Wednesday, June 21, 2017

The Hyacinth Cafe, Kuala Lumpur

lepas dah berbuka puasa di Passage Thru India, kitorang menuju pulaaa ke The Hyacinth yang terletak di Saville@Melawati untuk layan dessert!hehehehe dah lama usha kafe ni, baru berkesempatan nak terjah...payah sikit laaa nak parking kat lokasi ni, kena jalan jauh sikit laaa...
masa masuk je kafe ni laju mata aku usha kek yang ada...sebab nampak beberapa bekas kek dah kosong...dalam hati teringin gila nak makan Rose Pistachio dia sekali habis daa....frust gilaaa...huhuhu so kita layan je laaa kek apa yang tinggal ye...huhuhu
selain dari kek, kat sini ada juga kopi dan tea...dan ada beberapa savoury food, tapi tak banyak pilihan...tapi masa kami datang ni pun dah abes...maybe orang banyak beli masa berbuka tadi...memang datang malam tak banyak pilihan laa yang hadooo...
so kitorang layan apa yang ada jer laaa....Ab minum Iced Mocha (RM15) dan aku layan Lempngrass Cooler (RM13)...apa mimpi tah aku minum air serai ni...acah-acah detox la gamaknya ni...hahaha tapi surprisingly, air serai ni sedappp!tak kuat sangat rasa serai diaaa...nyummm nyummm!
dan untuk dessert, kami layan Chocolate Hazelnut Meringue Cupcake (RM8), Mini Pavlova (RM10) dan Spartak (RM14)...overall aku rasa biasa jer laaa...aku pernah makan yang lebih sedap kot...hehehe tapi cupcake tu not bad, boleh tahan sedap...yang Spartak tu pada aku kuat sangat macam ada rasa dairy / susu...so tak berapa sukaaa...hehehe...
tapi kafe ni cantik...aku sukaaa...sempat la posing depan cermin kafe ni...nasib ada member yang gigih tolong jadi tukang amik gambar kannn...hahaha acah-acah la sikit kitaaa...hehehe...tak tau la nak datang lagi ke tak, tapi teringin Rose Pistachio tuuu...hehuuuu...

1 comment: