Tuesday, June 15, 2021

Nasi Kukus Antarabangsa, Putrajaya

ada satu hari tu aku ajak Raja lunch...duk pikir nak makan mana, teringat ada member cakap sedap gak Nasi Kukus Antarabangsa kat Presint 8 tu, pergi la cuba katanyaa...haaa aku ada la nampak beberapa kali kedai ni kalo ke Nasi Lemak Royale tu, sebab dia sederet je...so okay la ajak Raja untuk try makan kat sini plak...bosan plak asyik Royale, tak pun Papparich kan...hahahaha...masuk je terus order di kaunter...ada pilihan nasi lemak atau nasi kukus dengan pelbagai jenis lauk pauk...ada ayam goreng berempah, kambing kuzi, ayam rose, ayam goreng korea dan macam macam lagi...harga pun dalam RM9.90 ke RM17.90...yang mahal tu kambing laa...
dah order, sila la duduk...nanti dia panggil nombor kita, then ambil sendiri kat kaunter...so masa kami pi ni, takde orang sangat dine in, tapi dapur busy je sebab online order....so dapat je makanan ajom ler makan...aku makan nasi kukus, Raja layan nasi lemak pandan...both of us pilih ayam goreng berempah...haaa untuk kuah nasi kukus tu sedapp, dah la banyak kuah so aku suka...nasi lemak pun sedap, sambal dia ngam!dan ayam plak sedap gak cuma aku rasa ayam dia kurang fresh sebab dalam tu nanti nampak warna lebam merah gelap tu...haaa aku ni dah la sensitif sikit bab kesegaran ayam ni...hahaha dah seronok makan, korek lebih dalam nampak bahagian dalam kat tulang tu warna macam dah lebam...haaa memang turn off la kan...terus dari sedap sedap tadi, jadi rasa erkk...taknak datang dah!hahaha...i is sooo sensitive tau bab ayam ni...chicken lover lah katakan!hahaha...ok bai!

No comments:

Post a Comment