Tuesday, February 6, 2024

20LamanCafe, Sungai Merab, Bangi

bulan November lepas memang kerja aku duk sampling je hahaha so ada sekali tu aku ajak Sue teman aku sampling kat Bangi, lepas tu kitorang pi makan kat 20LamanCafe...terkejut gak aku kedai ni rupanya laman rumah teres yaaa...selamba buat kedai makan weh...boleh ke?hahaha siap viral tau kat Tik Tok...parking penuh kat area rumah orang...tak tau la kalau ada aduan ke apa kan...tapi kita masuk je laaa...
tapi cantik la design dia diorang buat...kemas dan bersih je nampaknya...sini style self service je semuanyaaa...dari nak ambil makanan sampai la bayar, scan je kat dinding ada qr code hehehe so pilihan menu tu takde la banyak gila, tapi okay laaa...pelbagai jenis lauk pauk Melayu ada...dessert pelbagai jenis kek pun ada...masa ni aku macam penat lepas sampling so aku takde la amik gambar beriya hahaha...
ni pilihan kami...Sue layan daging salai masak lemak cili api, aku plak layan itik salai masak lomak...sambal sotong tu kami share berdua...harga semua ni dalam RM40 lebih juga laa termasuk air...mahal juga la kan, tapi Sue kata standard la tu kat sini...sejak duk Bangi dia kata dah biasa sekali makan tengahari sampai RM20 hahaha...eh dia tak jumpa kawasan student lagi, nasi lauk ayam penuh pun RM6.50 je tau hehehee...eh lupa nak cakap, sedap la makanan sini...leh cuba lagi...cumanya parking payah gak sebab jalan dia agak sempit...

2 comments:

  1. Oh, leceh jugak tu kalau kat perumahan, susah nak letak kereta. Jiran² tak marah ke atau jiran pun fikir senang nak beli makanan, hahaha.

    ReplyDelete
    Replies
    1. tu la pasalnyaa...pelik gak la jiran tak komen or buat aduan ke majlis perbandaran...

      Delete