Wednesday, February 14, 2024

KLCG, T'mor on the Rock di Batang Kali, Fraser Hills & Jahhet KL

bulan November & Disember lepas aku macam busy, tapi sebab macam lama tak nyongket, tiber je aku ajak Mrs lepak on weekend...so memang main belasah je la last minute tu kan...so dia datang rumah aku park kereta, kami sarapan kat mamak, then terus gerak ke KL...singgah di KLCG Confectionery & Bakery kat sebelah Dataran Merdeka tu...aku je turun pi beratur demi 2 keping cromboloni yang viral tu...Mrs duk dalam kereta sebab parking kat tempat tak sepatutnya hahahaha 30 minit gak nak sampai dapat cromboloni tu...dan sib baik berbaloi!sedappppp!nyummeh! hahahahaha...
then kami meneruskan perjalanan terus ke Batang Kali...haaa kami ke T'mor on the Rocks!hehehe saje jeee jalan jejauh nak pergi makan kan...dah siap booking awal...nak datang sini kena reserve, takut walk in jejauh datang takde tempat plak kan...kat sini diorang hidang dalam dulang...banyak jenis set makanan pastu ada untuk dine in je, ada untuk piknik sekali semua sebab dia tepi sungai dan ada gazebo...aku malas nak tulis satu per satu, korang leh usha sendiri FB diorang okay...tapi yang aku amik Set A kot, nasi dengan lauk pauk seperti gambar bawah dengan harga RM100...aku rasa mahal laaa...banyak review aku baca pun kata mahal...tapi aku rasa sebab sedap, dengan view yang lawa...aku pasrah la...hahaha tapi makanan dia memang sedap laaa...ikan goreng tu fresh dan crispy!gulai daging salai dan ayam berlado pun mantop!aku rasa set ni sesuai makan bertiga sebab banyak gak portion dia...dan antara aku suka tempat ni sebab bersihhhhh dan terjaga...owner dan staff juga sangatlah friendly...memang bonus lah kan....
dah kenyang makan, tiber Mrs ajak naik Fraser's Hill...mula aku malas gak sebab ke depan lagi kan...tapi bila tengok jam masih awal, haa moh ler kita...hahaha memang trip redah takde tujuan hidup la ni kan...hahaha naik atas tu lepak kat menara jam tu, makan jagung, cari masjid untuk solat, then lepak kat Glasshouse Cafe...layan ngopi dan kek sebelum kami mula gerak turun...hahaha memang takde keroje kan, ngabihkan minyak kereta je laaa...hahaha...
dan masa turun dari Fraser's Hill, Mrs duk berzikir teringin makan steak plak...eh pompuan ni, aku yang stress lama tak nyongket tapi dia plak banyakkk permintaan hahaha tapi benda sedap kan, layan kan aje laa...kami singgah di Jahhet di Ampang untuk dinner...sedappp!hahaha aku layan lamb ribs yang nyummeh!haa gitu je la kami memperabihkan duit seharian hahahaha...ok bai...

4 comments:

  1. Berpatutan jugak RM100 dengan sajian tekak dan mata tu. Haaa.. cam tu la seronoknya habiskan minyak kereta sambil layan selera.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hehehe tu la sesekali layan jeeee....healing katanya hehehe

      Delete
  2. Seram tak naik ke Fraser's Hill tu?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Haha pnah naik few times sblm ni. So okay je hehe

      Delete