapat jumpa dah happy dah sebenarnyaaa...hehehe...
dah kenyang gilaaa perut, baru la kita posing dengan kek dannn segala macam unicorn tu...siap ada cekak unicorn okay...hahaha....so kami syiok sendiri laaa nyanyi lagu besday untuk diri sendiri, tiup lilin, suap suap kek...we just enjoying ourselves!gituuu...happy weh...kami berkawan since matriks kot, tahun 2001, until now...Alhamdulillah semoga Allah pelihara hubungan ini...almaklum, ada je yang dah sentap dan keluar group...huhuhu...
dannn sebabkan dah pakai cekak unicorn tu, aku bagi idea gilaaa...aku cakap, hari ni kita semua kena pakai cekak unicorn ni sepanjang hari!hahaha ye lah dah belikan, rugi la kalo pakai sekejap...hahaha...walaupun dalam hati aku terpikir mampukah aku kan...hahaha tapi nak buat keje gila gak la di usia 36 tahun ni...so ayuhhh semua terpaksa pakai...hahaha nasib baik Ilon menyokong penuh idea aku, makanya yang lain terpaksa ikut...hahahaah...
so destinasi pertama kami adalah stadium mana tah...Ilon nak ambil race kit dia untuk run esoknya...Emy dan Suzy taknak turun kereta masa ni malu...hahaha aku gagahkan juga laaa hati dan tebalkan muka turun kereta...hahahaha malu weh tapi nasib baik ni diva run, so kita diva kan je la muka...hahaha siap staff situ sibuk nak ambil gambar kami, seronok tengok kami sporting katanyaaa...hahaha maka bermulaaa laaa kekonpidenan aku nak pakai cekak unicorn hari ini...kahkahkah...
kemudian kami ke Eco Spring...ada tempat lawa ambil gambar kata mereka...tengah viral katanyaaa...haaa aku ikutkan saje laaa plan Ilon ni...kami siap bawa tripod lagi supaya leh sakan bergambar...haaa layan je laa kami bergambar ni yaa, dah la tengah panas tengahari tu weh...gigih kan posing sana sini...hehehe...sakan mak mak orang ni kan, lupa jap anak dan laki kat rumah tuuu...hahahaha...
then sambung lagi bergambar kat area rumah kedai putih dalam Eco Spring ni juga...memang cantik la weh kawasan ni...instagram worthy sangat tempat ni kannn...masa ni dah tak malu dah orang tengok pakai cekak unicorn tu...lebih sakan posing dan bergambar dan bergelak sakan...hahaha...tak pedulik orang dah weh...
then kami singgah solat di masjid berhampiran...ok aku dah tak ingat area mana dah masa ni sebabnya aku tak drive dan aku tak amik tau...memang berharap kat bangsa Johor punya plan je masa ni...hahaha tapi baru la masjid ni, masuk masjid kami tanggal laa cekak unicorn ni, takut kena sound dengan pak imam plak nanti...kehkehkeh...
dan selesai solat, kami bergerak ke hospital di JB untuk ziarah anak Rina...haaa masa turun dari kereta aku berbelah bagi gak nak pakai cekak unicorn sebab pikir ramai orang kan, tapi kuatkan je la hati weh...hahaha makanya memang kami jadi tumpuan petang tu...kahkahkah nasib baik masuk wad kanak-kanak kan...takde la malu sangat, budak budak seronok duk pandang sebut unicorn unicorn...hahaha sempat jumpa Rina dan keluarganyaa...sembang sembang, taklama tu nurse cakap Adam dah leh discaj petang tu...Alhamdulillah...kami pun tunggu la sampai selesai discaj, sambil lepak dan sembang dengan family Rina...paklong tak abes duk geleng kepala gelak-gelak...pak mertua Rina pun semua kenal je aku duk gelak cakap kitorang kelakar...hahahaha!
selesai urusan discaj kami pun berpisah dengan Rina...then kami berempat menuju ke tempat dinner yang ditunggu tunggu...Suzy la duk cakap sedap, laki dia kalo datang JB memang wajib makan sini katanyaaa...haaa kat mana tu?tunggu ya, dalam next entry nanti aku share...hahaha...malas nak share sekarang...tapi seriously memang sedap, dan bertambah aku makan weh!
dan lepas makan kami hantar Ilon balik rumah then Emy hantar kami ke airport semulaaaa...Alhamdulillah berakhir perjalanan unicorn di JB seharian tu...yeay mission accomplished!hahahaha seronok je sesekali buat gila ni kan, feeling muda sikit...hehehe Alhamdulillah semoga kami bertemu lagi di lain masa...insyaAllah besday tahun depan dah dapat dah tiket bersama semua ke Penang...senang weh sebab ada direct flight JB-Penang dan KUL-Penang...so sebab tu la kami decided nak ke Penang sambut besday tahun depan...hehehe jangan ada yang mengandung dah la ye tahun depan!kahkahkah....ALhamdulillahhh...tapi sebelum tu, bulan 3 kena ada family day dengan family diorang, anak-anak diorang sibuk nak berkumpul lagi kat 'rumah aunty gayah' hahaha diorang ingat rumah homestay dengan pool aritu rumah aku...hahaha...

2 comments:

  1. Waduuhhhh sis...mohon jaga pemakanan tu...jgn yg manis2... dh byk potong kaki org tau....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahaha oit jangan la sebut macam tu. Yeee sis tgh diet ni haaaa hahahaha

      Delete