Thursday, June 8, 2017

Biiji Kopi & Wingz di Bangi Gateway

ada satu hujung minggu tu aku dengan family ke bangi Gateway membuang masa...hahaha lepas dah pusing-pusing, tiba la masa nak isi perut...aku suggest la pi ke Pine & Dine, sekali abang aku nampak Biji Kopi, dan nampak ada menu ikan patin tempoyak...terus dia suh makan kat situ jer...hehuuu sebenarnya kedai ni lama dah di bangi Gateway ni, tapi kiranya pertama kali sampai seru aku nak masuk...hehehe...
menu di sini memang ala melayu dan barat juga...memang banyak pilihan...tapi specialnya adalah briyani kambing, asam pedas, patin tempoyak, sup tulang, mee soto, mee rebus dan lain-lain lagi...memang banyak pilihan!
disebabkan ramai-ramai makan kali ni, laju jee diorang makan bila makanan sampai!tak sempat nak ambil gambar betul-betul...hahaha so ada yang layan set patin tempoyak (RM15.90) yang didatangkan sekali dengan nasi dan air...sedap juga patin tempoyak dia..nyum nyum...mak aku layan Mee Rebus Daging (RM10.90), sedapppp...dan Mee Soto Ayam (RM9.90) pun sedappp...
orang lain duk layan tekak kemelayuan, aku layan tekak kebaratan so order Lamb Ala King yang penuh dengan daging kamben dan spaghetti aglio olio...nyum nyum...sedap juga laaa...hehehe pastu kat sini ada Kopi 434 tau...so layannn seteko...
berdepan dengan Biji Kopi ni ada nampak stall Wingz yang jual kepak ayam!nampak macam menarik so kita pi terjah menapau...hehehe...memang menarik la konsep stall dia ni kan...layan gambar jer la malas nak story...tapi sedap la, leh melayan kalo nak meratah ayam hingga ke tulang temulang...hehehe....
kitorang layan Grill Wingz dan Fried Wings dengan sos BBQ, Triple Spicy dan Cheezy Cheeze...sedap je yang grill tu, yang fried pula aku suka yang spicy tuh...BBQ pun not baddd...cheezy tu orang suka, suka laaa...hehehe...

No comments:

Post a Comment