Tuesday, June 20, 2017

Passage Thru India, Kuala Lumpur

minggu lepas aku plan berbuka dengan Liana di KL sebab minah tu busy, takut lambat balik Putrajaya...so aku pun tumpang Irma ke KL lepas kerja...terus Irma hantar aku ke Passage Thru India, salah satu restoran makanan india yang terkemuka di KL ni...hehehe sejak decided nak makan sini, aku asyik terliur je tengok menu dia weh...excited gilaaa!
gerak dari Putrajaya jam 5.30 petang, jalan tak jem la plak...aku siap sampai awal dari Liana dan restoran tak buka lagi!sebab dia buka jam 6.30 petang...so aku lepak tunggu Liana kat bahagian luar ni...masa bulan Ramadhan ni diorang ada buat buffet juga, tapi aku taknak laaa makan buffet so kita layan ala carte saja...
tak lama lepas Liana sampai, kami pun boleh masuk ke dalam restoran...excited gila aku tau masuk dalam ni...tengok deko dia, terus fefeeling rindu Indiaaa...lagi-lagi Jaipur...so colorful!hehehe...siap ada tempat duduk kat bawah tapi Liana tak nak la plak takut senak nak makan nanti...
lepas usha kawasan restoran seketika, kita usha menu pulaaa...haaa menu ni lebih kurang je dengan kat website dia...tapi aku share juga la ye kat sini sebab dalam menu ni ada star bagi setiap makanan tu...so banyak membantu kami dalam membuat pilihan makanan...harga kat sini boleh tahan la, tapi still ok pada aku...standard la indian food ada nasi, roti, lauk pauk, rempah, sayur dan sebagainyaaa...semua nya menggoda tau...aku la, gila indian food dan segala macam kari...

lepas order, kami dah siap-siap request untuk serve dekat nak berbuka nanti...so sambil menanti kami bersembang sambil menunggu ahli jemaah yang sorang lagi...hampir waktu berbuka, barulah mereka serve makanan...meh tengok apa yang kami order...untuk minuman, aku layan The Great Indian Coffee (RM6.00) yang sangat sedapppp!seriously sedap sangat...hehehe Liana pula layan Teh Tarik (RM5.50) pun sedap!dan untuk Ab yang tak sampai lagi, kami orderkan Mango Lassi (RM7.00)...aku tak sempat rasa ni, tapi katanya sedap juga...
dan untuk main dishes kami order Steamed Rice (RM5.00) dan Plain Briyani (RM9.00)...ko nampak beras beriani tu?panjang-panjang dan sedappp sangat!lembut nasi nyaaa...marvelous!dan dengan nasi ni kami order Gobi Manchurian (RM16.00) yang merupakan cauliflower yang dimasak bersama bawang, cili dan pelbagai jenis sos!rasa dia sangat laaaa sedap!sedap sangat tak rasa macam sayur pun, rasa macam ayam ada laaa...hehehe dan order juga Murgh/Chicken Tikka Butter Masala (RM23.50) dan Lamb Rogan Josh (RM23.50)...ayam tu memang sedap laaa, lagi sedap kalo dia guna thigh, tapi ni dada...but still lembut gilaaa...nyummeh!dan paling sedap gilaaa lamb tu wehhh...dia masak lamb tu dengan 16 spices...sedap sangat-sangat!kitorang makan ni sambil berzikir weh...sedapnyaa...sedapnyaa...sedapnyaaa...hahahaha gila lah...
dan selain nasi, kami order juga Plain Naan (RM4.50) dan Garlic Naan (RM6.50) yang dimakan bersama Tandoori Chicken (RM16.00)...haaa ni pun sedap!cuma naan dia tu biasa je laaa...hehehe sedap gila naan cicah kuah kambing tu tau...heavennn gilaaa...ya ampun!sedap!rasa nak pergi lagi sekarang...hahaha...

seriously enjoy gila kami makan...tengah-tengah makan baru laa Ab sampai, so terus makan...sempat laaa kami pi solat dulu dan sambung makan lagi...hehehe haish laaa, cumanya lambat-lambat ni, dah sejuk sikit makanan, so tak senikmat awal-awal tadi...so kurang sikit zikirnya...kita zikir masa maghrib je laaa...hahahaha sambil makan, sambil sembang, pastu sibuk berselfie...pastu kekenyangan gila dan pikir mana nak cari dessert...hahaha dasar kuat makan...

No comments:

Post a Comment