Monday, March 21, 2022

Richiamo Coffee

lately ada satu coffee franchise yang tumbuh agak pesat iaitu Richiamo Coffee...kat mana-mana pun dia ada tauu...so satu baru buka di kawasan rumah aku, makanya aku ajak laaa mak aku untuk cuba makan di sini...saje la melepak kan...gituuu...hehehe...
konsep kat sini adalah self service...usha dulu la menu kan sebelum ke kaunter untuk order dan buat pembayaran...makanan kat sini aku kira banyak pilihan gak laaa...selain kopi dan desserts, ada pelbagai jenis masakan melayu dan barat yang boleh kita order...dan harga nya agak berpatutan la pada aku...bukan level kafe hipsturrr tu sangat...ada murah sikit laa...
tak lama lepas order tu makanan dan minuman kami pun sampai satu persatu...datang berdua je kan tapi penuh semeja makanan yang kami order...tamak sungguh laaa...hahaha konon nak rasa semua kan...macam laa takleh datang lagi lepas ni...hahahaha so semua makana  sampai tu pada aku biasa je laaa rasa dia...kebanyakannya macam frozen dan dipanaskan semula...pastu kek dia macam lama dalam chiller dan keras...spaghetti dan mushroom soup dia rasa tak sedap sangat laaa...tak freshhhh...entah laa...hahaha biasa je lah semua...so patut la kita order semua tadi masa kali pertama datang, sebab rasanya lepas ni tak datang dah kot...hahaha Mak aku ada pergi lagi ngan abah aku lepas aku pi ni konon nak makan patin tempoyak, sekali dah la lembab gila sampai sejam tunggu patin, sekali dapat tak nampak bentuk ikan mak aku cakap...hahahaha pasrah je laa...terus trauma mak abah aku nakpi sini lagi...kahkahakh...

2 comments: