Wednesday, April 8, 2020

Tiga Minggu dengan Perintah Kawalan Pergerakan

Sambungan dari: Dua Minggu dengan Perintah Kawalan Pergerakan

aku rasa sepanjang PKP ni aku hilangkan stress takleh berjalan tu dengan masak dan makan, masak lagi makan lagi...hahaha banyak nau masa layan sosial media kan, haaa banyak la resepi nak dicubanya...tapi ok la, atleast aku enjoy lagi bila semua duk cakap sedap dan abes makan....hehehe...korang buat apa plak masa PKP ni?share la ngan aku jugak!heheheh...tapi betul kan, pintu peti ais tu kalo boleh bercakap, memang dia carutkan je aku sebab asyik asyik buka, asyik asyik buka...kadang tu takde amik apa pun, gatal gak nak bukak!hahaha...sekarang ni, Instagram aku ke, FB ke, blog ke dah jadi macam chef plak aku sebab duk citer pasal masak!hahaha....selain dari citer Covid-19 laa....aku malas nak involve sangat ngan pelbagai cerita negatif artis la, orang kaya pertikai orang susah dapat bantuan la, dan macam macam lagi...banyak sangat cerita negatif netizen dan rakyat Malaysia sekarang ni...dalam masa macam ni, baru terserlah perangai memasing kan...huhuhu lantak lah, janji korang duk umah...huhuhu

ok moh laa aku cerita apa lagi yang aku buat dalam masa minggu ketiga PKP yang bermula pada 1 April 2020, hari kelimabelas PKP dan WFH 11...hari ni aku takde mood masak...lagi aku emosi dengan mak dan adik aku...siap la memula taknak makan mak aku masak beriya, tapi dalam jam 3 petang aku turun gak la sebab dah lapar...hahaha kemain menu mak aku dengan nasi tomato, ayam kurma, acar telur dan acar nenas...huhuhu dan malam tu aku duk rasa sakit tekak....aku cuak dah, tapi aku cuba positif sebab seharian aku duk bilik je, konon protes, so aku kurang minum...huhuhu then aku check suhu normal...terus aku minum air banyak banyak...huhuhu....
hari keenambelas PKP, 2 April 2020, again mak aku masak tengahari...kemain menu dia dengan paru masak lemak cili api dan sambal ikan...adik aku pula pi 7E, sempat dia beli roasted chicken Baker's Cottage harga RM9.90...sakan lunch aku...hehehe...
lewat petang tu aku sibuk nak buat kuih cara gara gara terpengaruh dengan gambar cantik kawan aku buat cara berlauk...hahaha tapi sebab takde daging kat rumah, aku buat kuih cara manis je laaa....gigih mak aku korek stor cari acuan kuih cara ni tau...hahaha so bancuhan dia mak aku buat siap siap...dia campur tepung, telur dan susu serta air daun pandan...haaa aku jadi tukar masak je laaa...kemain banyak mak aku buat adunan tu, penat aku nak siapkan...tapi aku tak habiskan pun, simpan dalam peti ais...later leh buat lempeng je...hahaha...sedap kuih cara ni sebab manis gula kan, cumanya apesal tah aku tak reti kawal api ke, kaler coklat dia gelap sangat, bertompok tompok, dan macam telur dinasor je aku tengok...hahaha tapi sedap!sedap dimakan panas panas tapi hati hati gula dia panas kat dalam tuuu...
