Wednesday, April 15, 2020

Empat Minggu dengan Perintah Kawalan Pergerakan


sedar tak sedar dah dekat sebulan weh kita dengan PKP ni!haaa....serious laaa dah sebulan...sape sangka kan, tahun 2020 kita mula dengan pelbagai dugaan weh...memang tahun 2020 bukan seperti yang kita semua impikan laa selama ni...huhuhu...dan Covid-19 merupakan cabaran terbesar untuk satu dunia sekarang ni...huhuhu satu dunia weh, lumpuh sebabkan benda yang kita tak nampak...Allahuakbar...sedangkan selama ni kita pikir, wah negara kuasa besar dunia macam China, Eropah dan US, mana akan kalah...semua pun depa kontrol, sekali kita lupakan, ada yang LEBIH BESAR dari mereka...ALLAH SWT...Allahuakbar...

sepanjang tempoh PKP ni, memang kita duk rumah je la kan...memang boleh pening la weh, lagi bila kau jenis spesies tak reti duk diam kat rumah...manjanggg merayap keja aku selama ni kan...ada je benda aku nak buat, nak berjalan....sobsss...tapi Alhamdulillah, 4 weeks ni went well...aku sekarang macam enjoy pulak duk dapur...hahaha hari hari pikir esok nak masak apa...eh tipu la, takde hari hari tapi most of the dayss laaa...hehehe...ada masa aku malas tu, mak aku je masak...tapi tiba aku rajin tu, haa keletang keletung la kat dapur...aku rasa sekarang ni aku enjoy duk dapur lah, pesal tah...hahaha rasa best, tenang, hilang stress...enjoy...omg!aku dah tua!hahahaha!aku rasa lepas ni blog ni jadi blog masakan la kot kan...takde dah travel dan JJCM lagi...hahaha...semua gara gara PKP!hahahaa...dah macam diari masakan dah blog aku ni haaa...hahaha aku rasa lepas PKP aku leh ceburi bidang masakan secara serious lah sebagai orang rumah awak peniaga makanan or chef...

tapi Alhamdulillah la, kalo tak memang lagi sendu aku rasa hidup aku masa PKP ni weh...huhuhu well aku tau memasing ada struggle memasing kan?aku doakan semuaaa dipermudahkan...badan aku dah sakit sakit ni...huhuhu nak urutt...so aku cuba laaa light exercise dalam rumah sikit sikit...tapi malas nya, MasyaALlah!huhuhu pastu kan aku rasa lepas PKP ni leh kena Crpal Tunnel Syndrome aku ni tau...asyikkkk main handphone!tah apa benda aku scroll tak tau la...kadang tu benda sama je duk refresh...hahaha adoi laaa...ada la hajat nak membaca buku tapi sampai minggu keempat takde nya berusik...huhuhu...haaa panjang plak aku membebelkan, moh laaa layan diari aku seminggu di minggu keempat PKP ni haaa...sebagai kenangan di masa kelak...gituuu...

tarikh 8 April 2020 merupakan hari ke-22 PKP...kan aku citer aritu, malam 7 April 2020 tu mak aku tak berapa sihat kan...dia rasa macam sesak dada...aku risau gak, adik aku call Azzahra, tetiba diorang duk cakap pasal Covid-19 bla bla blaa...lagi aku nervous...huhuhu dan hari ni Alhamdulillah dia dah ok dah cuma pening tak cukup tido...so aku la ambil alih tugas memasak...sebab aku start lambat masak, so aku plan masak kueh teow goreng je la sekali untuk breakfast dan makan tengahari...
sekali mak aku abes makan, dia cakap abah bukan makan kueh teow goreng ni, masak la nasi sikit...haaa elok pun aku masak, sebabnya adik aku turun dengan Shane, licin diorang makan kueh teow goreng tu duk cakap sedap gilaaa...hahahaa...so untuk tengahari tu aku masak nasi putih, then aku campak campak je buat sup guna homemade bebola ayam yang aku buat...ada fucuk dan suhun kat rumah, so campak je masuk dalam sup...aku punya sup aku letak cili api, baru sedappp...hahaha then half of bebola ayam tu aku salut tepung dan telur then goreng...nyummy!pastu ada plak sambal belacan, bertambah makan!
lepas setel tengahari tu aku naik atas, lewat petang baru turun, eh adik aku tengah makan nasi, then mak aku goreng cekodok bilis...perghhh masa hujan ni, makan cekodok or musim PKP ni kenali sebagai welcome welcome memang layan eh...angkat je dari kuali, abes...hahahaha!sedapppp!
