Thursday, June 15, 2017

Trust Issue KL, Cheras

selepas seminggu umat Islam berpuasa, aku dah gigil lama tak bersosial...mana taknya seminggu aku duk berbuka puasa di rumah, menjadi anak yang solehah gituh...ingatkan boleh la bertahan hingga ke minggu seterusnya, tapi Sabtu lepas aku gagal bertahan...hahaha petang lepas Asar tu, sebelum aku mula menyingsing lengan di dapur, sempat hantar message kat geng kesekian ajak lepas Trust Issue KL, Cheras malam tu...ingat kan kot takde sape nak layan, sekali, dasar kesekian, dengan pantas mendapat balasan "Jom!"...hahahaha apa lagi, malas cerita panjang, malam tu kami berkumpul di Trust Issue KL...kali ni ahli jemaah cuma 3 orang sahaja iaitu aku, Dzuli dan Ab...Mrs busy pi detim...
aku dah lama sebenarnya teringin ke sini...akhirnya sampai juga hajat...saje ajak geng kesekian sebab semua ada #trustissue, so memang seswai sangat nama kafe ni dengan kitorang...kahkahkah...ok jom kita layan menu yang adaaa...takde la banyak gila pilihan menu dia, tapi rambang mata juga lah kannn...tapi sebabkan plan nak lepak lama, dan baru je lepas berbuka, makanya kita order ringan-ringan jer dulu...

sebagai pembuka bicara kami order Latte - Cold (RM9.90), Hazelnut Latte - Hot (RM9.90) dan Cappucino - Hot (RM8.90)...dan surprisingly, semuaaa kopi dia sedap!aku layan hazelnut latte tu, ya ampunnn berkrim sangat...tak manis sangat gak...sedap!tapi lepas tu aku layan 2 botol air kosong...acah-acah cuci perut sebab minum gulaaa...
selain kopi, kitorang order French Fries (RM6.00) dan Sizzling Brownies (RM20.00)...aku pun tak paham nape pi order fries?si Dzuli lah ni...datang jauh-jauh nak makan fries kan...tapi sambil sembang tu sambil nguyah, memang abes jugak la kan...dan brownies tuuu sedap!tak manis sangat dannn brownies dia moist...i loike!
aku kalo lepak ngan geng kesekian ni sebenarnya jarang benor ambil gambar sebab diorang ni camera shy (sangattt)...hahaha melainkan ada apa-apa special occasion...tapi kali ni terselfie sebabnya ada ahli merajuk kena tinggal, so hantar gambar demi memujuk...
dah abes makan first round, kitorang sambung lagi mengorder...kali ni Dzuli dengan Latte - Hot (RM8.90) dan Ab dengan mocktail bernama Forever with You (RM8.90)...adoi gedik sangat nama mocktail tau...hahaha rasa dia takde la aku suka sangat...kaler biru plak tuh...dannn kami order idaman aku sejak sekian lamaaaa iaitu Aglio Olio Ayam Percik (RM20.00)...lama gila wei usha kat Instagram, akhirnya dapat gak merasaaa...sedappppp!olio dia sedap dan pedasss...ayam dia pun sedappp...juicy, tender dan rempah ratus dia rasa sedap!nyummeh!nasib kenyang gila dah, kalo tak, tak nak aku kongsi dengan diorang...
overall aku sukaaa makanan kat sini...nak repeat lagi satu hari nanti...selesa je lepak lama-lama situ..kul 1 lebih juga la baru nak angkat bontot meninggalkan kafe ni...tapi sepanjang malam tu, memang ramai gila orang datang...non stop tau...best la tu kannn...
selang seminggu pertama kali pergi Trust Issue ni, kitorang bertiga pergi lagi sekali sini...hahaha dasar kesekian sungguh laaa...moreh kali ni melayan Nutella Chocolate Cake (RM7.40) yang sedapppp sangat...then Churross with Salted Caramel (RM12) pun sedappp...rangup di luar, lembut di dalam...nyum nyum nyum...dan savoury kami pilih Crispy Cheesy Chicken (RM16)...ayam dia sedap!nyum nyum...pendek kata, kami semua sepakat cakap makanan kat Trust Issue ni memang sedap!tak rugi datang jauh-jauh...

4 comments:

  1. amboi2..pantas tuntas..perlukah ada kali ke 3 supaya lebih afdhol?

    ReplyDelete
  2. 2nd time pun order fries ke? haha

    ReplyDelete
    Replies
    1. upgraded fries laa...siap ada ayam guring!hahahaha

      Delete