Monday, February 19, 2024

Dapur Sari Dewi, Seri Serdang

dah lama aku tak makan kedai baru area Seri Serdang kan...almaklum duk ulang kedai sama je dah 2 tahun duk UPM ni hahaha tapi ada sekali tu lepas buat labwork, aku nak makan dengan Din dan Hajar...so Din suggest ke Dapur Sari Dewi ni laaa...kedai masakan indonesia...ada ayam geprek juga ada lauk pauk masakan Padang...nampak macam menarik, tapi setakat ni dah 2 kali aku ke sana, aku layan ayam geprek je, tak pernah rasa lagi masakan padang dia...
haaa ni menu untuk ayam geprek dia pula...banyaj pilihan ayam geprek la, lele la, pastu ada ayam bakar gak...sambal pun ada beberapa pilihan...dan ada gak bakso, jajan indonesia macam bakwan, tempe mendoan semua...tapi aku tak pernah coba lagi yang tu, maybe kena pergi lagi nanti ni hahaha harga dia plak, okay laa untuk Seri Serdang hahaha...
dan paling aku suka sini ada Teh Botol dalam botol kaca!haa baru la original feeling pi Bandung kan hahaha pastuu terpaling best lagi sebab ada es jerukkk weh!serious laa 1st time aku makan kedai Indonesia kat Malaysia ni ada es jeruk tau...sedap gila makanya aku tamak tau order teh botol dan es jeruk hahahaha pastu biasa la ada soda gembira...
dan makanan plak memang so far aku layan ayam geprek jeee...sedap la memang ayam kampung style kat Indonesia tuu..sambal dia leh pilih gak, aku amik biasa je, so takde la pedas sangat...ngam untuk aku...ada member aku ambil sambal matah, tak sure ok ke tak...pastu aku pernah layan Indomie gak sekali ngan ayam geprek...sedap je, aku suka makanan sini...definitely akan datang lagi lah...nak layan ayam bakar la, nasi padang la, jajan dia laa...yang penting ada teh botol dan es jeruk!hehehe...
dan satu lagi aku suka sebab sini ada banyakkk keropok Indonesia tuuu...dah siap goreng dan boleh bungkus...sebungkus RM3 je tau...aku suka je beli 2,3 paket bawa balik rumah...berebut kang abah aku dengan cucu dia makan...hahahaha...sedap!so korang kalo ke Serdang tu, nak try makanan Indonesia, boleh la terjah ke sini okay...serious layannn...

6 comments:

  1. Sedap tu ayam geprek, patut dia tak pandang menu lain dah.

    ReplyDelete
  2. menarik ni..kalau nak ubah selera boleh la terjah..alaaa Seremban- Serdang bukan jauh mana pun kan

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahah jauh juga tu kalo saje2 datang nak makan ayam geprek ni hahaha

      Delete
  3. Serious lah tengok semua nya sedap. Yumm

    ReplyDelete