dan lepas tu terus aku goreng spagheti sardin...terbanyak plak sambal sardin dia, aku simpan separuh later leh guna goreng nasi...haaa asyik makan sardin je la kannn...sape suruh beli banyak sangat sardin kat rumah ni...hahaha adik aku stress dah...tapi kan aku guna spagheti angel hair tu, sedap plak aku rasa tau...banding spaghetti kan macam tebal dan cepat muak, yang ni sedap je aku makan, siap bertambah tambah..mayb sebab halus so tak rasa kenyang cepat sangat...eh!
3 April 2020, hari ketujuhbelas PKP, WFH 13, hari Jumaat tapi awal pagi aku keluar nakpi Tesco sebab barang kering banyak dah habes...konon pi hari weekday nak elak ramai orang....sekali sampai Tesco, panjang gilaaaaa orang beratur weh...gila lah, terus aku tak koser beratur dan pi kedai runcit kecik je laaa...huhuhu beli laa apa yang ada dulu....bagus kedai runcit skang pun dah buat social distance...huhuhu then balik tu aku usha online shopping barang basah di Ayam Kita Fresh...haaa seronok sangat main klik, sampai RM220 laaa aku beli barang...
masa tengahari tu aku duk nak prepare buat tauhu berlauk viral...rumah aku ni jenis tak makan dada ayam, jadi nya bila beli ayam sekor ni banyak laaa bahagian dada...kalo masak biasa mesti tak abes nanti...huhuhu tu aku kena pikir apa nak buat ngan dada ayam tu...so salah satunya tauhu berlauk viral ni laa...so tengahati tu aku blend hancur 4-5 keping dada ayam, 3 ketul tauhu petak, 2 tofu telur then gaulkan bersama bawang holland, carrot, daun bawang dan daun sup yang dikisar kasar...then masukkan 3 biji telur, pati serbuk ayam, lada sulah dan garam...lepas tu aku kukus 30 minit...dan kemudian sejukkan...
lewat petang tu masa nak dinner aku potong potong tauhu berlauk viral ni, then aku celupkan kedalam telur yang dah dicampurkan dengan tepung jagung dan gorengggg....wallaweh sedap gilaaa...makan plak dengan cili kicap...Allahu sedap ya amat!lagi masa panas panas tu..semua orang suka gila, asal goreng je abesss...hahaha....
dan malam nya pula lepas Isyak aku turun bawah gatal buat roti coklat plak...hahaha nampak Cadbury adalah dalam peti ais, roti pun banyak kan...apa lagi, potong coklat Cadbury, letak kat atas roti, then lipat roti jadi bentuk segitiga dan tekapp guna gelas!lepas tu goreng dengan api yang kecil...dan siappp....leh makan terus or dengan aiskrim or Nutelle drizzle...sedap ya amat weh!dah la senang gilaaa...hahaha adik aku makan je terus nak lagi, tapi Cadbury dah abes sebab kecik je, terus dia guna Nutella sebagai inti, lagiiii marvelous hoih!hahaha panas hati mak aku tengok kami asyik makan, makan dan makan!hahahaha!
hari ni juga patut memula aku pi Tawau, tapi balik dari Maldives aku decided taknak pi. Eh before Maldives lagi dah decide tak nakpi sebab aku dah beli tiket mega trip untuk birthday nanti. Aku dah refund timet Tawau tu tapi sampai skang takde berita. Huhu then patut semalam ada audit di Bentong and dah plan dengan Asie dan Irma, lepas aku abes audit, aku amik diorang kat Gombak petang ni dan kami terus ke Cameron Highlands!hotel pun dah booking yang non refund, tapi hotel baik bagi full refund. Alhamdulillah. Dah dapat dah pun duitnya...so now masih tunggu refund tiket Kuching bulan lepas serta Tawau ni lah....

