Monday, November 15, 2021

Trip to Kuantan & Muadzam semasa PKP

okay masa 8 September 2021 yang lepas aku kena pergi Pahang ada audit...masa ni tengah PKP takleh rentas negeri lagi...ko bayang betapa excitednya aku dapat rentas negeri ni?hahaha dah 9 bulan kau takleh rentas masa ni, makanya excited berbaur nervous gak la...hahaha...so sebelum gerak ke Pahang, pagi tu aku masuk pejabat dulu then dalam tengahari baru aku gerak...sempat singgah di KL untuk beli kopi Vietnam berlatarbelakangkan KLCC ni...gigih tau walaupun hujan lebat gilaa...hahaha sebab masa ni dah selalu minum Kee Nguyen kat Bangi tapi geram takleh ambil gambar background KLCC sebab takleh rentas negeri kan...hahahaa gigih kan!
lepas beli kopi Vietnam, makanya bermula laaa perjalanan solo aku ke Pahang...masa ni serious excited plus nervous...nervous sebab dah lama kan tak keluar negeri...dah la jauh nak gerak ni, sensorang plak tu...duk doa jangan la rasa nak pergi toilet ke apa sebab nervous mesti tak ramai orang kat R&R kan...hahaha dan perjalanan ke Kuantan memang lancar gila!jalan kosong weh...kereta aku ni tak pernah nya sampai 170km/j!tapi perjalanan ke Kuantan ni selamba aku tekan hahahaha...jalan memang kosong weh plus aku nak segor kan bijik mata...hahaha sempat la singgah Petronas Bentong, tempat wajib singgah kalo ke Pantai Timur tapi Pringles...hehehe...
dan dalam masa 3 jam kot akhirnya aku sampai di Kuantan...aku pilih untuk stay di The Zenith sebab dia tengah bandar...masa ni satu lagi nervous sebab kebanyakan hotel baru buka kan...lamaaaa tutup sebab PKP...so aku cuak la kalo berhantu kan...huhuhu...masa nak booking siap tanya la hotel bila mula buka, ramai orang ke tak...huhuhu tapi memang takleh expect ramai la kan sebab masih PKP masa ni...pasrah je laaa masuk bilik Mak aku siap bagi audio ayat rukyah lagi suruh pasang...huhuhu...
tapi sebab macam tak best duk bilik lama-lama tu duk macam-macam imaginasi liar aku, cecepat aku solat dan keluarrrr...niat di hati nak makan celup tepung tapi tutup daaa...sedih betul sebab masa ni banyak gila gerai-gerai kecik tepi jalan tutup weh...kedai celup tepung ada beberapa tempat aku pi semua tutup lagi...sobsss!
then aku pusing ke Taman Gelora nak cari karipap depan matriks aku dulu tapi habis dah karipapnya...sedih!hahaha tapi sempat la aku snap gambar depan kolej matrikulasi aku zaman dulu kala ni...zaman aku dulu matriks masih menumpang kat kolej swasta...so memang besar akal la memasing kan...hahaha...
then aku gerak ke Teluk Cempedak nak jumpa kawan sekolah aku yang baru balik UK dan dah bermastautin di Kuantan iaitu Maad!sakan kami beli makanan dan makan sambil sembang depan laut terbentang luas tu kan...sebabnya masa ni Maad tak cukup dua dos lagi, makanya takleh dine in...hehehe dannn sebabkan Maad baru habis PhD, makanya topik sembang kami memang berkisar pasal sambung belajar je la kan masa ni...gituuu...lama gak sembang sampai Maghrib!hahaha aku rasa kalo tak Maghrib ni mau sambung lagi...
then balik hotel aku melepak kat lobi...hahaha yang sebenarnya cuak nak naik bilik kan...hahaha so lepak lobi sambil scroll Grab...nak order makanan untuk dinner dan nak tunggu makanan sampai kat lobi...lama gak scroll tak tau nak makan apa...malas nak dine in...last-last aku order Satay Zul yang famous katanya tu...tapi biasa je pada aku...even masa aku belajar kat Kuantan dulu dah famous satay ni tapi aku pernah makan sekali je...hehuuu...masa naik atas lepas makanan sampai tu aku taknak pandang pun bilik lain punya bawah pintu untuk tengok lampu, aku takut untuk terima kenyataan yang satu floor tu aku sorang je duduk weh...sobbsss!