9 April 2020 merupakan hari ke-23 PKP, lepas asar aku masuk dapur nak masak untuk makan malam sekaligus untuk berbuka buat yang berpuasa...so memula aku siap bake Congo Mars yang sedap gila ni...senang gila wehhh resepi dia...memula kita gaul 250 g butter (aku guna SCS) dan 120 g gula perang, tak payah sampai kembang pun...then masukkan 1 sudu teh esen vanilla, dan 2 biji telur...kacau lagi, dan masukkan 1 1/2 cup tepung dan 1 1/2 sudu teh bicarbonat, both ni kena ayak ya...then gaul dan masukkan 1 cup chocolate chip...rahsia nya, kena pakai chocolate chip mahal ok, baru sedap gilaaa Congo Mars ni...then masukkan dalam loyang, pastu potong potong coklat Mars, dan benamkan dalam adunan, then tabur lagi chocolate chip atas adunan dan bakar laaa dalam suhu 175 darjah selama 26 minit...seriousss sedap tak terkata!
lepas masak Congo Mars, aku masak nasi goreng cina...Allahu aku rasa aku macam campak campak apa ada je, sekali sedap ya amat nasi goreng cina aku...hahaha beriya semua menambah makan tau...hahaha aku letak minyak bijan, so bau dia wangi...nyummeh...sekali dengan nasi goreng cina ni, aku bakar baki lamb hari tu yang dah siap perap dan juga aku masak garlic brokoli...pergh terbaik!tak habis habis orang memuji masakan aku petang tu...hahaha Alhamdulillah...seronok bila makanan habis dan orang duk cakap sedap...hilang penat memasak tau...hahaha
dan malam tu aku dapat live chat dengan agen Airasia untuk refund tiket aku!yeay...aku ada rahsia nak share..eh rahsia lagi ke, ramai je dah tahu rahsianya...hahaha ramai cakap kena tunggu berjam jam baru dapat nak cakap ngan agen Airasia ni, kalo tak kena chat dengan AVA je laa...payah kan...hehehe so rahsia dia adalah, tukar setting ke Bahasa Melayu, lepas tu jawap je semua NO kat soalan AVA tu, then nanti dia sambungkan kita ke live chat...untuk BM ni, tak sampai seminit pun queue dia dahhh dapat sembang dengan Saravanan ni...hahaha yeay!sukaaa...so setel la semua permohonan aku untuk refund credit account untuk tiket aku sehingga April...hehuuu...panjang sembang ngan Saravanan malam tu, dah macam chat ngan boipren dah....almaklum kesunyiannnn musim PKP ni...kahkahkah!
10 April 2020, hari ke-24 PKP...aku teringin makan asam pedas mak aku...so ada pari aku beli, so suh mak aku masak laaa asam pedas pari...pastu aku siap goreng telur dadar, sayur dan ikan masin...wallawei...sedap bertambah tambah aku makan!hahaha...alahai bila nak dietnya ni kan...makan dengan penuh selera masa PKP ni...huhuhu...dan petang tu kita beramai ramai menanti perutusan PM mengenai status PKP, walaupun sebenarnya dah leh agak dah akan sambung, tapi still berharap tak sambung...hahaha...sekali yes, sambung another 2 weeks!dah tu ada beberapa sektor dibenarkan beroperasi dah lepas ni...dan dalam banyak banyak tu, kedai gunting rambut termasuk?kemon MITI, kritikal servis keeee gunting rambut ni?adoi...
malam tu aku dah makan dah nasi dengan asam pedas, tapi ikut sangat nafsu setan kan, aku gatal pi buat lagi roti goreng coklat ni...kali ni aku guna coklat Mars plak dalam peti ais tu...huhuhu senang dan sedap sangat wehhhh menu ni...korang cuba la...leh guna Cadbury, leh guna Mars, leh guna Nutella gak...tekap dengan cawan, dan gorenggg...krup krappp roti tu jadinya, dan coklat kat dalam tu meltingggg...perghhh enakkk!