4 April 2020, PKP kelapanbelas pada hari Sabtu...awal pagi bangkit, aku duk ambil adunan kuih cara tak habis aritu, aku masak jadikan pancake je senang...tak payah guna acuan tu, lambat...hahaha sedapnya pagi pagi makan pancake...then tak lama tu, sampai harumanis yang abang aku hantar thru BungkusIT...rumah dekat, tapi sebab masa PKP kan mana leh sukati keluar, makanya kena lah guna delivery...hahha sedapnyaaa!dan hari ni juga sampai delivery daging fresh yang aku order semalamnya...sukanya aku akhirnya dapat daging fresh...banyak yang jual daging kotak or frozen import..mak aku tak suka...hehuuu....
dan untuk lunch aku masak lagi tauhu berlauk viral...ada baki semalam aku simpan dalam peti ais...nak goreng aku cuba salut tepung gandum dulu kat tauhu tu, then baru aku celup telur dan goreng....Allahu dengan cara ini lagi sedappp rupanya tauhu berlauk viral tu weh...seriously sedap gilaaaa...memang makan tak henti tauhu ni tau sebab sedappp!selain tauhu, aku masak juga sup brokoli dengan telur, dan mak aku masak ikan cencaru sumbat bakar...nyummeh!
dan untuk dinner, aku ambil lebih sambal sardin yang guna untuk masak spaghetti aritu, aku campak nasi sekali dalam dia dan dahhh siapppp nasi goreng sardin!hahaha sayang nak bazir kan, guna dulu apa ada...adik aku muka stress je kena makan sardin lagi...hahaha aku pun rasa stress gak, tapi sebab taknak bazir, makan je laaa...hahaha ok lepas ni 2 minggu taknak masak sardin dah....hahahaha
then lepas dinner tu aku plan nak masak popiah carbonara untuk breakfat esok sebab ada sos cendawan tu kat rumah....aku ni siapla potong semua then tumis, sekali masa buka tin sos tu, laaaa sos merah rupanyaaa...huhuhu aku mati mati ingat putih sebab tulis sos cendawan kan...huhuhu gatal lagi tak baca label...sobsss...dah tu macam tak cantik plak buat popiah, nasib baik ada makaroni kat rumah, terus tukar plan buat makaroni bakar...then aku keluarkan lamb dan perap dengan sos BBQ lebih masak masak masa besday makan aku sebelum PKP aritu...haaa siap sedia la untuk menu breakfast agak mewah esok..hehehe...
5 April 2020, hari kesembilanbelas PKP, tuun bawah mak aku dah siap buat telur hailam untuk breakfast, so aku bakar kambing dan panas makaroni lewat sikit laaa untuk makan tengahari...aku siap ikut resepi Bosned, buat kuah untuk kambing tu....dari minyak bakar kambing tu, aku masukkan tepung, cendawan, susu dan blackpepper...dan tadaa jadilaaa kuah cendawan untuk lamb aku...hehehe...nyummeh!
dan untuk dinner, mak aku masak bubur butter...ya ampun sedap gilaaa...lagi sedap aku makan dengan sayur brokoli shittake yang aku masak tu...aku masukkan cili api dalam sayur, memang sedap la meletup letup makan dengan bubur butter tu...cumanya ikan masin tu tak berapa kena dengan bubur butter tu...hehehe...aku memang makan bertambah berkali kali sampai ke lewat malam...huhuhu....
6 April 2020, hari keduapuluh, aku kena kerja bertugas bilik gerakan!yeayy...WAO Day 1....excitd gilaaa weh...dapat pakai baju kurung, pakai shawl dengan proper, pakai contact lenses, pakai blusher...Allahu dan selepas 20 hari aku dapat keluar dari kawasan perumahan aku...Allahuakbar bahagianya rasaaaa...huhuhu...tapi pagi pagi dah kena ngadap roadblock, tapi nasib baik ada kat KKM, makanya leh lalu special lane hehehe...