dah makan tu, aku lepak belek dokumen untuk audit esok...sekali lead auditor aku call tanya satu dokumen tu, aku rasa aku bawak tapi tengok dalam beg takde...so aku pun pi la turun ke kereta....masa naik semula tu duk sibuk tengok handphone, keluar lif main tala je ke kanan!sekali berdebar gilaaa the whole koridor gelap gilaaa!huawaaa nak nanges cuakkk!aku ingat dah salah level dah, rupanya aras aku tu, wing belah kanan tu diorang tutup lampu sebab takde orang kot...wing aku je lampu buka...aku salah pusing masa keluar lif tadi...masa ni memang aku carut je dalam hati, gatal keluar tak tengok jalan kan dah berdebar gilaaa...dan masa ni memang mata dah gatal tengok lampu bilik bilik sebelah semua gelap!demmm!dan malam tu aku tido dengan semua lampu dibuka dan televisyen pun on...
dan hasilnya malam tu memang aku tido tak lena...berapa kali terjaga pun tak tau lah...sobbbsss lagi plak aku risau terbangun lambat sebab aku kena gerak awal esok pagi...huhuhu so 5 pagi aku dah bangun bersiap...dalam 6 pagi aku dah turun untuk breakfast...mak aih masa ni excited gak la sebab kali pertama aku dine in setelah berbulan takleh dine in...hahahaha...sedap makanan kat The Zenith ni...nasi minyk dan ayam masak merah dia sedappp!aku siap bertambah!hahaha...
dan lepas makan, aku pun gerak ke Muadzam Shah untuk ke kilang yang diaudit...aku kena stay Kuantan sebab semua hotel di Muadzam Shah dah tutup penangan PKP...makanya hampir dua jam gak la perjalanan aku pagi ni dari Kuantan ke Muadzam Shah ni...dan tadaaa aku tak pernah share sebelum ni kilang apa aku audit...tapi kali nak share sebab aku pergi kilang Farm Fresh!lawa gilaaaaa...aku suka...hahahaha dah la masa audit tu dapat minum susu unlimited!hahaha best...
kalau ikut perancangan audit ni dua hari...sekali masa audit, lead aku decided buat 1 hari je biar pun setel sampai malam...sebab dia lagi payah pagi tadi dia gerak dari Bahau ke Muadzam Shah ni dekat 3 jam!huhuhu sebab isu tak de hotel ni laaa...makanya Maghrib gak laa kami selesai audit...
serious masa ni penat gilaaa dah sebab habis audit lambat, tengahari kena masuk ladang yang panas gilaaa...memang weng kepala aku dengan tak cukup tido lagi kan....dan perjalanan balik plak kat jalan gelap kan, dengan banyak lori nya dengan silau matanya...Allahu dua jam perjalanan nak balik Kuantan weh...sengsara rasanya!huhuhu masa dalam perjalanan ni duk berkira-kira nak makan mana...tapi sebab lapar gila, nafsu membuak...sampai Kuantan terus aku ke Ana Ikan Bakar Petai, order macam makan 3 orang!hahahahaahahah!haaa baru puas hati aku dengan kepenatan hari ini...hahaha aku order ikan pari bakar petai, buttered prawn, sotong goreng tepung dan kangkung goreng....hahaha...masa ni aku memang tak pedulik orang keliling dah...yang penting perut aku...
dan dah kenyang gila malam tu, aku balik bilik, mandi dan solat dan terus pengsan sampai esoknyaaa!aku dah tak pedulik hantu ke apa...memang aku penat sangat, aku tutup je lampu takdan pikir apa dahhh...hahaha lenaaa sampai ke pagi esok weh!aku rasa kalo ada hantu, dia tengok aku tido malam tu pun, hantu tu give up nak kacau!hahahaha....ok bai!

2 comments:

  1. Masa Deepavali pergi Kuantan nak makan dekat Ana Ikan Bakar Petai gigih beratur pastu depa bagitahu maaf cik dah sold out huhuhuu...

    ReplyDelete
    Replies
    1. adoi sakit hati kalo gitu...huhu tp tu la musim skang ni pergi mana pun memang beratur pjg...kena bertabah je laaa...

      Delete