Saturday, June 17, 2017

Melewar Kitchen, Senawang

hari tu sempat berbuka puasa dengan geng skola menengah aku...geng wajib setiap tahun ni...hehehe Alhamdulillah tahun ni 3 dari 4 orang dapat join...dah berapa tahun ni kan, manjang laaa 4 orang ahli dengan 3 pasangan masing-masing...terpikir gak, bila agaknya pasangan keempat nak muncul...hehehe...dan tahun ni dah tambah 2 babies!hehehe so untuk berbuka puasa kali ni disertai oleh aku, Dini dan Amoi...beserta Ed, Adam besar dan Adam tecik!hehehe Izza bersama Zaidi & Zahirah takleh join...kami memilih Melewar Kitchen yang terletak berhampiran dengan rumah Dini...buffet ramadhan serendah RM33 sahaja...
sampai di Melewar Kitchen ni, kami terus lepak...nasib baik dapat duk dalam...selesa la kan dengan aircond semua...jom usha pilihan makanan yang ada di sini...untuk harga murah macam tu, pada aku boleh tahan banyak juga laaa makanan diaaa...dengan masakan melayu dengan pelbagai jenis lauk pauk...paling istimewa dia kalo ke Negeri Sembilan ni, haruslah masak lomak cili api kan...hehehe selain tu memang banyakkk lauk-pauk yang ada...mee goreng, nasi goreng pun ada...ada dessert, ada dimsum, mi berkuah, western food pun ada macam spaghetti, BBQ, mashed potato, coleslaw dan macam-macam lagi...nyum nyummm...
dan sudah semestinya paling awal aku terjah masak lomak cili api diaaa...ya Ampun, sedap!haaa lepas ni tau dah mana nak cari masak lomak sedap kalo ke Seremban ye...hehehe aku layan puyuh salai, daging salai dan ikan keli salai...yum yum...ada gak gulai tolo itik tapi den tak layannn...
makan dengan geng ni memang tamak lain macam...hahaha kali ni rasa semua nak makan...tapi aku ni kena la berjaga-jaga juga...aku layan nasi putih dengan gulai lomak...pastu layan laa mi goreng dann kambing bakar...nyummeh!kenyang gilaa dahhh...sambil makan sambil sembang...lamo tak jumpooo...sambil layan keletah si Adam tecik tu...hehehe oh ya kat sini disediakan juga surau yang sangat selesa...memang bestlah!aku suka...lepak sampai kedai nak tutup...then sambung lagi sembang kat umah dini pula...sakan!raya nanti kito jumpo laie yooo...InsyaAllah...

No comments:

Post a Comment