sampai pejabat, kagum tengok dalam lif ada kotak kotak bagi tujuan socail distancing...hehehe yang tengah tu haruslah aku tak muatkannn...hahahaha then sampai awal, so lepas punch card aku pi tempat aku dulu, tengok tengok kut dah tumbuh cendawan ke apa PC aku tuu...lama nau kena tinggal kan...hahaha aku rasa ni laaa first time paling lama aku tak masuk pejabat kot...hahaha...
then start 8.30 pagi tu aku kena bertugas di bilik gerakan, seronok jumpa member walaupun tak ramai yang bertugas, rasa rindu plak nak masuk pejabat kan...hehehe...masa ni makan minum semua disediakan, so tak payah nak keluar cari makan...cumanya masa sebelum lunch tu, aku ngan Raja sibuk nak order Starbucks, sekali reramai nak tumpang order sekali...hehehe happy gila dapat Starbucks masa lunch walaupun bila dah banyak banyak order tu, ada je yang silap...hehehe tetap happy....then bertugas bilik gerakan sampai petang, siapaknn laporan semua...dalam 6.30 petang gak baru keluar pejabat...
masa nak balik ni, sayu lah pula sebabnya tak tau bila akan datang Putrajaya lagi...huhuhu...masa balik sempat singgah drive thru Starbucks sebab orang kat rumah pun teringin...hahaha kat rumah aku takde Starbucks, haa 3 minggu memasing craving...hehehe...masa balik ni 2 kali gak kena tempoh roadblocks, tapi dengan kuasa kad kerja, senang je cerita...lalu special lane...hahaha...Alhamdulillah...
dan sampai rumah malam tu, aku mandi dulu semua...lepas tu turun makan...mak aku masak nasi ayam yang sedapppp gilaa...bertambah aku makan...hahaha ya Allah, nape la aku tak reti makan sikit masa PKP ni...asal makan jer bertambah tambah....selera sangat dah aku ni kenapa...sobbss!oh ya siang tadi juga barang barang basah yang aku beli dari Ayam Kita Fresh sampai...4 hari gak la ambil masa untuk sampai, not bad...lepas ni tak payah pi kedai aceh dah beli lauk...heheheh...dan malam tu awal aku terlelap sebab penat nau...kemain kan dah lama tak kerja, pengsan malam tu....hahaha!
hari keduapuluhsatu PKP, 7 April 2020, kembali WFH Day 14 di rumah...huhuu...tengahari tu aku masak gulai lemak cili api buat pertama kali nya....hahaha aku memang elak masak gulai lemak ni sebelum ni, tapi sebab mak aku tak pernah masak gulai lemak lala, so dia suh aku je...hahaha nyummeh, sedap dan manis kuahnya...tanda lala tu fresh...yeay suka...haaa meh nak share, aku ori Nismilan buat masak lemak tak letak bawang tau, dan juga tak tumis...kami just guna cili api dan kunyit hidup yang dah blend, serai dititik, dan santan...haa tu je bahan dia...hehehe...untuk sayur aku masak pak choy chinese style...aku celur pak choy dalam air yang ada minyak bijan then tos kan...tumis garlic sampai kekuningan then masukkan oyster sauce...patut garlic tu chop je tapi aku malas, so aku blend...hahaha sedapppp!aku suka...nanti leh buat lagi...
dan petang tu aku buat bebola ayam guna dada ayam yang banyak kat rumah ni...sebabnya tiap kali masak duk asing dada ayam ni kan...sebab masak biasa orang tak makan...huhuu haa aku just blend dada ayam, campur dengan carrot, cili merah, telur, tepung jagung, serbuk lada sulah, lada hitam, pati ayam dan garam...gaul gaul then bulat bulat kan dan rebus...siappp!haaa later leh la guna nak masak mi ke, buat sup ke...simpan je dalam peti ais...
