Wednesday, June 7, 2017

Shell Out, Ayer@8, Putrajaya

ada satu ketika tu, masa hujung bulan 4 kalo tak silap aku...sedang jiwa gundah gulana serta busy adik nak kawin, aku termenung kat opis...tetiba Liana call ajak dinner terus on!sampai di Ayer@8 lepas maghrib tu, plan jumpa di Papparich...sekali Liana ajak layan Shell Out!haaa apa lagi, haruslah nak kan sebab tak pernah cuba lagi...baru jer buka Shell Out di Ayer@8 ni tau...dalam sebulan 2 je baru...sorry la gambar tak cantik, sebab faktor pencahayaan agaknya...hehuuuu...
masuk je kedai ni, ya Ampunnnn sana sini bercontengan!meja, kerusi, dinding, cermin...abes semuaaa diconteng-conteng!aku rasa konsep kedai ni vandalisma gamaknyaaa...hahahaha nampak serabut juga laaa meja-meja tu kan dengan cotnengan...
siap aku pun dapat marker untuk menyumbang kepada budaya vandalisma di kedai ini...hahaha apa lagi, haruslah mencontengkan...bukan selalu tau ko dihalalkan menconteng-conteng meja, kerusi semua ni...hahaha kalo ada anak buah aku syiok ni, budak baru nak belajar menulis dan mewarna kan...memang pantang dapat pen camni...
ok setel cerita vandalisma, meh kita usha menuuu di Shell Out ini...so basically kat sini kita akan makan makanan laut yang dilambakkan di atas meja...haaa untuk main dish ni, kita leh pilih nak order secara ala carte atau set...kalo ala carte tu, kita pilih laa makanan laut apa yang kita nak, so dia akan kira by berat...pastu pilih jenis masakan dan pilihan kalo nak add on macam sayur brokoli, jagung dan potato...tapi kalo nak pilih set pun ok, dia dah tentu kan apa makanan laut yang ada dalam setiap set tu...tunggu tunjuk je mana yang berkenan...sebabkan kami nak makan ketam, so kitorang decided pilih set, sebab lebih berbaloi dengan harga...sebab ketam je sekor dekat RM100 di sini...huish dah ngalahkan king crab aku kat Seoul!hehuuu....
untuk kami berdua, kami pilih Combo A yang mengandungi 1 pc Crab L Size, 10 pcs prawn, 500 g lala, half broccoli, 2 pcs corn, 1 set potato, 2 mangkuk nasi dan 1 set sweet potato fries...kitorang pilih masak dengan sos Shell Bang (lemon pepper + butter garlic)...besar jugak la portion dia ni untuk 2 orang makan...hehehe...
dah sampai depan mata, tunggu apa lagi...ayuh kita makannn...sedapppppp!masakan dia sedap dan seafood dia freshhh...ketam berisi, udang pun fresh tak lembik pun...sedap!sos dia tu sedap siap mintak tambah...hahaha...tapi sebab banyak sangat, so kenyang gila tahap dewa...hahaha...walaupun mahal, tapi berbaloi la pada aku...hehehe...
staff kat sini mesra abesss...kejap-kejap tanya ok ke?nak pape ke?pastu kang tengok terkial-kial makan ketam diorang tanya nak tolong ketuk ke, nampak kuah abes, tanya nak kuah lagi ke...haaa bagus betul...tak payah kita panggil-panggil dah...bagus betulll...hehehe so kesimpulannya Shell Out memang sedap, cuma takleh makan selalu laaa...bangkrap aku...hahahaha!

4 comments:

  1. aku datang diorang x serve aku macam 1st class pon.. ingat diorang tu dah establish .. boleh buat costomer ni macam x der duit nak makan. ibarat pengemis minta makan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. serious ke. aku pi aritu baik gila layanan...kejap2 tanya ok ke...tak lekang senyuman pun staff diorg...hehuuu

      Delete
  2. Replies
    1. apa yg bitter sangat tuh..meh share sikit hehehe

      Delete