Friday, April 17, 2020

Gopeng Glamping Park Part 1


dari rumah Sue kami terus menuju ke Gopeng!haaa tujuan kami ke Gopeng adalah untuk ke Gopeng Glamping Park yang viral tuuu...hehehe masa hujung tahun 2019, aku nampak Aju share pasal voucher kat Shoppee pasal GGP ni, so harganya cuma RM168 jer untuk satu tent dengan 2 tilam queen, so muat 4 orang la kan...so laju je aku beli voucher tu, then baru pikir nak ajak sape...hahaha memandangkan kapasiti 4 orang, aku akhirnya ajak Dini, Amoi dan Sue...pas dah beli voucher tu, kami decided nakpi hari ahad malam isnin masa cuti CNY, so sebabkan public holiday, diorang charge another RM48...ok la kan, maksudnya satu tent berharga RM216 untuk 4 orang...haaa...nak jadi cerita, Aju pun ambil satu tent gak rupanya, tapi last minute dia takleh datang...hehuuu...masa kami sampai ni dalam jam 4 petang, Allahu panasnyaaa...ok layan tengok gambar tent sekitar GGP dulu...boleh bayang tak panas nya macam mana masa ni...ni pun saje sampai 4 petang walaupun check in time 3 petang...panas wehhh...tapi cantikkkk, tersusun dan cantik tent diaaa...siap ada kawasan unggun api depan tent...i loike!dah la kawasan dia luas, best!
sampai tu, terus la kita ke kafe dia dulu untuk check in...dari kereta jalan ke kafe tu, Allahu panasnyaaa...huhuhu sampai kafe, lega!kipas kuat, kafe pun cantik dan bersih...staff dia mesra alam!hahaaha suka aku...dah la masa sampai kat atas meja nampak nama aku, hehehe rupanya dia dah siap letak tempat makan kita, supaya tak berebut nanti...cukup untuk semua orang...hehehe...dan masa ni aku uruskan check in, kena letak deposit RM50...then aku bincang dengan staff situ pasal Aju takleh datang semua...rupanya diorang dah tahu, sebab diorang call Aju plus diorang nampak aku promote kat IG pasal ada tent kosong tu....hehehe so bincang punya bincang, owner dia, Ariff setuju bagi jer tent tu kat kami tanpa bayaran tambaha RM48 (caj public holiday) tu...yeay rezeki kami laa dapat 2 tent...hehehe...Alhamdulillah...pastu sempat la layan welcome drink yang sejukk, mak aihhh sedap ya amat masa panas panas gini....
selesai check in, kami pun gerak ke tent kami...masa ni terus buka kipas dan pintu masuk tent nak bagi haba keluar...kat belah belakang tent tu pun kita leh buka juga nak kurang kan panas...masa ni dalam jam 4.30 petang so memang hangat gila la kan...memang kami semua tak larat nak masuk khemah masa ni hahaha ambil gambar, buka kipas dan pintu lepas tu kami masuk kereta pasang aircond kuat kuat...hahaha...dasar perangai orang bandar kononnya kan...hahahah eh cite pasal panas lupa plak nak cite, dalam setiap tent ni ada 2 tilam queen, dan 2 kipas...pastu ada la rak nak letak barang dan tempat sidai pakaian...kat belakang tent tu pun ada tempat sidai baju juga...
masa check in tadi, adalah Ariff tu duk promote kedai tak jauh dari GGP tu...so kami pun singgah ke situ...kedai kampung kecil jer, Ariff suggest untuk cuba mi bandung kut tak silap aku dan juga kue teow goreng diaa...so ada yang layan mi bandung, diorang cakap biasa je...aku plak layan kue teow goreng sedap gak, sebab ada rasa hangit hangit kuali tu...hehehe makan berlima murah je dalam RM23 je weh...hahaha dalam kampung kan....hehehe...masa ni dapat layan teh o ais limau dia, perghhh terbaik!sejukkk!
perut dah kenyang gila, but still sebab masih panas, so ada yang teringin nak makan durian...so kami keluar laaa ke jalan utama semulaaa cari durian!nasib baik tak jauh dari situ ada orang jual durian, katanya sekarang bukan musim, kalo musim lagi banyakkk orang jual ni...hehehe...so kami layan je laaa sebijik durian sebabnya masih kenyang, just nak rasa je...aku tak ingat harga durian ni, sebab Amoi yang belanja...tapi murah je laaa...
dan dah petang sikit baru la kami kembali ke GGP...haa masa ni dah jam 5 lebih kot...so aku suggest kat korang, kalo nak check in tu, better lewat petang sikit...lepas jam 5 petang tu ok dah sangat...sebenarnya bahang dalam tent tu cepat je hilang bila luar tak panas sangat...material tent tu bagus je...cumanya bila kita sampai tengah bahang meletup kat luar, memang tak termampu nak duk dalam tu...hahaha dan petang tu sebelum masuk tent, aku pi jalan jalan usha kawasan...ada kawasan buaian dan trampoline serta gazebo kat belah tepi tent kami tuu...tapi sampai sudah takdan melepak pun...hahaha...
then kami pi usha toilet...yang ni penting la kan...hehehe aku nampak ada 2 signage toilet..tapi aku pi yang berhampiran kafe diaa...haa ada toilet asing lelaki dan perempuan...masuk dalam ni, lawa dan bersih la pada aku...ada open sinki dan open shower...menarik lah kan...pastu ada beberapa toilet la...aku rasa lebih dari 6 kot...dan setiap toilet tu memang ada toilet bowl dan juga shower...haa senang cerita kann...dan yang paling best, air dia kuat dannn sejuk!aku suka gila mandi sini...siap mandi lama lama lagi...hehehe....
dah tengok toilet kita usha kafe plak sebab masa check in tak dan amik gambar...masa lalu dapur dia, aku terus kagum dan cakap rasa owner GGP ni bukan kaleng kaleng ni sebab facilities kat dapur dia macam hotel weh!pastu bersih teratur plak tu...haaa sekali malam tu sembang dengan Ariff, rupanya dia dulu chef hotel...hahaha patut laaa...pastu plak dia ambil budak budak belajar kulinari untuk buat intern kat situ...haaa bagus la kan...pastu ada karaoke kat sini, malam kang kita layan...hehe then kat kafe ni gak ada diletakkan pelbagai jenis indoor game macam congkak, batu seremban dan sebagainyaaa....
dan kat GGP ni gak ada surau dan laundry...kalau la tak selesa nak solat dalam tent, or nak jemaah haa leh la ke surau ni...kami solat dalam tent je, so takdan intai pun dalam surau ni...hehehe dan paling best ada basikal untuk digunakan!hahaha aku masa tengok ni terus cakap taknak naik!aku takut bengkok tayar nanti....huhuhu haaa agak agak korang aku naik ke tak nanti basikal tu?hahahaha ok tunggu next post laaa aku cerita apa kami buat petang petang di GGP ni...tungguuuu....

No comments:

Post a Comment