Monday, June 21, 2021

Solo Getaway - Nasi Lemak Wanjo, Kampung Baru & Pasar Chow Kit

pada pertengahan Mac haritu aku sempat laaa bercuti secara solo ke KL...hahaha gitu kan gian punya pasal nak check in hotel...hahaha so dah naik KL tu, sebab solo kan so aku plan laaa breakfast dengan sapa, lunch dan dinner...gitu kan...gigih susun itinerary tau...hahaha so untuk breakfast pagi tu, aku ajak geng yang aku kenal di CPRC dulu iaitu Farah dan Jabir...diorang bertugas di IMR, KL...so dah alang alang aku nak ke Chow Kit lepas tu, so aku ajak la diorang breakfast dengan aku di Kampung Baru...so awal gak la aku sampai IMR pagi tu untuk pickup diorang dan kami ke Nasi Lemak Wanjo...
makan kat sini self service...sampai je terus pilih lauk yang banyak gilaaa tuuu then terus bayar dan order air...then cari lah tempat duduk...haaa kau tengok aku punya tamak dengan ayam la, dengan bergedil laa...hahaha budak berdua tu sopan je pilihan lauk pauk mereka...hahaha baik nau...ada jugak nak ambil kuih tapi apesal tah boleh plak budak jual tu muka blur cakap pinggan abes...dah tu?aku ke kena carik pinggan sendiri...hapo laa terus tak jadi ambil kuih...hahahaa dan nasi lemak kat sini, biasa je laaa pada aku...tak tau kenapa famous sangat...biasa sangat pada aku...hehehe....
so sambil makan memang sakan la bersembang dengan Farah dan Jabir...dengan Farah ni lama gak aku kerja sama dalam 2 minggu kot...yang Jabir ni cuma 2 hari je...lepas tu dia balik IMR dan aku ambil alih kerja dia...tapi sebabkan kami masih berhubung di FB so Alhamdulillah masih berkawan la sampai sekarang walaupun dah setahun meninggalkan CPRC tu...gitu kan...hahaha...eh baru perasan sama plak warna baju dengan Jabir...wink wink!hahahaha by the way both of them masih single, eh tiga laa...hahahaha sape nak berkenalan sila PM sis...kuikuikui...
dan lepas makan dan sembang, kena la hantar diorang balik semula sebab diorang kerja...aku sebab masih awal so aku melepak jap dalam kereta kat IMR tu...sempat la singgah pi toilet, main HP tengok cerita korea...then baru la aku gerak ke Pasar Chow Kit...Alhamdulillah dapat parking baikkk punya...tujuan aku pi pasar ni sebab nak carik barang mandi bunga!hahahah sebabkan aku punya bilik nanti ada bath tub!so sebab duk sorang kan, saje laaa fefeeling merehatkan badan gituuu...hahaha bagusnya orang jual ni, aku sampai je dia terus tanya nak 5 ke 7 jenis...eh macam biasa kan...hahaha pastu siap tanya nak limau tak, nak air mawar tak...hahaha...haaa hambik je laaa apa ada...sesekali nak fefeeling kann...hahahaha!then lepas tu aku masuk kereta sambung tengok cerita Korea sementara nak tunggu masa untuk lunch pulaaa...

8 comments:

  1. Kawan u Liana tu single tak?
    #JustAsking��

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aik liana xde dlm post ni. Tetiba je hahaha single lg rasanya tuuu...nape nak berkenalan ke?

      Delete
  2. wah x tahu pulak ada gerai jual bahan mandi bunga.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Adaaa...apa lagi sis...pi beli. Best. Sedap rasa badan lps tu. Lg letak limau tu.

      Delete
  3. orang jual bunga tu dah lama berniaga kt situ..dah biass tu...hehe..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahaha kannn...tercengang kita. Nak cover ckp bkn nak mandi bunga, menipu sgt plak kan. Ada tu minta limau 7 jenis nak halau hantu pun dia tau. Siap ckp yg 1 tu susah nak dpt la etc. Dgr je la dia smbang ngan org tu hehehe

      Delete
  4. Tang pinggan takde tu pernah kena jugak hahaha, kat tempat jual lemang viral kat Pahang..
    Samala..masa tu dalam hati pun kata gitu jugak, dah kita ke yang nak kena cari pinggan nih?yg jaga area tu pun takdelah nak cakap apapun..ni siapa yang beli sapa yang jual pulak kan?hahaha

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kan...blur kejap bila dia muka selamba je cakap ngn kita pinggan takde...panas pun jugak. Hahaha!

      Delete