Thursday, June 10, 2021

Let's Eat Edisi Malaya - Onsemiro Korean Fine Dining, The Intermark KL

pada hujung bulan Feb haritu kan kita masih takleh rentas negeri lagi tapi dah leh dine in...sekali aku kena pi KL sebab ada audit!haaa dah alang alang sampai KL kan, haruslaaa ambil peluang yang ada untuk makan sedap sedap!hahahaha sebabkan audit adalah 2 hari, maka dua hari laaa aku makan sedap sedap tau!gigih kan...lama sangat duk dalam kandang, sekali terlepas tu kemain sakan!hahaha dan untuk hari pertama tu aku ajak Agus dinner di Onsemiro Korean Fine Dining, The Intermark KL!haaa kitorang dah lama sembang nak makan tempat ni, akhirnya masa PKP tu la kesampaian kan...hahaha sampai je kami berdua dah excited nampak kedai korea dari jauh kan...sakan bergambar dulu laaa lagipun takde orang sangat masa ni...excited tau masuk bilik makan kami, privacy gila...lawa!hahaha feeling sangat tau fine dining kat Seoul!hahaha...
dah sakan bergambar, kakak Pinoy tu gigih la menunggu kami masuk ke bilik untuk bagi menu...hahahaha sibuk nau bergambar memasing kan...ni peghak la kan dah lama tak luar kandang memasing...hahaha ok jom duduk dan usha menu...so actually tujuan aku datang sini memang sebab nak cuba makan gejang iaitu sejenis marinated raw crab...duk tengok drama macam best kan, kat Korea macam tak berani makan...sekali tengok kat sini ada, tu nak cuba sangat tu...kat sini memang ada banyak set la diorang provide selain dari menu menu ala carte...tapi sebab kami dah ada set dalam kepala nak layan gejang dan BBQ, so takde pening kepala nak decide...aku cuma minta Agus pilih nak BBQ set yang mana je...then kami tambah japchee....
untuk set BBQ tu memang banyak gila side dishes dia bagi weh...penuh atas meja kami tuuu...untuk set berharga RM230++ tu kami dapat 4 jenis daging seperti raw beef dengan egg yolk, marinated rib eye, galbi dan prime rib eye...haaa pastu Pinoy tu yang tolong masakkan...yang aku tak puas hati dia sibuk nak masak semua, pastu api besar, sampai rentung daging aku...daging dah premium tapi dah rentung plak...huhuhu...tapi overall makanan sedap laaa...raw beef tu sedap gila weh walaupun memula kami macam ye ke nak makan ni, dengan telur mentah, daging mentah...tapi surprisingly sedappp!banchan dia semua sedap!japchee pun sedappp...cuma yang gejang or raw crab tu (RM85), hahahaha takleh go!aku rasa hanyir ketam tu kuat sangat...nasib baik ada pemanggang tu, makanya kami bakar je la ketam tu...kahkahkahkah!
memang seronok sangat la kami berdua makan sambil fefeeling balik kampung kan...duk sibuk ambil video la, ambil gambar laaa...hahahah adoi memasing dah lama tak berhiburan kan...hahaha...tapi bestlah...aku suka makan sini...slack kat kakak Pinoy overcook daging aku je...hahahah...makanan penuh semeja weh..tamak sangat kan kami berduaa...hujung hujung tu memasing mengah...aku la paling mengah sebab Agus diet!duk makan sayur je...hahahaha dennggg...
dah mengah nak habiskan semua tu, sekali eh sampai dessert plak...mayb dalam BBQ set tadi dah include kot dessert ni...aku tak sure apa, yang hitam tu macam rice cake tapi manis, yang air tu plak aku rasa macam sikhye sikit...air beras diorang tu...hehehe...memang mengah gila keluar dari kedai makan kali ni...hahaha tapi puas hati...kemain memasing keluar sambil gelak besar dengan kos habis dalam RM400++...hahaha asal dengan Agus ni, memang habis banyakkk...hahaha sesekali kan, pasrah je laaa...hahahaha...

No comments:

Post a Comment