Tuesday, June 29, 2021

Solo Getaway - Blonde by Serai, KL


dinner malam stay di MajesticHotel tu aku dengan Irma ke Blonde by Serai seperti yang dicadangkan oleh adik aku...masa ni cuak gak sebab musim PKPB so takut tutup awal...so masa in theway tu dah siap call dah...so dia cakap buka lagi...so lajuuu kita menuju ke Bukit Damansara...sampai kat basement dah terus naik menuju ke Blonde yang terletak di Aras G, Republik, Bukit Damansara...
masa sampai takde buat reservation, tapi nasib baik ada lagi tempat kosong...bijak nau, dah call tanya buka ke tak tadi, taknak reserve terus kan...hahaha so dapat tempat kat belakang sikit, tapi okay laa...selesa je...duduk je terus la kita usha menu kan!menu kat sini ada macam macam la, dan harga nya agak high end la...hahaha kat Bukit Damansara kannn katanya....hahaha so sebabkan aku tak usha IG dia, so aku miss nak order dessert dia yang famous tu...huhuhu so lesson learned, sila usha IG sesuatu tempat makan sebelum order!hahaha...
dan tak lama menanti, sampai laa minuman kami dulu...kami order air kosong dan coffee!yeay both coffee kitorang sedap!presentation air kosong pun kerlass kan botolnya...hahaha pastu kami ada order kek coklat!aku tak ingat harga kek berapa tapi dalam RM20 macam tu...dan kek dia sangat lah sedappp!coklat dia rasa mahal sangat tau...aummm aku suka kek dengan coklat mahal...hehehe...dan untuk appetiser kami order Crispy Calamari (RM25) yang super sedapppp!sotong dia well coated, sedap tak liat, crispy plak tu...dip plak dengan sauce...omg sedap sangat!
dan untuk main course pula aku order Spaghetti with Raosted Duck Breast (RM38) dan Irma pula order Aglio Olio Linguine with King Tiger Prawn (RM45)...dan kedua dua main dishes ni ada super sedap!portion dia macam nampak sikit tapi sebenarnya banyakkk..itik aku tu sedap gilaaa...udang Irma pun sedap dan fresh...both pasta adalah al dente!sedap dan well cooked!eh sedap lah memang tak sesia datang sini...walaupun mahal sedikit tapi aku rasa berbaloi...both of us setuju yang tempat ni sedap!
masa nak bayar tu, Irma pi bayar dulu...pastu masa masuk kereta aku tanya berapa, Irma cakap total dalam RM200 lebih...pastu aku rasa bersalah plak ajak Irma makan tempat mahal mahal ni.kan...hahaha aku cakap la Ma, mahal sikit la kan tempat ni...ko okay ke...pastu Irma jawab, eh okay sangat la...sedap sangat makanan, pastu portion besar, ingredient pun premium...okay je harga ni untuk food yang kita dapat...hahaha wahh lega hati tau...i loike kawan macam ni...hahaha aku ni sesekali teringin makan mahal gak...so ada kawan kawan gini, memang rezeki lah...hehehe Alhamdulillah!so guys, tempat ni memang aku highly recommended!sila la terjah!

No comments:

Post a Comment