Monday, March 14, 2022

Le Meridien Hotel, Putrajaya

selalu adik aku belanja tido hotel dengan anak buah masa birthday aku...dah beberapa tahun gak la kami buat macam ni kan...tapi sebabkan tak de tido hotel September 2021, so aku plan dengan adik aku bawak budak-budak ni tido hotel December...masa ni kebetulan banjir besarrr kat Selangor, so Mak aku tak bagi tido KL sedangkan adik aku dah book hotel kat KL...nasib baik leh cancel dan dapat refund, makanya kami tukar tido di Putrajaya je...program pun kena ubah la kan...so sebabkan last minute, kita buat apa boleh je laa ya...so awal pagi Sabtu tu macam biasa Makngah jadi tukang kutip bebudak ni...hahaha...Zara, Qaiser dan Nina...Iqy takleh ikut lagi sebab kecik lagi...tahun ni InsyaAllah boleh la bawa Iqy sekali ya...hehehe...
so lepas ambil diorang kami jumpa adik aku di Putrajaya...breakfast duluuu then kami ke Cruise Putrajaya...kami memilih untuk menaiki Perahu Dondang Sayang...saje la bawak bebudak ni tak pernah naikkan...harga asal dengan Mykad leh dapat RM20 untuk seorang dewasa, dan RM12 untuk kanak-kanak...tapi kami ambil pakej keluarga dapat lagi murah laaa...masa pakai life jacket tengok Nina dah mula takut...sekali naik je perahu dia melalak tak henti kauuu...hahahaha terpaksa adik aku bawa dia turun dan aku je naik ngan Zara dan Qaiser...hahaha layan gak la naik perahu ni...
pastu barulah kami ke Le Meridien Hotel yang terletak di IOI City Mall...haa saje adik aku pilih hotel ni supaya senang nak pergi mall la kononnya nanti...malas nak keluar lagi kannn...kat hotel ni kami berjumpa dengan Shane yang baru habis kerja...adik aku ambil bilik suites masa ni...dengan tambahan tilam...besar la biliknya...so masuk bilik bergambar dannn melepak...aku tak koser dah nak keluar masa ni bila tengok Nina duk cranky...huhuhu so diorang duk mandi bathtub je laa petang tuuu...
then aku order Pizza Hut je laaa...dari IOI City Mall tapi guna Grab...lambat gila makanan sampai...bebudak dah habis mandi pun tak sampai weh...huhuhu sedangkan dekat sebelah je kan...masa ni dah dapat agak daaa mesti ramai orang kat mall....huhuhu so lepas makan, layan laa Qaiser nak main Monopoly...ya ampunnn Makngah sampai ngantok-ngantok main!hahahaha...
then lepas Asar nak cuba nasib laa pi mall kan, sekali ramai ya amat manusiaaa...makanya kita balik semula laa ke bilik...adik aku la pi beli baju mandi Zara dan Qaiser dan bawak diorang ke swimming pool...Shane bawa Nina naik bilik dia macam tak sihat masa ni tu duk nak cranky je keje dia...aku plak sibuk order sana sini makanan untuk dinner...memasing nak itu nak ini, haa penuhhh meja for dinner aku order!hahaha ada KFry, ada ayam gepuk dannn in room service punya chicken rice...haaa makan la sampai kenyang!
dan malam tu diorang sambung lagi mandi bathtub, so adik aku plak order kek untuk Zara sebab masa birthday dia tahun lepas PKP...saje laa buat happy dia...dah order kek, order plakkk asikrim tengah malam tuuu guna room service...kemain adik aku kan...tau laa dah janji hotel dia bayar, makan aku bayar...nonstop order room service!hahaha...pasrah je laaa...
tido hotel kali ni aku macam tak enjoy sangat maybe sebab penat kot sebab back to back program aku...pastu dengan Nina tak sihatnya...hilang sabar gak aku...so esoknya pagi aku bawa Zara dan Qaiser breakfast di hotel...then lepak bilik lagi...pastu check out dannn kami ke Alamanda untuk lunch...again Nina buat perangai cranky diaaa...wahhh hilang sabar gak aku masa ni...hahaha...sib baik ada Shane melayan dia...kalo aku je tu, memang emosi gak nonstop cranky dia...hahaha...okay tu je la takde apa cite sangat pun sebab memang duk bilik je...pastu makan dan makannnn...dah birthday aku tahun ni tak payah la bawa anak buah dah...hahaha...diorang ni masa baik, comel laa...masa mula buat perangai, Makngah kenot tahan laa...hahaha kurang sabar sikit...kuikuikui...

No comments:

Post a Comment