Thursday, February 1, 2024

Lontong Paru Power Kak Ya, Semenyih

ada satu weekend bulan November lepas aku kena buat sampling di Semenyih selama dua hari berturut...masa 1st day ternampak kedai Lontong Paru Power yang penuhhh dengan kereta...makanya hari kedua tu, aku selesai kerja, aku roger ajak Sue sarapan kat sini...dia plak kebetulan tengah pusing kawasan rumah cari sarapan...eh aku cakap tak yang Sue duk menyewa kat area rumah aku gak hahahaha so senang nak roger ajak makan...dan kami berjumpa kat kedai ni...kedai ramai gila orang aku takdan amik gambar sangat...sampai laju masuk barisan nak beratur amik makanan, bayar, cari meja nak duduk makan...hahahaah tengok la menu yang ada...
aku layan lontong darat laa, aku tak suka lontong kuah kuning tu...nasi impit kat sini yang dalam daun tau bukan plastik...pastu kuah kacang dia sedappp!aku tambah begedil dengan paru sambal...sedapnyaaa lahai! aku sukaaa...Sue tak reti makan lontong makanya dia layan nasi lemak ayam goreng...sedappp ayam dia...aku nampak lempeng macam sedap tapi masa tanya tu dia kata order panjang kak, kalo sanggup tunggu takpe sebab diorang memang masak fresh...haa malas la nak tunggu...pastu aku ada pi sekali lagi tapi tapau je laaa untuk aku dan mak abah...mak kata okay la lontong kuah dia tu tapi paru diaa kemain banyak!siap leh buat lauk makan tengahari sebab dia bungkus asing...hehehe

4 comments:

  1. sedapnya lontong darat sambal paru dan begedil. nak kena terjah ni . huhu..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nyum nyum sedap gak la plus paru dia banyakkk

      Delete
  2. makanan banyak pilihan dan nampak menggiurkan semua tapi spoiled plak tgok ada sarang telur kt dapur. siap buat alas bekas lagi....budaya guna sarang telur utk alas bekas makanan ni susah betul nk buang

    ReplyDelete