Friday, February 16, 2024

D'Pangkin Kitchen & Garden Cafe, Nilai

Alhamdulillah lajuu aku menghapdet semua post tertunggak dalam blog ni...hahaha ni dah masuk cerita Januari 2024 daa...almaklum aku dah takde nyongket sangat dah sebab busyyy...baru la feeling student kan hahahaa so bila busy tu, jalan takde sangat, makan pun tempat ulang-ulang je laa...tapi sesekali tu ada laa gak kan aku cari kedai baru...mental health nak kena jaga gak ni walaupun takleh travel lagi...hehehe kalau ikut until hari ni dalam 10 post je lagi aku nak setelkan...semua pun pasal kedai makan je hehehehe...tak sangka akhirnya kembali ke zaman dolu kala...tak de post pending hahahaha...

ok dah panjang plak bebelkan...meh nak share tempat sarapan best kat Nilai...namanya D'Pangkin Kitchen & Garden Cafe...menarik!orang ramai sini, biasa kena beratur, tapi nak jadi rezeki kami, masa sampai ada sorang je tengah beratur...haa memang tak lama la menanti kan, sambil beratur pun dia bagi tengok menu dah, leh la usha sesiap...tempat ni luas dan bersih...ada tempat duduk yang banyak...ada kat kerusi, ada kat luar, ada duduk bersila...belah belakang tu siap ada kebun dan haiwan lagi tu tapi bersih terjaga...aku suka...
menu kat sini memang Malay style la kan...so dapat meja nanti, haa siap-siap tick makanan yang kita nak, then kena ke kaunter untuk order dan buat pembayaran...kat kaunter ni ada kuih muih melayu gak kalo kita nak tambah makanan...haa dan sekali lagi rezeki aku, takde orang langsung kat kaunter masa ni tau...Alhamdulillah....aku paling risau bawa mak abah masuk kedai viral ni, takut diorang tak larat nak beratur bagai hahahaa...
kami sekeluarga dapat duk kat pangkin dengan duduk bersila santai-santai...hehehe dan tak lama pun weh masa menanti, even masa aku sedang berjalan dari kaunter bayar ke meja pun dah mula makanan sampai...Alhamdulillah memang terbaik, pantas sungguh servis dia...haa malas nak cakap panjang, korang tengok je laaa, penuh meja kami dengan pelbagai macam menu makanan melayu!hahahaha...
overall aku rasa makanan dia sedap gak la, kawasan bersih dan selesa, servis pun pantan...best laa cumanya kalo kena beratur tu bertabah la yaaa...aku masa balik tu tengok panjanggg gila orang beratur tunggu meja...kat kaunter order dan bayar pun panjang orang beratur hahaha Alhamdulillah rezeki aku laaa bawa mak agaknya mudah segala urusannya...hehehe teringin gak nak datang lagi bawa abah sekali sebab haritu dia tak join...tapi tu la, bila fikir nak kena beratur tuuu...lomah lutut ai...hahahaha...ok guys sila terjah kalo ke Nilai okay...bak kata anak buah aku, kita sarapan sambil healing kat sini...hahahaha!

8 comments:

  1. Banyak tempat makan menariks di Nismilan ni rupanya. Lepas ni nak JJCM nogori la.. biasa JJCM Melaka jer, kita tukar angin pulak.

    ReplyDelete
  2. Wow! menariknya D'pangkin ni tapi ramailah pulak ya

    ReplyDelete
  3. Taka pernah lagi explore makan2 kat Nilai...kena buat gak ngan anak dara ni...

    ReplyDelete
  4. Kami kat Nilai kalau nak makan datang awal 7.30. Suka lontong darat dia + kuih melayu yg mcm2

    ReplyDelete
    Replies
    1. tu la pasal...memang menarik tpai kena bergigihan la hahaha

      Delete