Tuesday, June 13, 2023

39th Birthday Dini - Jibby by The Park, Bamboo Hills & Ginger KL

hujung tahun lepas, macam biasa nak kena sambut birthday Dini laaa on 30 Disember hehehe so sebabkan hari kerja, makanya aku kena ke UPM dulu, so nak dekat tengahari sikit tu Dini datang ke UPM, then kitorang gerak naik satu kereta ke KL...kali ni dia request nak makan sedap dan gambar cantik...so aku dah lama gak teringin nakpi Jibby by the Park ni...makanya ke sini lah dulu kitorang untuk lunch...cantik dan besar kedainya...
kedai dah impressive tapi bila bab makanan, memula sampai minuman dan sweet potato fries, sedap la melayan...then tak lama tu sampai spring chicken Dini, pada aku dry ayam dia, macam dah panas kan a few times pun ye gak...so mengecewakan...pastu sampai plak nasi kerabu aku, dengan pinggan kayu dia tu yang aku rasa tak berapa nak elok dah, dan tak berapa nak bersih...ayam dia pun tak berapa fresh pada aku...so both main dishes agak mengecewakan...dah la menunggu lama juga...so both of us tak happy...huhuhu harga dia agak kayangan juga la...pelik gak sebab famous kan kedai ni...
dah lunch kitorang nak pergi ke Bamboo Hills plak yang tengah viral masa tu sebab cantik banyak port untuk OOTD katanya...kita layan je la kan kehendak birthday girl...cuma tu la tak sure, birthday sape sebenarnya sebab lagi banyak gambar aku jee yang diambil dari gambar birthday girl hahahaah almaklum birthday girl kan camera shy, yang member dia ni plak pantang nampak camera, terus pose!hahahahaa...tapi cantik la Bamboo Hills ni, ada kolam kecil kat tengah dia pun cantik!sesuai la nak OOTD kat sini...cuma masa pergi ni panas ya amat, so takleh lama sangat kat luar hahaha...
then kami lari masuk ke Ginger...pelik memula sini dia tak bagi masuk sebab takde reservation....masalahnya aku tengok meja kat dalam banyak je kosong...pastu kitorang buat la drama sikit kot, tak ingat dah cakap apa, then dia bagi la masuk...haish mentang tengah viral masa tu kan...pastu ada orang lain datang lagi pun dia tak bagi masuk tau...sedangkan dalam banyakkk kosong...huhuh ahh lantak lah kau nye marketing kot...yang penting aku dah masuk dan lawaaaaa sangat!sebab dah kenyang kita order dessert and coffee jeee...sedapppp!serious sedap dan harga memang kayangan...hahahah tapi boleh la sesekali birthday member kan...hehehe...
dah kenyang semua, kitorang pun balik semula ke UPM...sampai sebelah kereta Dini kat fakulti aku tu, sekali Dini cakap lawanyaaa dinding ni...laaa selama ni hari-hari aku lalu tak nampak lawa plak hahaha kebetulan plak masa tu matahari memang tengah hala ke dinding oren tu, dengan ranting kayu lagi, terus Dini suruh aku posing! hahahaha dan hasil dia, lawa weh...serious laa...patut la orang kata mata photographer ni lain macam, tempat biashee je kita rasa, dia nampak lawa...hahahaha yeay ending 2022 dengan happynya....Alhamdulillah...kemain lambat nak habis cerita 2022 kan, dah masuk June 2023 dah haaaa DJ oi!hahaha...adui...

4 comments:

  1. Replies
    1. Hehehe tak pe lambat, janji selamat hahaha

      Delete
  2. Perghhh gambo second last, terus terbayang wes anderson haha. HB Dinie!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Haha masa ni xde lg trend tu. Klo x dh buat tiktok dh aku

      Delete