Wednesday, June 14, 2023

Bananabro

tah bila tah startnye, tiberr macam cendawan outlet Bananabro ni tumbuh kat Malaysia...so ada la sekali aku berkesempatan makan kat sini...eh dua kali kot hehehe dengan mak abah aku...mak abah aku suka la sebab sedap gak kata diorang...
kat sini ada banyak gak la pilihan lauk dia, ada ayam, ikan, sotong, mutton, sayuran dan sebagainyaaa...untuk set nasi daun pisang tu plak ada combo ada ala carte, ikut la nak mana satu kan...selain dari nasi daun pisang ada gak makanan lain kat sini macam mee goreng, nasi lemak, roti bakar dan sebagai nya...haa korang usha la menu kat bawah ni aku dah tepek sesiap...harga dia plak pada aku okay, not bad...
so untuk kali ni aku amik combo nasi daun pisang untuk 2 pax...so dapat la nasi lengkap la set kuah dan sayuran dia tu kan...yang ni memang refillable, so habis leh tambah...macam kedai nasi daun pisang lain laaaa, banyak pilihan kuah dann sayuran diaa...peria goreng tepung dia sedappp ya amat!memang bertambah-tambah kami makan...abah aku suka kari dia, mak aku pun cakap sedap...pada aku okay la, dia takde laaa rasa india sangat, yang kari melekat tu, tapi sedap!pastu dalam set ni dapat gak ayam goreng dengan teh tarik...sedap!then kami tambah sotong celup tepung dengan ayam varuval, pun sedappp...cuma kalo panas lauk pauknya tu lagi sedap...mayb sebab kami datang malam kot...frust sebab nak mutton varuval tapi dah habis dan papadom dia lemauuu...again mayb sebab datang malam...
then aku tambah lagi teh ais dan mak aku makan mee goreng...boleh laaa mee goreng dia...tapi makan kat mamak biasa lagi sedap kot...hahahaha teh ais dia pun okey laaa sedap gak cuma tak sepekat mamak laaa hahaha so overall aku rasa okey dan memang boleh repeat...layan je makan kat sini, selesa je sebab aircond kan...

6 comments:

  1. setuju dengan DJ..mmg sedap + peria is awesome..cuma tulah sama gak nak komen kalau lauk panas2 lagi WIN

    ReplyDelete
  2. Harga set tu dah naik 😅

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahaha ni masalahnya bila lambat update blog hahahaahhaa

      Delete