Tuesday, March 8, 2022

La'Cottage Cafe and Chalet, Kampar, Perak

aku dah lamaa nak pergi sini sebab nampak makanan dia menarik dan pengalaman nak makan dalam sungai tu kan...memang memanggil-manggil aku rasanya...so bila ada peluang ni memang tak dilepaskan laaa walaupun tau family aku bukan suka sangat adventure gini...tapi kita paksakan aje semua orang...hahahaha...so tempat ni macam ke dalam sikit laaa so pasang je la Waze, insyaAllah sampai...masa kami sampai ni hari Jumaat so tak ramai orang pun....
aku dah buat booking dan bayar in advance....so bila sampai tu memang terus pergi ke kaunter dan inform...then dia bagi bakul untuk buang sampah dan kain batik as alas meja nanti....then dia akan bagi tau la meja kita yang mana...aku memang dah request awal nak dalam sungai...ada je meja belah atas ni tapi tak feel la kan...hahaha...
so air sungai dia agak deras laaa....dan banyak batu...so monyok gak la muka anak buah aku masa awal tuuu...hahaha aku pun payah nak pimpin sorang-sorang masuk sungai dan duduk...mana nak ambil gambar lagi...sebab batu dia agak licin dannn air sungai deras...masa ni macam nak hujan gakkk...so sebab tu kot air deras...staff situ siap pesan kalo tetiba air keruh kena naik terus takut kepala air...
so untuk makanan memang aku snap apa boleh je la kan...untuk kami sekeluarga aku ambil dua set makanan diaaa...untuk Set Sungai berharga RM150 yang mana kita akan dapat nasi daun teratai (boleh tambah), ayam bakar seekor, daging kari batang pisang hutan, kerabu, telur masin, ikan masin, ulaman, sambal belacan, sambal tempoyak, air asam, buah dan air...ada beberapa item dalam ni yang boleh ditambah la kalo nak...iaitu nasi, air, sambal kecuali tempoyak dan ulaman....satu set ni dia cakap untuk 4 ke 6 orang dewasa...dan selain menu set tu, ada gak menu add on...ada panjang list dia macam talapia bakar, udang, patin sungai tempoyak, baung masak lemak, ikan temoleh, tembakang, jelawat dan sebagainya...aku ambil keli bakar (5 ekor) berharga RM35...aku amik 2 set...
dan overall aku nak cakap makanan dia semuaaaaa nya sedap!ayam bakar dia tuuu sedappp...macam ayam golek pengantin zaman dulu kala ttuuuu...juicy gila, perapan pun sedappp...pastu daging kari tuuu lembut ya amat!sedap sangat....ikan keli dia pun sedap juicyyy...kerabu pun sedappp...memang semua sedap lah!semua suka makanan sini...sib baik gak makanan sedap, kalo tak bising laaa mak abah dan abang aku kena makan dalam sungai ni kan...hahahahaa!pape pun aku memang recommended la tempat ni untuk lepak bersama keluarga or kengkawan...anak buah aku dari emosi tempat camni last sekali duk main air...hahahaha!best!

4 comments:

  1. sedap2 masakannya..pengalaman menarik, makan dlm sungai....

    ReplyDelete
  2. Wow mwnarik...pernah makan macam ni tapi kat Kemensah

    ReplyDelete
    Replies
    1. haah lebih kurang la style nya...tp makanan sini lg umppphhh dr kemensah tuuu...hahaha

      Delete