Wednesday, June 23, 2021

Solo Getaway - Kafe Kleptokrat, KL


dan dah dekat kul 11.30 pagi aku pun gerak laaa menuju ke destinasi seterusnya untuk lunch!masa aku ke KL ni tengah famous Kafe Kleptokrat yang terletak di Jalan Tun HS Lee ni...haaa sape yang pernah pi area ni, tau la hazab nya nak cari parking kan...aku siap parking kat tempat berbayar harga RM25!pasrah...hahahah...so sampai je dalam kul 11 pagi, masyaAllah panjang gila orang beratur!menyesal tak datang awalkan...tapi nasib baik la tempat beratur dia selesa ada kerusi dan ada kipas...so takde la rengsa sangat...sambil tu aku sambung tengok drama Korea...
dalam sejam gak aku beratur..tapi just nice laaa dah nak sampai kaunter tu Amoi dan Subha sampai...member sekolah aku dulu...Amoi memang ada gak la jumpa, tapi memang Subha lama gila dah tak jumpa...haaa kebetulan dekat dengan pejabat dia ni, ajak la sekali...hehehe so sampai kat kaunter depan kafe ni dah kena buat order dah...haa untuk main menu aku rasa pilihan dia tak banyak sangat laaa...ada nasi lemak, nasi dengan ayam teriyaki dan buttermilk chicken, laksa Johor, soto then ada lontong goreng....pastu pilihan sampingan tu yang banyak...
dah order kat kaunter depan tu, then masuk dalam sikit ada kaunter bayar...then dia bawak la kita ke meja kita...masuk je dah nampak swimming pool kat dalam kafe yang famous ini...hehehe cantikkk aku suka...tapi seriau gak nak jalan tepi pool tu, kut terjatuh ke maluuu...hahahaa haa kami ingatkan dapat duk bawah, sekali kena naik atas daaa...nak naik atas tu satu hal la, sekali dapat duk bahagian yang lantainya macam jaring je...gayat gila aku...hahaha yang member plak berkain bagai, haaa insecure terus!hahahaha....
dapat duduk tu memang sakan la kami bersembang kan...macam macam cerita keluar dari zaman sekolah sampai la zaman lepas habis belajar dan awal awal kerja...sebab dulu selalu gak Subha join kami pi mandi jeram la, makan makan la...aku pun tak ingat bila dia start tak join sangat dah...hahaha tengah sembang, adik hantar minuman sampai...adik ni ramah gila ngan aku...sembang macam kawan...hahaha cuma aku tak puas hati kafe ni satu je, boleh plak hisap rokok belah luar ni?aik takkan sebab Covid19 orang lupa peraturan 3 meter tu?demmm....
dan tak lama lepas tu makanan kami pun sampai...bukan nak makan sangat pun kan, memang sembang je lebih...hahaha Subha baru lepas meeting ada makan, Amoi pun baru lepas makan kat rumah, aku plak dah makan banyak masa sarapan tadi...hahaha hasilnya takde la menikmati sangat makanan kat sini...tapi aku rasa pun makanan dia biasa je...Subha ambil laksa Johor, aku rasa biasa sangat...nasi ayam teriyaki Amoi aku rasa sedap la ayam dia...fresh dan well marinated....dan untuk lontong kering aku, aku rasa pun biasa je...aku tak sure sebab kenyang or memang biasa...tapi diorang pun cakap biasa je la...presentation je la lawa...
tapi staff dia serious peramah dan melayan...hahaha kita tak suruh ambil gambar pun dia sibuk nak ambilkan gambar...hahaha pastu sembang pasal kafe la, pasal makanan la...kemain promo baik punya itu sedap, ini sedap...siap pesan akak dah abes makan nanti wajib tau ambil gambar kat hujung tu...nanti panggil dia, dia leh tolong ambilkan gambar...hahaha bagus dik, cerah masa depan ko..hehehee....
dan dekat 2 jam melepak bersembang tu, kami pun nak gerak balik...Subha kena masuk pejabat semula...aku pun nakpi check in hotel...sebelum balik tu kami pun sibuk la nak bergambar gak...semua datang situ akan bergambar kat atas pool ni...kita layan laa posing sana sini sikit...takde minta tolong adik tadi pun sebab dia busy....minta tolong orang yang tengah tunggu turn nak bergambar kat situ gak je...hahaha layan...pape pun happy dapat jumpa kawan kawan lama ni...Subha banyak kali sebut, nanti ajak dia lagi...lama tak jumpa kawan kawan macam ni...hehehe Alhamdulillah...

No comments:

Post a Comment