Wednesday, March 16, 2022

Cili Kampung Hartamas, Kuala Lumpur

so sebabkan Liana takleh join hi tea tadi, dia ajak dinner bersama...so aku decided untuk jumpa dia di Cili Kampung Hartamas yang terletak di Hartamas Shopping Centre, Kuala Lumpur...restoran ni famous di Langkawi dan baru buka cawangan di KL ni...adik aku laaa duk cakap sedap gilaaa makan kat sini, makanya aku terpengaruh la kan...hahaha...tapi memang cantik laaa restoran ni...
sebabkan adik aku beriya puji, makanya aku ada very high expectation laaa kat restoran ni...hahaha so meh usha menu dia duluuu...sesuai laa dengan nama restorannya, menu kat sini memang semua ala kampung...dan sebab di Hartamas, harga dia leh tahan gak laa...tapi portion dia besar pada aku, so okay la kan...signature dish sini harus lah masak lemak cili api dia...selain tu ada gak masak kicap, masak sambal cili api, asam pedas, sambal petai dan kari...kita leh pilih la nak ayam ke, daging ke, ikan ke, seafood ke...haaa macam-macam adaa...selain tu ada side dishes macam terung dan telur dadar...
so kami order Masak Lomak Ayam (RM40), Sambal Petai Sotong (RM55), Terung Goreng Belacan (RM22) dan Telur Dadar (RM14)...nasi pula berharga RM5 per person...air plak ada order air kosong, ada order sirap selasih dan ada juga yang order epas asam boi...so portion setiap makanan memang besar laaa dan very presentable...cantik!aku sukaaa...
dan overall makanan dia sedap laaa...Dini dan Liana pun cakap sedappp...cuma sebab aku tadi dah very high expectation, aku macam eh...eh...hahahaha sedap laaa aku tak cakap tak sedap tapi aku bayang lagiiii sedappp...hahaha so sedikit kecewa...kahkahkah...haa tu la gatal suka letak high expectation kan dah kecewa...kahakhakha kat Arte pandai plak kau lower kan expectation kau kannn...hahahaha so dalam kehidupan pun gitu la kawan-kawan...eh. hahahaha ok la pape pun makanan sedap, banyak...siap tapau bawa balik yaaa...hehehe...Alhamdulillah...lepas makan tu sempat gak Liana buat surprise kek untuk Dini...hehehe..
then kami singgah solat kat surau mall tuuu...pastu aku ada online discussion ngan classmate...makanya aku suruh diorang tunggu aku sambil lepak ngopi di kafe...hahaha gitu laaa hidup seorang student skang ni kan...kemana aje akan bawa laptop sekarang...pi travel pun laptop dibawa tauuu...hahaha...bertabah laaa...tapi aku enjoyyy...Alhamdulillah...

14 comments:

  1. nasi dia rm5 tu, yg dalam mangkuk hitam tu ke?

    ReplyDelete
  2. telur dadar RM14 ringgit noh. hahaha. pricey cili kampung..tapi tula.. dekat hartamas.. biasala...yer

    ReplyDelete
  3. Love Cili Kampung Hartamas! Meals are tasty n huge potion with reasonable cost! It also provides customers with a place to enjoy delicious food and good times with friends, family or colleagues!

    ReplyDelete
  4. Last Year Makan Disini; Sebab tidur Depan Restoren Tu. Dorsett. Ternampak Rest Ni. So nak Cuba. Overall makanan dia sedap; portion besaq. Bab harga pada saya Murah Banding Restoren konsep yg sama di Penang. (Saya dok Penang). Dah dua kali ngulang makan disini. Drive dari penang ke Sini. Semata nak makan makanan pedas pedas. Menu Udang Dia Murah Kalau Nak Banding Makan Seafood Restoren Tepi Jalan Di Penang.

    ReplyDelete
    Replies
    1. dia ada gak kat langkawi kan...kut dari penang tu, dekat lagi kan ke langkawi...nanti leh la cuba di sana plakk

      Delete
  5. harga dalam menu tu set untuk berapa orang boleh makan tuan

    ReplyDelete
  6. interior dia pun cantikkk

    ReplyDelete
  7. trime kasih la review, sebelum nk p mkan kna la tgk review. suka la style blog2 cm dulu, puas mata aku bca. hahaha

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ni mesti remaja purba gak ni kan hahahahaha

      Delete