hari ke-25 PKP, 11 April 2020, hari Sabtu dah...duk masa PKP ni kan, entah la kadang ingat kadang tak ingat dah hari apa, berapa haribulan...nasib baik laaa buat catatan ni kan, so ingat la jugak sikit sikit tuuuu...huhuhu semalam aku nampak mihun kat stor mak aku, so aku rendam dah sesiap...ingat nak buat mihun goreng je, tapi sebelum tido malam tadi duk terpikir, ada tulang tulang ayam, ermmm nak buat mihun sup lah!hahaha...so bangun awal pagi terus kelentang kelentung sorang sorang kat dapur....aku ingat nak buat mihun sup utara la kan...so aku pi rendam mihun dalam air kunyit nak bagi warna kuning...then aku masak sup ayam guna saki baki tulang ayam aritu...aku buat pekat pekat sikit...then nampak ada tauhu, aku potong kecik dan goreng...thennn nampak kentang, aku teringin nak begedil plak, terus potong kecik kecik dan goreng, then tumbuk kentang dalam lesung...pastu campurkan bawang, daun sup, cili masak, bawang goreng, tepung dan telur...then celup tepung dan telur, gorenggg...jadilaa begedil aku...hahaha pastu nak buat sos merah macam mihun utara tak reti, so buat sos kicap cili je....dah jadi caca merba sup mihun utara kawin ngan selatan dah aku ni...hahaha sekali dah siap, mak aku pi rebus ketupat mini...ko ghase?hahahaha fuhh kagum ngan diri sendiri mampu siapkan semua ni sorang sorang...hahaha pastu lagi best sebab semua duk puji sedappp sedapppp sampai ke petang...hahaha berbaloi rasa masak!
dan tengahari nya sempat laaa aku pi kedai beli barang keperluan sikit kat kedai runcit, then petang lepas Zohor aku dengan adik aku dan Shane kemas dapur mak aku...haaa abess segala almari yang kami tak berkenan kami keluarkan...dan kami memang dah beli beberapa rack kat Shoppee pun last week, so tiba la masa rajin nak pasang dan mengemas...bising mak aku abes barang dia kami buang...hahaha takde la semua, ada tu kami asingkan bagi kat Mai budak yang selalu datang rumah kemas rumah masa sebelum PKP dulu...hehehe...kemain berpeluh peluh kami ngemas masa ni weh...tapi best dapat berpeluh!hehehe...
dan selesai mengemas, memasing tunjuk rajin dan hebat plak...hahaha Shane duk buat kek batik, pastu mak aku nak buat donut...kek batik jadi, tapi donut kurang naik laaa...hahahaha takpela nanti kita cuba lagi...aku dah lama nak buat donut, tapi macam malas sebab risau tak jadi je...hahaha sekali tengok mak aku buat tak jadi, terus hilang semangat nak buat!hahaha...tapi musim PKP ni yis sangat laku ok, sold out je kat kedai...hahaha semua sibuk nak buat donut dan roti...viral katanya...hahaha!
dan aku pulak?haruslah takleh kalah kannn...kena la ada menu aku gak petang tuuu...hahaha yeay kali ni berjaya buat popiah karbonara yang sedapppppp...semua duk makan nonstop malam tu weh...semua cakap sedap...dan kena makan panas panas baru sedap gilaaaa popiah karbonara ni tau...haaa cara buat dia simple sangat lah...meh aku share...memula aku siap potong dadu semua la bawang holland, bawang putih dan carrot...then hiris sosej dan blend dada ayam...siap semua moh la kita tumis bawang dan carrot, dah naik bau, then masukkan dada ayam dannn sosej...pastu bagi lama sikit sampai ayam masak, barulah aku masukkan sos Prego ni...tak jumpa sos carbonara, so ada keju & herba dan makroni & keju...so aku campur je both kuah ni...then aku masukkan lada hitam dan siappppp dan intinyaa....haaa tunggu sejuk, pastu kita balut laaa inti guna kulit popiah...aku letak mozarella cheese kat inti masa nak balut tu, barulahhh cheezy lagi kan...dapat laaa 25 bijik popiah karbonara yang penuhh intinyaaa...simpan dalam freezer, malam tu baru aku goreng 14 bijik, sekelip mata licinnnn!hahahaha!berminyak sikit laaa, tapi licinnn!hahaha sedap gila weh....leh buat lagi nanti, buat stok puasa...hehehe!