haa meh nak citer sikit tragedi hari ni, aku kan semalam kerja pi opis, makanya aku bawak la pendrive semua pi pejabat...sekali hari ni tengok dalam handbag pendrive takde, yang tinggal cuma pemegang dan loceng dia je...pendrive aku ni kecik je...aaa sudah, cuak gak la...so call orang ada kat opis suh tengokkan, tak yang jumpa...so aku keluar la pi kereta, try nak trace back, tak jumpa...jalan dari kereta ke depan pintu masuk rumah pun tak jumpa...sekali masa duk pandang kanan tempat abah aku hisap rokok, ehhhh nampak something familiar dalam ashtray diaaa...Allahuuu tak tau nak marah ke, nak gelak ke....hahaha adoi...rupanya jatuh depan pintu malam tadi, agaknya masa aku keluarkan kunci rumah...abah aku jumpa, dia ingat mainan cucu dia...so dia buang la, dia cakap kalo terpijak sakit kaki...hahahahaa adoiii...panjang lagi jodoh aku dengan pendrive ni lagi rupanya...hahaha...
dan lewat petang tu aku goreng megi, sekali pedas gilaaa....huhuhu sedangkan aku letak satu sudu je cili kering, dan masak 3 bungkus megi...tapi peda gilaaa...rasa nak menangis makan weh...aku masak guna bebola ayam yang aku masak tadi juga...hhuhuh nasib baik abah aku duk nak beli McD sebelum tu, so memang aku beli Sundae untuk aku sekali, lega la layan Sundae selepas makan megi goreng berapi tu...hehuuuu...dan malam tadi, tetiba kecoh rumah aku mak aku duk cakap sakit dada...huhuhu call Azzahra tanya leh pi tak, dia duk sibuk nak tanya mak aku Covid ke apa sebab sakit dada....adik aku cakap bukan sesak nafas, rasa tak sedap kat dada...last aku cakap nanti dulu la...aku pun risau nak bawa dia musim musim Covid ni ke klinik or hospital...mak aku ni consider vulnerable group...huhuhu...tengok laaa macam mana hari ni, rasa kena kurang kan makan ni, kemain sedap tiga minggu ni makan sedappp je, exercise takde langsung....huhuhu....
dan macam biasa sebagai kenangan kat sini, aku share gak laaa situasi terkini Covid-19 di Malaysia dalam masa seminggu ni...so sehingga 7 April 2020, kes positif Covid-19 di Malaysia adalah sebanyak 3,963 kes (kenaikan sebanyak 1,197 kes dalam masa seminggu), dengan bilangan kematian sebanyak 63 orang berbanding 43 orang pada 31 Mac 2020 lepas (kenaikan 20 kematian seminggu)...huhuhu namun begitu, tahniah kepada team KKM kerana bilangan sembuh juga banyak iaitu sebanyak 1,321 kes berbanding 537 kes seminggu yang lalu...bermakna lagi 784 kes telah sembuh sepenuhnya dari Covid-19 menjadikan 33.33% kes telah pulih...Alhamdulillah...semoga makin ramai yang akan sembuh, dan makin berkuranglah bilangan kes positif...
dan DG ada sebut yang kita akan tunggu 10 April 2020 nanti untuk mengetahui adakah PKP ini akan dilanjutkan atau tidak...semuanya bergantung kepada data yang sedang dianalisis sehingga kini...huhuhu aku personally harap sambung lah weh...sebabnya masih tak tahu apa ada sekitar kita ni...ni pun dalam seminggu ni, ada lagi 2 kawasan yang dikenakan extended PKP di KL iaitu di Malayan Mansion dan Selangor Mansion...kawasan tu gila padat weh, memang tendency untuk merebak tu sungguh cepat...huhuhu ni mak aku sakit dada pun aku dah cuak weh, risau kalo ada jangkitan ke apa sebabnya aku kan still keluar pi kedai, kadang adik aku...so risau la juga...huhuhu....so aku walaupun pishanggg duk rumah lelama ni, tapi demi memutuskan rantaian jangkitan Covid-19 ni aku pasrah je laaa kalo sambung pun PKP ni...huhuhu....oh ya dan di Malaysia sekarang dah kenal pasti ada 4 kluster besar Covid-19 ni, yang diungguli oleh Perhimpunan Keagamaan di Seri Petaling (42%) dan kemudian perhimpunan keagamaan di Kuching, majlis perkahwinan di Bandar Baru Bangi serta individu dengan sejarah perjalanan ke Itali...

