Monday, April 6, 2020

Andorra by Chef Zubir, Seri Kembangan

kan aku citer aku beli kereta kan, aku tak sangka laa aku beli kereta tapi dapat duit lebihan...mana taknya jual kereta, pastu dapat rebat lagi makanya ada laa extra duit dalam poket, so aku nak belanja mak abah aku makan sedap sedap sikit...sekali naik kereta baru aku la kannn...hahaha makanya lepas kerja sehari lepas dapat kereta, aku bawa diorang makan di Andorra by Chef Zubir...haaa terletak nun di Seri Kembangan...masa sampai ni, kedainya kosong weh takde orang...ahhh sudah, salah pilihan kah ini...hahaha adoi...aku ni datang sebab pengaruh kawan di media sosial...hehehe...tapi dekorasi kedainya cantik, mak aku suka...masuk je kami, kami disapa penuh mesraaaaa oleh staff dia...ramah abes!
dan marilah kita mengusha menu...banyakkk gila menu kat Andorra by Chef Zubir ni yaaa...sila laaa layan sendiri kat bawah ni...hahaha tapi memang banyak pilihan dari appetiser sampai lah ke dessert weh...aku macam tak reti plak nak memilih masa ni...punya lama kedepan ke belakang usha menu diaaa...hahahaha....
untuk air, mak aku order Tropical Fruit Punch (RM13.50), dia duk cakap sedappp...abah macam biasa laaa Iced Lemon Tea (RM7)...aku plak tetiba tekak teringin nak minum kopi so aku ambil Hazelnut Latte (RM15.50)...sedappp kopi dia, dan aku ambil mineral water gak (RM3.50)...ok tu citer bab air minuman la kannn...nak tau apa kami makan plak?hehehe...
abah order mushroom soup memula, tapi tersilap dengar agaknya yang datang Oxtail Soup (RM14.90), tapi silap pun silap yang bagus sebab abah aku duk puji sedappp sedapppp...dia cakap ni baru rasa real western style...gitu tau bapak aku...hahahaa...untuk main course, aku layan Lamb Kapotan (RM37.90) yang sedap dan besar gilaaa portion dia...untuk harga gitu, aku rasa berbaloi laaa dengan portion dia...sedap dan lembut lamb shank dia tu...nasi pun sedap!abah order Tenderloin Steak (RM71.90) yang pun abah cakap sedap...dia duk puji bagus ni baru rasa steak sebenar..hahaha bapak aku punya level steak dia lain sikit...hahaha dia tak suka steak style melayu banyak rempah ni...dia cakap mat salleh punya steak takletak pape, just salt and pepper je....gitu kann...tekak mat salleh sangat...hahaha mak plak layan Sof Shell Crab Burger (RM22.90)...mak aku ni macam aku gak, bila dah banyak sangat pilihan tak tau nak makan apa dah, pelik pelik je dia pilih nak makan burger malam tu kan...hahaha dah berkecah meja sebab burger besar sangat nak ngappp...hahaha tapi overall sedap laaa...happy aku both mak abah suka makan sini...hehehe...Alhamdulillah....
masa dah abes makan tu sembang la ngan manager situ..cakap la nape takde orang...dia cakap la Andorra by Chef Zubir sini aim cater untuk Woman Hospital kat sebelah tu sebenarnya...so malam memang kurang orang la sini...so memang leh santai santai laa kalo taknak gangguan...haaa gitu kan...tapi best la sini...cantik, makanan sedap...mak aku siap request besday dia buat kat sini nanti...hahaha hamboi kannn...over tau...hahahaha!

6 comments:

  1. Seronok tgk org yg selalu menyantuni mak abah ni. Kita dah takde dua2 .. huhu. so tumpang seronok tgk org lain bahagiakan mak ayah dgn mcm2 cara. Smg sentiasa dalam lindungan Allah :)

    P/s : selalu baca blog ni tp ni 1st time nak comment :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Allahu semoga Allah tempat arwah mak ayah awak di kalangan yg beriman. Aminnn tqqq...

      Delete
  2. Tq review dengan panjangnya. tgh usyar2 tempat ni nk celebrate birthday. kekadang org review kat IG tu macam fake sgt.. ha ha ha

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahahaha dia tgk minat org yg review gak. kdg tak kisah tak sedap janji cantik nak ootd. hahaha

      Delete