12 April 2020 hari ke-26 PKP, aku dah takde mood nak masak...so mak aku je masak semua...adik aku beli online ikan keli salai...so mak aku masak gulai lemak cili api laa...sedap gilaaa kuah mak aku masak, pedas pedas masam...cumanya ikan tu tak fresh, siap liat gila kulit dia...macam ikan jaws mak aku cakap...hahaha pastu mak aku goreng sayur kucai dan tauhu...aku ada beli taugeh tapi dah rosak taugehnyaa...sobbsss!
lepas makan tengahari, aku tengok Food Panda sekali nampak Pizza Hut buat 50% diskaun...so aku tau mak aku kan tak makan sangat ikan keli, so aku beli laaa sebijik large pizza dengan harga RM18 jer...nyummeh!hehehe tak jadi plan mak aku nak buat sambal ikan bilis kentang bila pizza ni dah sampai...hehehe!mak aku duk risau beli makanan siap gini, dia risaukan jangkitan Covid-19 melalui makanan orang yang sediakan tu la...tapi KKM, WHO dan FAO dan keluarkan kenyataan yang tiada sebarang indikasi lagi yang jangkitan Covid-19 boleh berlaku disebabkan makanan...Wallahualam...selain tu tiada keperluan gak nak nyahcemar makanan dan pembungkus makanan yang dibeli...cukup dengan amalan kita sentiasa basuh tangan terutamanya selepas pegang sesuatu dari luar dan sebelum makan...kalo takde dua tu pun, nak cuci tangan selalu pun takpe...saje je cuci...nak baca artikel dengan details, usha artikel oleh Astro Awani ini..
lewat petang tu hujan lebat gilaaaaa...masa aku turun bawah, aku tengok mak aku dah siap bancuh adunan nak buat welcome welcome...hahaha haaa terus laaa aku ambik kuali, panas kan minyak dan masakkk semua welcome welcome tu...haa kalo nak tau, orang Nismilan, makan welcome welcome cicah ngan gulai lemak tau...perghhhh terbaikkk!nonstop makan weh hujan hujan tuuu...dah laa panas, podehhhh plak tu welcome welcome cicah gulai lomak...hahahaha pastu aku buat plakkk segelas besar air nescafe aisss...perghhh terbaik!hahaha umah aku ni jarang buat air manis, tapi ni dah ada nescafe sebab baki buat dalgona coffee kan, so layan la jugak...hehehe...sekali dah kenyang tu, sampai delivery sate...ya ampun rupanya Shane dan adik aku beli sate daaa...banyak plak tu, lepas diorang makan, terus aku simpan sate dan nasi impit dalam peti ais...nanti la ada masa aku buat nasi impit goreng dan sate goreng...hehuuu!masa masa PKP ni jangan buat main dengan sel otak aku yang sentiasa berhubung bab bab memasak ni...nak elak bazir punya pasal...hahaha!
dan malam tu aku duk kemas almari buku dan album aku...sambil layan tengok gambar lama, sambil snap dan hantar dalam group whatsapp sekolah dan matriks...mengimbau kenangan gitu...then aku tengok banyakkkk buku tak baca...orang bagi la, beli la kan...hahaha so aku pun capai la satu yang nipis dan tak sangkaaa aku boleh habis baca kan malam tu...hahaha buku dihadiahkan oleh Kak Ita pada tahun 2015...aku rasa ada seminar kewangan kot kat opis aku masa ni, so dia beli dan hadiahkan ke aku...Alhamdulillah akhirnya aku baca gak...dan aku panjangkan ilmu pada korang, moga dia dapat pahala gak dengan ilmu bermanfaat dari buku ni...InsyaAllah...so nah aku share ngan korang rumusan untuk setiap bab dalam buku ni!hahaha baca sendiri lah yaaa...
13 April 2020 hari ke-27 PKP, aku bangun pagi tu aku duk breakfast baki pizza semalam, then aku tolong mak aku masak sayur je pastu aku naik pi setel kan keje...pastu sempat laa sebelum turun makan tu aku acah acah exercise sikit laaa...aku jumpa exercise berdasarkan umur, kahkahkah so ada laa buat sit up, push up, plank, crunches, jumping jack, wall sit, kick butt semua...ok laa menitis jugak la peluh aku kan...hahahaha then lepas tu turun, tadaaa dah siap dah ayam kurma yang sedappp...siap ada telur acar lagi...memang bertamabh la aku makan...siap kuah banjir lagi...sedap weh makan kari ke kurma ke dengan kuah banjir...hehehe...terbaik!kelaut exercise aku...hahahah!
oh ya pada 7 April 2020, KKM dah war warkan yang kerajaan akan menampung kos pengambilan ubat dari klinik dan hospital kerajaan dan mereka galakkan ubat di pos je musim PKP ni...so dalam hari Khamis minggu lepas, adik aku call Farmasi di Hospital Serdang untuk tanya lanjut mengenai pengeposan ubat ni, so diorang confirmkan ubat mak aku boleh pos or ambil melalui drive thru...aku pikir dengan keadaan sekarang sana sini banyak roadblock, aku suruh pos je la...mereka cakap akan sampai dalam masa 2 minggu, sekali tengah makan tadi, ehhh sampai dah ubat mak aku...siap bagi bekalan untuk dua bulan terus...Alhamdulillah...lega...hehehe so korang boleh la guna perkhidmatan pos ubat ni ya, tapi bukan semua jenis ubat tau...yang tak sensitif je laaa...
dan untuk makan malam, aku duk goreng baki popiah karbonara aku...then aku tengok nasi macam banyakkk lagi...lauk plak tak banyak sangat tinggal, makanya aku pun merajinkan laaaa blend kasar bawang merah, bawang puith, cili kering yang dah rebus dan ikan bilis...pastu campak dalam kuali sampai garing, pecah telur dan masukkan nasi...taraaaa siappp nasi goreng cili kering...hahaha...sedapp...haish dulu aku rasa masak ni leceh, sekarang ni macam ehhh siapp, ehh sedappp...ehhh kejap je siap dah...hahahaha...adoi...pelik sungguh perangai masa PKP ni...hahaha...
dan lewat malam dekat 2 jam aku duk videocall dengan Asi dan Irma for the first time...dulu dulu biasa sesekali kami melepak petang petang kat tempat Irma bergossipan dan update apa yang patut...hahaha musim PKP ni rancak gak laa bersembang dalam group Whatsapp...tapi malam ni terasa nak videocall plak...hahaha terus sakan bersembang!hahahah...Asi tu kena ditanya khabar selalu, almaklum duk sorang kan...hahaha KKM cakap kena rajin tanya khabar kawan kawan yang duk sorang masa PKP ni, takut ada mental health problem...hahaha sorang lagi aku rajin tanya khabar si Sue..tapi sejak ada Netflix ni, asal aku tanya khabar je dia tengah tengok drama korea!hahahaha...sihat la tu kot mental nya...awal awal je mentak koyak...heheheh!
hari terakhir fasa kedua PKP iaitu hari ke-28, 14 April 2020...maksudnya dah sebulan kita duk PKP ni kan...huhuhu aku predict PKP aku sambung sampai lepas raya, maksudnya ada 6 fasa PKP...huhuhu ni prediction aku je lah berdasarkan informasi yang aku follow setiap hari...gituuu...hehehe...ok untuk lunch hari ni mak aku masak dah ikan keli goreng cili api...aku just panas kan gulai lemak hari tu, then baki sate adik aku beli aritu aku goreng semula dengan kuah kacang dan aku masak sayur...setel...hahaha tak payah nak membazir kan...hehehe
petang tu abah aku suruh aku potong rambut dia...abah aku ni bekas askar, so memang dia takkan rambut panjang...panjang sikit je dia pi potong...tapi masa PKP ni kan dah sebulan lebih tak potong rambut, so dia bising la suh aku potongkan...haa aku korek je laa mana gunting yang ada...hahahaa hasilnya, taraaa...aku upload kat media sosial, kena kecam terus!Hahahahah oh ya rambut mak aku pun aku potong gak...hehehe...
setelah mendapat kecaman netizen di FB dan IG...aku pi gigih la pi alter balik rambut abah aku...hahaha kali ni aku guna sikat kecik tu, nak kemas kan balik yang bercapuk capuk kepala abah aku tadi tu...hahahaha tadaaaa much better kan...hahaha well musim musim PKP macam ni mana leh memilih sangat kan..hahaha!takpela, lepas PKP nanti aku belanja abah aku pi salon...hehehe!
