Friday, November 12, 2021

Rumah Kopi Purnama, Kajang

macam aku cakap sebelum ni la, skang ni berlambak-lambak gerai dan kafe kopi comel-comel muncul...selain gerai tepi jalan, sekarang trend macam kedai kecil jual kopi..kecil dan comel, so Instagrammable la kan...orang skang kan suka amik gambar...even kecik dia tu sampai level takde tempat minum pun...ada tempat orang beratur je...hahahaha so antara yang aku pernah terjah lama dah ni awal September kot adalah Rumah Kopi Purnama di Kajang...dah la lokasi dia macam belakang rumah orang je tau...hahaha...sampai je nampak dah ramai orang beratur bawah khemah...dan dengan pantas kita join the crowd...
nasib baik la tak lama sangat beratur kan...hehehe pastu ada khemah so tak rengsa kepanasan...haaa see comel kan tingkap nak order diaa...payah nak dapat kosong sini...penuh dengan orang nak order la, yang lepas kopi nak bergambar la...so kena tunggu sampai turn kita nak order, tunggu jap, tunggu orang depan kita ambil gambar kopi dia, then baru laaa leh dapat ambil gambar gini...gigih kan demi sekeping gambar comel...
dah ambil gambar moh la kita ke tingkat comel itu untuk usha menu...simple je menu dia kan...memang kopi je la!hahahaha takde makanan...tapi untuk yang tak minum kopi ada laa satu pilihan non coffee iaitu coklat!hehee harga kopi kat sini ok laa takde mahal sangat...tapi menu dia ada ala-ala Starbucks!siap ada Java Chip! hahaha...tapi aku malas nak layan Frappe, so aku cuma layan caramel macchiato je...
haa masa order sempat la aku intai kat dalam tu kan...memang kecik je laaa....muat 2, 3 orang je untuk prepare kopi yang kami order sambil terima pembayaran...so dah order, dah bayar then kita ketepi la ada kerusi nak duduk sementara nak tunggu kopi siap...masa ni sembang gak dengan 2 adik lelaki beratur depan aku tadi...duk ngata la orang-orang yang gigih nak beratur dan datang jauh-jauh semata kopi viral ni...hahaha tak sedor kami pun sama spesies je!hahahaha...
dan tak lama tunggu, siap la kopi kami...haaa gigih sekali lagi tunggu takde orang depan tingkat tu untuk ambil gambar...hehehe....gigih kan demi sekeping gambar viral haaa...tapi aku ni pun kebetulan je lalu Kajang tu aku singgah...kalo semata nak datang sebab kopi ni takde la aku...tapi kopi dia sedap laaa...okey je...hahaha...ok laa kalo korang rasa nak cuba minum kopi comel ini, silakan laa terjah!sambil tu leh makan sate Kajang sekali...hehehe...

5 comments:

  1. Skrg dah upgrade tu.. Siap ada tempat duduk lagi.. 🤭🤭🤭

    ReplyDelete
    Replies
    1. ooo yeke...mayb sbb aritu masa pi takleh dine in kan...tu takde kerusi kot...hehehe

      Delete
  2. sekarang lgi best boleh dine in &ada pastry hehe

    ReplyDelete
  3. sekarang lgi best boleh dine in &ada pastry hehe

    ReplyDelete