Friday, April 24, 2020

Salam Ramadhan Al Mubarak di Musim PKP

Selamat berpuasa korang...sorry salah silap aku kat blog ni selama ni ya...sama sama kita doa semoga Ramadhan kali ni menjadi yang paling baik buat kita semua...InsyaAllah...semoga kuatlah hati dan semangat kita dalam beribadah 'semasa rehat' sekarang ni...huhuhu memang bulan puasa kali ni lain dari yang lain laa kan...mana pernah bulan Ramadhan masjid tak meriah tiap malam, mana pernah bulan Ramadhan takde bazar ramadhan...walaupun aku bukan rajin sangat pun pi masjid dan bazar, tapi tetap sedih dan terasa laaa...huhuhu dah takde dah aktiviti berbuka puasa kat luar dengan keluarga dan kawan kawan...huhuhu...tapi nasib baik la sejak tahun lepas lagi aku memang dah slow down aktiviti pi bazar dan berbuka puasa di luar ni...so takde la rasa kekok sangat tahun ni...hahaha...insyaAllah ok kot ni...
semalam pun PM dah announce yang PKP akan sambung ke Fasa 4 sampai 12 Mei 2020...siap cakap lagi tak tolak kemungkinan akan sambung lagi selepas itu, jadi bersedialah beraya dalam keadaan PKP...huhuhu....kelmarin Maklong Tailor aku dah call dah, baju aku yang ada XX pasang tu dah siappp....huhuhu selalu aku excited kalo dia call...tapi kali ni takde mood, aku cakap nanti la dah abis PKP baru saya amik baju tu...selalu tu tak nyempat nyempat aku suruh dia pos je....huhuhu sedih tak raya, nak buat apa baju baru banyak banyak kan...eh sebelum kena kecam, aku memang selalu sebulan sebelum puasa akan hantar mana mana kain ela yang aku beli masa travel ke, orang bagi ke sepanjang tahun sebelum tu kat tailor aku tu sebab rumah dia jauh, so memang setahun sekali aku hantar kain...so sebab tu la aku jenis banyak baju raya....sebenarnya baju kerja je...hehee...

haa ok la korang, semoga yang baik baik lah untuk kita semua ya tahun ni...blog ni insyaAllah aku keep on update la...so sorry la kalo keluar cerita JJCM ya...aku memang publish ikut turutan kejadian...hahaha...tahun lepas kan aku berjaya turun kan berat 7kg sepanjang bulan Ramadhan...agak agak tahun ni akan turun ke akan naik?hahaha adoi nervous plak rasa...nafsu makan memang membuak buak ni...tapi badan aku sengal sengal dah sebab aku rasa banyak naik dah ni...huhuhu makan tak jaga, exercise langsung takde...huhuhu aduhai...kelaut!huhuhu!doakan aku ya korang!muahciked!

16 comments: