Monday, April 20, 2020

Movie dan Drama sepanjang PKP ini...

aku kan sebenarnya terpikir, kalo makin lama PKP ni, plus lepas PKP pun tak berani travel lagi, haaa makin kurang dah laaa input aku untuk blog ni kan...nanti aku rasa tak best plak, makanya aku decided nak bercerita selain dari travel dan JJCM gak lah....so antara topik aku nak share ngan korang hari ni adalah drama dan movie yang aku layan sepanjang PKP ni!hahaha so yang aku share ni aku tengok kat Netflix or kat links dalam Facebook la orang duk share...hahaha so mana la tau leh jadi reference kat korang plak nanti nak layan cerita ni kan...hehehe!so jommm tengok drama dan movie yang aku dah layan so far!kita start dengan movie dulu yaa....hehe aku ni bukan jenis rajin sangat layan movie ni, tapi sesekali adik aku tengok, aku layan je la sekali...

The Possession of Hannah Grace (2018)
cite hantu pasal mistik laaa...aku tak suka citer hantu sebenarnya, sakit jantung aku...hahaha most of the time aku tutup mata je tengok citer hantu ni...so aku rasa biasa je cite ni, menyakitkan jantung aku je...biasa laaa orang keje rumah mayat, manjang gelap je rumah mayat nya, nyampah aku tau cite hantu nak kena gelap gelap...huhuhu pastu one day dia receive mayat yang dirasuk syaitonnn...so masa ni bermula laa macam macam cerita nya...mayat tu plak dari luka sana sini, tiap kali dia bunuh orang, mesti dia akan sembuh sikit demi sikit...huhuhu eh benci lah ingat scene dia merangkak masuk lif tuh!pppffttt!hahaha...kalo korang suka supernatural horror movie, sila lah layan....

93 Days (2016)
masa awal awal PKP tu, semuaaa movie hangat kat Netflix tu cite pasal virus la, wabak laaa...hahaha adoi sakit jiwa...so kami decided tengok 93 Days ni...cerita pasal macam mana wabak Ebola dapat dikawal di Nigeria oleh healthcare staff di Lagos Hospital je...asalnya Nigeria konpiden gila diorang takde kes walaupun masa tu banyak African countries dah affected...sampai satu masa tu diplomat dari Liberia datang meeting, tapi sampai dari airport terus kena warded dalam hospital swasta sebab severe demam...bila tanya ada contact dengan positif patient tak kat country dia, dia cakap takde...tapi ada sorang la doktor insist test Ebola, dan akhirnya patient tu positif Ebola tapi masa tu dah ramai gila healthcare worker kontak dengan dia....macam biasa dengar kan?kat negara kita pun happen macam tu, tipu sejarah perjalanan sampai healthcare worker terjangkiti huhuhu haaa dah la ada scene dia ngamuk orang nak amik darah dia, so abes darah terpercik kat nurse...huhuhu oh Ebola ni jangkitan melalui darah dan najis...tiap virus berlainan cara jangkitannya...so kalo negara yang very poor hygiene memang payah la...huhuhu tapi sadis tengok pusat kuarantin diorang, dah akhirnya diorang dapat kawal la Ebola tu dengan kawal sebab cepat ambil tindakan...huhuu...

The Platform (2019)
haa aku ni tak reti sangat tengok cerita berat berat ni...tapi napetah terpengaruh sebab tengok orang share beriya, recommended kat Netflix, so terpengaruh laaa...nak join the hype kan...sekali sampai sudah aku macam takleh brain...hahaha WTF?citer ni aku tak paham motif...cite pasal orang duk kat tower, kind of penjara...then ada beratus tingkat...pastu makanan akan disediakan atas platform yang akan turun dari atas ke bawah, tengah tower tu...so orang duk bawah bawah biasanya tak dapat makan dah sebab orang atas abes kan....dah la tak dapat makan, kadang orang atas ludah la berak la...OMG kotor gila...so tiap bulan ko bangun tido ko akan tengok ko kat tingkat mana...bawah bawah je hati hati la, ada chances rakan ko akan makan ko nanti...haaa dah la merepek gini, tapi last sekali ada budak kat tingkat paling bawah sekali...huhuhu aku tak paham ending dia...hahaha demmm!

Forgotten (2017)
ok citer ni best!hahaha aku suka sebab plot twist diaaa memang tak disangka sangka!hahahah...terbaik...pasal lelaki yang stay dengan abang dan parents diaaaa pada tahun 1997...sekali something happen, dan satu persatu mula terbongkar...dia rasa tu bukan family diaaa...so dia cuba lari dari rumah dan ke balai polis!sampai sana dia buat aduan, then polis rasa pelik dengan aduan dia, rasa family yang dah duk bersama tu bukan family kan...so masa tu polis check ID dia dan cakap umur dia 41 tahun!dia cakap tak dia baru 21 tahun...haaa masa ni something dah...sekali dia tengok kalendar kat balai tu, yess dah tahun 2017 dahhh...haaa start situ laaa plot twist bermula...rupanya dia being hypnotised oleh group yang sedang siasat tentang satu kes pembunuhan 20 tahun lepas dan dia adalah pembunuhnya...tapi sebab dia tak ingat langsung insiden tu sebabkan post trauma, makanya diorang perlu hypnotise diaaa dan bawa dia tinggal di rumah pembunuhan tu berlaku...perghhh seriously best...hahahaa!aku suka...layann...

Turkish Miracle in Cell No 7 (2019)
again sebab orang beriya duk cakap best dan pengaruh Netflix recommendation as well....ok la cite ni, macam ada citer Korea gak la...pasal ayah dia macam autism dan dituduh bunuh orang....so masuk penjara, memula kena hentam ngan orang duk satu cell ngan dia sebab tahu dia pembunuh budak...tapi lama lama semua sayang dia, sampaikan diorang seludup anak dia masuk cell sekali...tapi sebab ni movie, so plot dia tak details sangat pada aku...so better tengok drama Korea tu sebab bersiri dan panjang, so lagi details...tapi pape pun sedih laa citer ni...huhuhu...

ok tu je laaa movie yang aku nak share ngan korang...hahaha tak banyak kan sebab aku memang malas layan movie sangat ni...hahaha aku bukan kaki movie...haaa selain movie aku layan gaakkkk drama bersiri dan seharusnya lahhhh Korean Drama!hahahah dulu aku memang gila layan KDrama ni, tapi lama lama memang dah tak follow sangat....tapi sejak PKP ni, aku mula terlayan balik...hehehe aku tak suka start layan drama ni, tak tido malam aku sebab nak sambung, nak sambung lagi...hahahaaa...so berikut yang aku sempat layan la so far...taknak ajar banyak sangat tengok, tak terbuat keje lain kang aku...hahahaa!

Crash Landing on You (2019)
ya ampun drama ni best gilaaaa...dari hero yang hensem, heroin yang kelakar, pelakon tambahan makcik bawang yang best gila, geng geng askar yang kelakar gilaaa...seriously dari awal sampai habes cerita ni langsung tak de part tak best dan boring....best gila!cerita pasal perempuan dari Korea Selatan tersesat ke Korea Utara sebab kena bawa puting beliung...hahahah tapi seriously kena tengok weh!memang cerita ni hangat la tahun lepas, tapi sebab aku dah tak tengok sangat, baru la sekarang nak tengok kan...hahaha terbaik weh!please tengok please!hahaaa....

My Secret Terrius (2018)
cite ni awal awal macma bosan gak dengna heroin tu macam annoying gila, pastu lembab sikit laa jalan cerita dia....aku siap stop kejap tengok, tapi sambung balik sebab kan hero dia...hahaha ok aku memang bias bab KDrama ni bab hero dia...hahaha So Ji Sub ni antara yang aku suka laaa...walaupun orang cakap hero tua, ada aku kisah...hahahah...citer pasal secret agen nak selesai kes pembunuhan bersiri then dia tahu husband heroin ni terbunuh sebab dia saksikan satu kes pembunuhan...so dalam nak protect orang tu, kena jaga anak orang tu, terus lembut hati kan....hahaha...gitu laaa citernya...tapi bila start diorang siasat makin best laaa...last last perempuan ni plak jadi agen sebab dia hebat dalam bantu agen lain selesaikan kes ni....hehehe...

Hotel Del Luna (2019)
selain cerita berat berat, aku tak suka gak cite tahyul ni...hahaha tapi Hotel Del Luna ni terpengaruh nak tengok sebab orang cakap IU dalam citer ni best gila, karakter dia best...so aku terpengaruh...citer pasal hotel tempat persinggah hantu sebelum beredar ke afterlife kekdahnyaaa...kelakar laaa citer ni, jangan dicaya sangat laaa tahyul dalam ni kan, siap ada jambatan la, river laa nak kena cross sampai pi heaven tu....huhuh tapi tiap episod adaaa je kes hantu yang best best...pastu IU ni plak dah 1300 tahun hidup jadi owner hotel ni sebab kan kena sumpahan....haaa sebab hotel ni dibina di Myeongdong, makanya dia kena lantik manusia sebagai manager hotel sebab nak uruskan urusan register hotel, bayar bil semua...hahaha best lah citer ni, kelakar!walaupun tahyul!hahahah!

The World of the Married (2020)
haaa ni citer yang viral gilaaa kat FB skang...semua orang duk share review la, link laa...memula malas nak layan gak sebab tengok hero tak kenal...hahaha tapi sebab terlalu ramai share, terbaca gak laaa review...macam menarik...so tengok laaa...baru tengok 2 episod aku emosi terlebih...sebabnya citer pasal laki dia ni curang, jahat...tapi siap sekongkol ngan kawan kawan dia tipu bini dia ni...dah la dia play angel laki ni tau...acah acah baik...pastu dapat plak pompuan skandal ngan dia tu menyakitkan hati...macam tak sedar diri kauuu yang rampas laki orang, tapi nak play victim dan salahkan bini...eh emosi ok....sebabnyaaa aku ada ramai kawan yang aku tau skandal ngan laki orang...so duk teringat diorang la bila tengok cerita ni...so aku emosi...mau tak emosi, ko dengar ayat ayat pompuan skandal tu cuba nak kind of halal kan hubungan diorang, lelaki tu menipu bini dia terang terangan...belum masuk anak diorang trauma mak bapak macam tu...omg aku emosi...hahaha aku stop 1 day gak dari sambung tengok cerita ni...kena clearkan emosi dulu, baru leh sambung tengok...hahaha lepas tu best lah sebab citer ni serious lain dari yang lain...berat sikit, ada a few babak 18sx gak....so tak sesuai tengok dengan family ya...hahaha...so lepas tu start best la, now dah episod 8...so kena tunggu hujung minggu ni baru akan release new episod...tak sabar!hahaha tak sabar nak tengok hidup pompuan skandal sengsara lepas ni...hahaha!jahat kan aku...hahaha!

haaa sooo itu je laa movie dan drama yang aku dah dan sedang layan sekarang ni...kalo ada lagi lepas ni nanti aku share yaaa...hehehe...kalo korang ada cadangan movie ke drama nak suh aku tengok leh laaa share ya...hehehe aku ni bukan rajin sangat tengok review...tapi sekali layan syiok gak...aku dah ada plan nak layan Itaewon Class later...hehehe...ok korang bai!


12 comments:

  1. Bila terjebak susah nak patah balik nonton KDrama ni..huhu

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul kak. Duk bsambung smbung lps abes satu episod hahaha

      Delete
  2. Crash Landing On You tu mmg best..kelakar & suspense...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kannmm sangat best. dah la hero hensem. Tu mmg super bonus laaaa hahahaha

      Delete
  3. sebab kan PKP la kita terjebak Korea drama... 1st drama kt layan CLOY... adoii sebaldi kot menangis... pastu repeat lagi 3x... baru berjinak2 dengan korea ni... hihi

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kannn sama laa...aku terjebak kembali hahaha

      Delete
  4. DJ ... saya tgk CLOY tuh baru satu ker dua episod ... terus tinggalkan ... sbb tak berapa minat. Anyway , skg nih tgh tgk KING ... pun rasa macam tak boleh nak ngam .... Tgk Rogul ... OK gak tapi pun macam tak leh nak go .... panjang tgk The LAST EMPRESS ... tgk sampai episod 12 ... stress sebab ulang alik ... terus tgk episod akhir !

    Memang tak suka tgk cerita bersiri!!!!

    Movie dia saya layan ... Forgotten memang best !

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahahaha! Camtu kena tgk drama pendek or movie je laaa enghaz! Tu la sbb sy malas dah nak tgk kdrama bersiri ni, nanti xleh stop. Sampai xtdo malam. Zaman muda dulu takpe la, skang takleh dah. Dah tuooooo hahaha

      Delete
  5. CLOY & Hotel Del Luna tu mmg my fav korean drama! best. Tq Dj buat review. Nenanti dah tak jahit PPE boleh lah pi tgok.

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehehe skang tgh tgk hye bye mama tu...orang duk cakap best...tapi nya macma tahyul gak dah mati leh hidup balik!hahahaha

      Delete
  6. Kalau tengok kat Facebook lambat sikit agak2 link tu ada lagi ke? Ke Facebook akan delete sbb copyright issue? ��

    ReplyDelete