lewat petang tu mak aku suh goreng mi...aku tengok ada dried vege noodle kat stor...so aku masak dia je laa...aku chop banyak banyak garlic, pastu ada lemak daging, aku potong potong dengan cendawan...pastu aku campak je semua sekali...letak sikit oyster sauce...nyummeh!abah aku siap cakap, banyak banyak menu masa PKP, ni laaa abah rasa paling sedap!hahaha eleh sebab ada lemak daging tu la kan, tu yang sodapppp tu!hahahaha....maka dengan itu, selesai laaa cerita aku di minggu keempat PKP...huhuhu...lepas PKP ni mau leh jadi chef dah aku ni aku rasa....hahaha!
dan macam biasa kita kasi update sikit situasi terkini Covid-19 pada penutup minggu keempat PKP ni...jumlah keseluruhan kes positif adalah 4,987 (naik 1,024 kes dalam masa 7 hari) tetapi bilangan kes yang dah sembuh menghampiri 50% dah (2478 kes berbanding 1321 kes minggu lepas)...Alhamdulillah....namun begitu kes kematian telah meningkat kepada 82 kes...huhuhu...yang pasti teori JP Morgan kata Malaysia akan capai 6500 kes pada 14 April 2020 telah salah...mungkin ini adalah berkat PKP dilaksanakan...setakat ni Malaysia masih lagi konsisten dengan 100-200 kes perday...tapi bilangan sembuh menunjukkan peningkatan yang mendadak...aku harap ini adalah good sign kepada kita semua...insyaAllah...selain tu kalo tengok senarai ranking dunia pun, Malaysia dah jadi nombor 30 lebih dah berbanding sebelum ni no 20 lebih...maksudnya peningkatan kita tak mendadak, banyak negara lain potong kita dalam seminggu dua ni dengan kenaikan bilangan kes secara mendadak...
dalam minggu keempat ni kita banyak dimaklumkan dengan pertambahan kluster yang dikenalpasti...kalo sebelum ni cuma ada kluster perhimpunan agama di Seri Petaling, kluster perhimpunan agama di Kuching, kluster perkahwinan di Bandar Baru Bangi dan kluster Itali di Sarawak...now kita ada Kluster Rembau yang melibatkan ramai cikgu cikgu sekolah aku dulu serta junior sekolah aku dulu juga sebeb mereka menghadiri mesyuarat di sekolah terlibat..huhuhu semoga semuanya selamat dan cepat sembuh...selain tu muncul juga Kluster Bali di Kuantan dan Kelantan...yang ni lebih kurang Kluster Itali, sebabnya kes indeks iaitu orang yang pi Bali tu dah jangkit orang lain, tapi dia takde simptom lagi...huhuhu kes pertama yang jangkit dengan dia ada kes nombor 1575, tapi kes indeks dikesan sebagai kes nombor 4684...kemain kuat imun sistem dia ya, sampai ada yang dah mati sebabkan dia, baru dia dapat dikesan...huhuhu that is why Covid-19 ni menakutkan...dia mengjangkiti tanpa kita sedar, dan kita akhirnya telah mengjangkiti orang lain...kalo ikut statistik, seorang yang positif boleh mengjangkiti sekurang kurang 37 orang tau...huhuhu tu sekurang kurangnya tuuu...huhuhu....dan latest semalam kecoh pasal Kluster AFT di Sendayan Negeri Sembilan...katanya yang meninggal nombor 74 adalah ketua group AFT ni, so masa dia sakit tenat ramai ahli AFT ni pi melawat dia, and now kes semakin meningkat di Sendayan...huhuhu semoga dipermudahkan lah urusan mereka di sana...
selain kluster kluster yang aku sebut tu, kecoh gak dalam seminggu ni pasal kluster kayangan...warganegara Malaysia yang menetap/kerja di luar negara or ada yang pi travel? dibawa pulang oleh kerajaan yang dikatakan kerek gila mengkritik kerajaan sebab pusat kuarantin tak memuaskan...aku bukan nak cakap apa la, satu kalo ko kerja luar negara nape ko balik masa ni...pesal ko tak duk sana je?pastu balik ko buat onar viral video sana sini burukkan kerajaan...kejadahnya perangai...aku tau tak semua buat, tapi ada la yang menyakit kan hati...huhuhu sis geram...huhuhu...haaa ok la korang, cukup laaa panjang aku membebel kali ni...hahahahaa!so marilah kita berjumpa lagi di minggu kelima PKP nanti...hahaha..insyaAllah...

No comments:

Post a Comment