Tuesday, June 20, 2023

Ancasa Hotel & Resort & Rezeky 2 Tomyam, Port Dickson

penghujung Januari lepas ada la abah aku ajak bercuti ke Port Dickson, sibuk dia nak bawa cucu-cucu dia berjalan...dan kebetulan plak hari Ahad nanti ada kenduri kat Sepang...so aku pun book la apartment 3 bilik di Ancasa Hotel & Resort ni...selalu nampak tempat ni tapi baru 1st time stay, tepi laut...dan apartment dia luas dan bersih!aku suka la...cumanya banyak nyamuk!hahaha so sila la bawa penyembur nyamuk ya...so kami pergi petang jumaat...aku pergi dulu bawa mak abah dan cucu-cucu...kami singgah ni Pantai Teluk Kemang duk layan coconut milkshake, later baru pergi check in...harga apartment 3 bilik ni adalah RM800...
petang tu takde apa program pun...sebab memang datang nak melayan bebudak je kan...so bawa diorang mandi pool...adik aku lambat, anak dia dah merajuk takleh mandi...dahhh abah aku suruh aku pi cari baju renang dia hahaha adui sib baik la dekat je Teluk Kemang tadi...haaa berendam la korang sampai kecut...Makngah jadi jaga je tunggu tepi pool...hehehe...besar pool dia, seronok la bebudak ni mandi kan...lagi petang Jumaat ni tak ramai orang lagi...
malam tu kami nak cari makan...kat Port Dickson yang aku lemah bab nak cari makan sedap...tapi malam tu rezeki kami la kot, main terjah ke Rezeky 2 Tomyam yang tak jauh dari apartment kami ni...sekali, kauu semua makanan dia sedap!aku suka sangat mee celup dan kerabu maggi dia...sedap!pulut mangga pun marvelous!diorang yang lain duk makan nasi lauk pauk ikan siakap, tomyam, telur dadar pun cakap sedap! Alhamdulillah...harga pun not bad laaa...berbaloi baloi!
dan esoknya breakfast kat apartment je, adik aku order Grab...nak tengahari sikit kami keluar...abang aku pun sampai ngan kak ipar aku...kami ke Muzium Tentera Darat...sejak ada bebudak ni, manjang la pergi muzium kan...hahaha layan je la...makin besar, makin seronok la sebab diorang dah faham cerita, nanti banyak la soalan diorang kat atok sebab atok dulu tentera kan...dan kali ni 1st time kitorang pergi explore belah belakang muzium, ada kolam ikan dan jambatan gantung...bersih je terjaga tempat nya...
dah habis pusing, kita pergi lunch laaa apa lagi...mak aku sibuk nak makan kat cowboy ni...kita layan je laaa....sedap woo makan nasi putih kukus panas dengan ayam bakar, ikan goreng dia tuuu...ada plak air sirap sedappp sejukk...perghh bertambah la memasing kan...ikan dia tu dah order baru goreng...memang sedap laaa, cuma panas la weh hahaha tepi laut ni kan...bertabah laaa...hehehehe....tapi sini harga pun murahhh...berbaloi!
dan balik apartment rehat...abang aku amik apartment 2 bilik...then petang tu kami pun turun ke pantai...bebudak nak main pasir...so sementara diorang main pasir, aku ngan kak ipar aku pi carik kopi sebab nampak dalam maps kat situ ada kopi cantik...tak jauh pun dari pantai depan apartment kitorang tu terlepaknya Kopi Pantai...tapi malas nak cakap banyak hahaha sebab aku panas hati...slow ya amat servis diaaa weh!hahaha...
then balik ke tempat mak abah aku lepak...tengok dari jauh je la bebudak ni main pasir...hahaha tak koser nak kotor kasut turun pantai...hahaha sambil kita layan kopi, churros dan apetah lagi yang mak abah aku order makanan...sedap gak goreng-goreng kat kedai tepi tu...oh ya tempat duduk ni kena bayar okay hehehe...tapi ok je dalam RM30 satu khemah tu...sesuai la ada orang tua kan...hehehe...
dah main pasir, nak mandi pool plakkk...kita layan kan aje laa bebudak tuuu...bagi puas hati diorang mandi kannn...hehe sesambil petang tu ada pertunjukan api rupanya kat tepi pool...layan gak laa...hehehe masa ni ramai gilaa manusiaaa...bertabah laa sebab Sabtu kan, dah penuh bilik orang masuk dah agaknyaaa....
dan malam tu kami dinner ke Rezeky 2 Tomyam lagi...hahaha malas nak cuba tempat lain sebab dah tau sini sedap...aku again layan mee celup!hehehe dappp...dan malam tu balik tidoo...esok nak cek out daaa tapi sempat la bebudak tu pergi mandi pool dan laut lagi pagi tu, tapi aku tak turun la sebab nak tidoo...hehehe sekian percutian 3 hari 2 malam dengan family...hehehe...

No comments:

Post a Comment