Friday, June 9, 2023

Bila Zack pula datang Malaysia...

masa cuti hujung tahun lepas tu Zack datang Malaysia, aku dah la busy gila banyak program masa tu, tapi nak jadi rezeki dapat kumpulkan geng pergi Kemboja back in year 2011...semua plak tu ada kan...hehehe aku, Dini, Sue dan Amoi ke Kemboja tahun 2011, masa tu la jumpa dan kenal Zack ni...hehehe so pagi tu kami berkumpul di Putrajaya, then gerak bersama menuju ke Shah Alam nak ambil Zack di hotel yang dia stay...
dan memula kita bawa Zack sarapan pagi di Pelita sebelah hotel dia...pastu sempat masuk mall dia nak cari kopi...aku suggest Gigi Coffee dia taknak...dia pandang rendah ye dengar Gigi tu haha sekali dah order kat Coffea Coffee dia tu, lalu kat Gigi Coffee besar dalam mall tu, dia nyesal...terkulat kulat muka dia kena sound ngan aku kahkahkah!
dari Shah Alam, kitorang bawa dia jalan-jalan di Putrajaya...bawa pi tangga viral, bawak naik cruise, Masjid Putra dannn muzium Al-Quran...masa kat tangga tu, ada orang suh amikkan gambar...kitorang gelak, hai kat Malaysia pun kena jadi guide ke hahahaah then masa naik cruise, Zack cakap hai datang Malaysia pun kena naik bot ke, puas dah naik bot kat Siem Reap hahahaha eh kau kan!hahahaa then ke Masjid Putra...dan last kami ke muzium Al-Quran...masa ni seronok betul Zack bila aku belanja dia senaskhah Al-Quran yang cantik siap ada tafsiran...dia kata kat Kemboja mana nak dapat Al-Quran gini...berseri muka member kan...hehehe aku sound, kau jangan buat hiasan je plak nanti, baca!hahaha...
then bawa Zack makan nasi arab di Kabab Biryani...dia cakap sedap gilaaa nasi arab kat sini...hehehe opkoss la sedapppp...takkan laa aku bawak tempat tak sedap kan hahaha...haa makan la pepuas Zack...hahaha kemain muka lepas dapat Al-Quran dan nasi arab, terus berseri...banding muka masa suh naik bot hahaaha!aku sepuk baru tau...
dan sebelum berpisah, Zack bagi kitorang souvenir dari Kemboja...alahai baiknya, ingat dia nak bawa ole-ole untuk kami...then aku minta Dini hantar Zack ke Port Dickson rumah anak sedara diaa sebab Dini nak balik ke Seremban...terharu la Zack sebab dia duk fikir nak cari bas...aku pun tak tau mana nak naik bas weh kat Malaysia ni hahahaha senang upah Dini je la...Dini kata sib baik gak dia hantar kan, sebab rumah anak buah dia tu dalam ceruk mana tah, bukan kat pekan PD pun...hehehe Alhamdulillah selesai santuni Zack yang datang ke Malaysia sambil mengenang kembali kenangan ke Kemboja tahun 2011...hahahaa...Alhamdulillah...

2 comments:

  1. Dah lama tak melawat blog ni. Tiba2 teringat sajela bkk eh tak sangka aktif lagi rupanya. Ingat dah tak aktif 🫢

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehehe ada masa dia sunyi gak blog ni hahahaha

      Delete