dalam banyak banyak tu aku nak citer pasal yang ada sejarah perjalanan ke Itali...katanya perempuan ni balik dari Itali tak kuarantin diri, sebabnya dia takde simptom, dan ada baca kata dia ada buat test tapi negatif....so dia pi kerja macam biasa lepas balik Itali...haa bab datang kerja ni, bank tempat dia kerja memang teruk kena kecam huhuhu...so then dia telah menjangkiti kawan sekerja dia tanpa dia sedari...then tak lama tu, mak kepada kawan dia ni meninggal dan dikebumikan macam biasa siap tahlil semua...so nak jadi cerita lepas tu anak anak arwah, iaitu adik beradik kerja bank tu mula ada positif, dan lepas tak tau macam mana tau, yang rupanya meninggal tu pun dah positif Covid-19...hasilnya 37 orang ahli keluarga tersebut positif Covid-19 (figure ni mungkin dah naik sebab ni masa aku baca berita tu, dan dah ada 3 kematian dalam keluarga ni, serta satu kritikal)....huhuhu haaa ini laaa yang aku risau gilaaa bila balik dari Maldives aritu...ingat aku merempan kat blog, gigih pakai mask kat pejabat dan rumah sekali pun...sebab risaukan ini laa...risau kalau terjangkit tapi takde simptom...huhuhu even until now pun, aku macam trauma gak nak pi kedai...ada masa aku pi tu kan kadang pegang sana sini, then terlap muka ke sebab lupa...jadi risau weh...huhuu...aku ni jenis orang belajar mikrobiologi, so aku memang suka bayang mikrob ke, virus ke bergerak gerak dalam kehidupan kita...huhuhu sebab tu aku akan jadi overthinking, over sensitive huhuhu...tapi nak cakap, see betapa besar kesan rebakan Covid-19 ni once someone infected?huhuhu...menakutkan...even now pun dah terdapat lebih 1 juta kes di seluruh dunia dengan jumlah kematian dah menghampiri 75,000 kematian...huhuh...now negara negara kuasa besar dunia tengah bertarung melawan Covid-19...suddenly USA lead the list...diikuti oleh Spain, Itali, Jerman dan Perancis...semua dah melebih kes di China dah...tu pun Iran dan UK sedang follow rapat kat belakang dan tak mustahil akan potong China minggu depan....huhuhu...
aku rasa dalam masa setahun ke dua tahun or lebih lagi ni, mungkin dunia untuk travel dah tak seperti dulu dah...mesti rasa insecure nakpi berjalan lagi lagi ke arah Eropah sana...dah la aku ni konon berangan next year dan tahun seterusnya nak mula explore benua Eropah tu, dah siap ada itinerary dan plan tau...even birthday trip tahun ni pun aku dah beli tiket Etihad, tapi nampak gayanya macam tak berapa pasti je nanti cemana...huhuhu sama sama la kita doa wabak Covid-19 ni cepat berakhir, cepat ada ubat dan vaksin...huhuhu...tapi nampaknya macam payah je...huhuhu pasrah laaaa...kita jalan jalan dalam negara je la dulu yaaa...hehehe...oh ya, saja laa sebab tengah hangat kan, aku nak simpan kenangan sini gak pasal DG KKM yang dikenali sebagai wira negara sekarang ni...sidang media setiap petang memang aku tunggu, kalo takdan tengok laju aku akan tengok update di Twitter...tapi bila tengok sidang media tu, aku kagum...eh sebelum tengok pun dha kagum, tapi bila tengok lagi kagum....cool gila dan dia sangat bagus in PR, dia pandai handle media punya soalan...sebab sebelum ni banyak pihak atasan yang aku rasa pandai baca teks je, bila ada soalan tambahan, mesti takleh jawap, or jawab later or jawapan tah pape...bukan masa sidang media je, masa parlimen pun gitu...tapi DG ni, dah la cool je sentiasa, intonasi jawap pun relaks je, soalan bangang pun dia layan, soalan berulang ulang pun dia cool...dan semua soalan dia jawap dengan excellent!siap ada fakta semua...dan paling best, dia takkan lupa untuk compliment semua yang bertungkus lumus...contohnya macam bila orang soalan apa perasaan dia orang panggil dia wira negara, dia jawap selamba je dan compliment healthcare staff...bila orang tanya pasal macam mana proses trace kontak rapat, lepas dia explain je, hujung dia akan thanks kepada PDRM yang bertungkus lumus bantu KKM dalam buat tracing...haaa gitu la...so aku admire kredibiliti dan profesional beliau...sangat!kind of remind me beberapa bos yang bagus dan hebat pernah aku bekerja sama...aku harap one day aku boleh jadi macam diorang ni...ada kredibiliti dan profesional dalam kerjaya aku....Amin...InsyaAllah...semoga Allah kuatkan semangat DG KKM ni sentiasa bagi memimpin the whole kementerian dalam menangani wabak Covid-19 ni...AMIN....ok done membebel, kita sambung lagi dalam next post seminggu dari sekarang...hehuuuu...

12 comments:

  1. Sedapnya tauhu berlauk tu. Nak tanya, salut tepung gandum tu maksudnya tepung kering atau dibancuh?

    So far hanya ada weekend je untuk masak sebab bekerja macam biasa (warga HKL) walaupun saya dalam group pengurusan tapi takda WFH.

    Semoga semua ni cepat berakhir :(

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salut tepung kering dulu, lps tu celup telur n goreng...

      Oh hati2 dan be safe ya bekerja. Tq for working for us!semoga korg smua dilindungi Allah.

      Delete
    2. Ok baikk...weekend ni confirm nak buat :)

      Amin, semoga kita semua dilindungiNya...

      Delete
  2. Replies
    1. Hahaha tu la kak. Hari pi kehe risau la baju x muat hahahaha

      Delete
  3. Sedap2nya menu..

    suka tgk Datuk DG KKM..cool je..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hehee terlebih rajin PKP ni...

      Kannnn...bos kiteee tuuuu hehehe

      Delete
  4. banyakkkkkknya yang menarik2 !!! tapi saya pemalas howww hahaha..
    tapi yang tauhu tu teruja nak cuba =D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahaha sila kannn...lama mereput kat rumah, lama2 jadi blog masakan rasanya blog ni hahahaha

      Delete