Monday, June 5, 2023

Birthday Celebration - Barbie in JB

dah masuk December pun tetap memasing nak celebrate sama lagi kan...tahun lepas tu bulan 9 aku busy pi umrah, masuk bulan 10 member sorang lagi plak...so bulan 11 aku busy, dan akhir bulan 12 baru dapat peluang nak berkumpul di JB...pilih JB sebab nak senang yang lain berkumpul gak laa...so awal pagi aku sampai di airport, Ilon datang pickup...kami terus ke JB untuk ambil Suzy plak yang dah sampai awal bercuti dengan family...then kami ke Hutan Bandar dulu untuk breakfast...takde plan apa sangat masa ni sebab biasa aku plan tapi aku busy, so redah je laa...dah la awal pagi tu kami bertiga je pun yang free sebab yang lain ada urusan...layan...janji nak nyongket hahaha...
dah kenyang mula dah tak tau nakpi mana hahaha last kami ke area Danga Bay Country Garden sana...takde apa pun, duk ambil gambar je tepi laut tuuu sambil usha Singapore sana...hehehe oh yaa tema hari ni adalah Barbie...so kena pakai putih pink then Ilon duk design dan belikan beg Barbie untuk semua orang hahaha sakan kannn...dah 39 tahun pun, perangai sama gak macam zaman matriks hahaha...
then cari tempat lepak yang sejuk nak bersembang...dah penat sembang memasing main talipon pastu sembang lagi...taktau nakpi mana...malas pun ye gak hahahaha dah agak longgar sikit rasa perut, kami ke sebelah cari Starbucks plakk...layan minum sambil sambung sembang dan gelak...buat macam kedai sendiri la kannn hehehe...then kami pun gerak cari tempat solat sebelum menuju ke tempat seterusnya untuk lunch hahaha...eh baru breakfast, tiber dah nak lunch plak...
aku pilih nak makan kat Ashhryshoshedap ni...orang JB pun tak pernah sampai lagi sini katanya hahahaa...milik IG femes yang masak-masak tu laaa hehehe comel kedai ni weh, setema plak kaler dia ngan kitorang kan hahaha so dapat tempat yang aku nak, ada background hijau tuuu hehehe nama menu kat kedai yaa ampunnn comel gilaaa...terpaksa aku amik gambar resit nak tunjuk ke korang hahaha so kat sini kami berjumpa dengan Emy plakk...dia baru balik dari Muar, ziarah makcik suami dia meninggal dunia...plan asal dia join dari pagi, tapi takde rezeki...takpelaa...so lepak sambil makan, sedapppp weh makanan kat sini...semua orang setuju sedap!harga dia level IG femes la kan hahaha tapi serious sedap...orang JB semua duk cakap diorang nak datang lagi nanti bawa family hehehe...
dannn yang terakhir join adalah Rinaaa...baru selesai program bini-bini askar dia tuuu hehehe so kami berjumpa pula di kafe yang aku tak ingat nama dahhh...memasing dah kenyang so sakan bergambar je laaa dengan tema Barbie hari ni...heheheh...sukaaa...next year nak tema apa plak ni? hahahaa...ngan diorang ni seronok bertema sebab semua melayan...hahaha!
then masuk kafe yang aku lupa nama tu, hahaha sebab nak makan kek bersama...ye la, mana lengkap celebration kalo takde kek kannn...walaupun kenyang tetappp degil banyak nak order kan...last tak habis pun then tapau laa bawa balik...hehehe yang penting dapat tiup lilin, nyanyi dan ambik gambar yang banyakkkk hahahaha memasing dah cukup happy dah dapat jumpa ni tau...Alhamdulillah since 2001 tau kami berkawan huhuhu ada la masa memasing hilang sebab nak survive kehidupan masing-masing kan...tapi still aku ingat zaman univerisiti kami pernah buat small gathering antara kami kat Midvalley, pastu ada la bila orang JB datang KL kita berkumpul walaupun tak ramai...tapi Alhamdulillah since 2016 tu kami start plan birthday celebration bersama...serta ada sekali dapat family trip bersama...
dari kafe, sebab nak naik kereta bersama semuanya, kami nak ke taman jap...tapi sempat singgah solat jap sebab geng JB takleh jamak kan...masa ni aku tak tau la mana datang konpiden aku kata boarding time aku kul 7.15 malam hahaha so rileks je laa pi taman bergambar sakannnn...orang duk tanya sempat tak nak hantar kau ni, aku cakap, okayy jeee sempat ni...hahahaa...
Rina yang ontheway nak balik Kulai hantar aku...sekali aku masuk je, wehhh gate dah tutup!aku sampai 7.10 petang, departure aku 7.15 ptg laaa gilaaa hahaha bukan nya boarding time 7.15 ptg hahaha adoi patut lepas kafe tadi terus ke airport, gatal plak aku nak ke taman kan hahahaha aduhai dah tak pasal kena tinggal...masa ni aku cuba tenang pikir apa nak buat...aku call Rina suh tunggu aku jap...then aku pi kaunter MAS tanya, dia kata kena beli tiket baru...tapi esok laa...ok kena terima hakikat la ni...so keluar jap cakap ngan Rina, then masuk balik pi Watson beli contact lense solution ngan berus gigi...
pastu keluar airport aku suh Rina bawa aku pi kedai-kedai dekat airport tu nak tanya hotel...nasib baik laaa airport dekat ngan kedai dan hotel kan hahaha sambil tu aku usha website MAS dan Airasia dan terusss beli tiket paling awal pagi esok huhuhu...dan sampai kat hotel, ada family room je sampai RM200++ aku rasa tak berbaloi...then dia cakap ada capsule nak tak...onz je laa...Rina siap hantar sampai atas, duk risaukan aku hahaha...tapi okay je laa bila tengok tu...dah malam pun kan, flight aku kul 7 pagi esok hehehe...
dah mandi dan bertenang tu, aku duk dalam kapsul tapi line tak clear sangat...so takleh tahan, turun bawah lepak kedai makan hahahaha sedangkan dah malas nak makan daaa...tapi demi media sosial kan kahkahkahkah!setel makan naik atas balik dan tidoo...ok je laaa...takde orang pun cuma malam kul12 lebih tu dengar bunyi orang masuk lagi...pastu lelap balik...
sib baik ada geng duk capsule yang nakpi airport awal pagi gak...so dalam jam 5.30 pagi tu kami jalan kaki bersama ke airport...sempat la breakfast jap, then aku nak masuk cepat...trauma lagi kena tinggal semalam...kahkahkah dan Alhamdulillah selamat sampai rumahhh hahahaha aduhai kelakar betul pengalaman tuuu...rezeki la nak beli tiket dua kali kan...balik naik Airasia...hahaha memang jodoh ngan AA la kannn sebenarnya...kuikuikui...

No comments:

Post a Comment